+ A - سه شنبه 12 آذر 1392 - 21:42:00 چاپ
امتیاز به مطلب 28 نفر

مغز زنان چندهسته‌ای است، مغز مردان تک‌هسته‌ای!

دانش > پزشکی - مغز زنان برای انجام چند مسؤولیت ساختاربندی شده و مغزهای مردان، برای انجام یک مسؤولیت منفرد پیچیده سیم‌کشی شده است، چه این مسؤولیت خواندن یک نقشه یا پختن غذا باشد.

ایسنا نوشت:

اسکن‌های جدید تفاوت واقعی در ساختاربندی مغز زنان و مردان برای انجام مسؤولیت‌های چندگانه و منفرد را به نمایش می‌گذارند.

دانشمندان دریافتند مغز زنان برای انجام چند مسؤولیت ساختاربندی شده و مغزهای مردان، برای انجام یک مسؤولیت منفرد پیچیده سیم‌کشی شده است، چه این مسؤولیت خواندن یک نقشه یا پختن غذا باشد.

محققان از مغز 949 زن و مرد جوان در بزرگ‌ترین تحقیق از این دست اسکن گرفتند و با استفاده از تصویربرداری ام آر آی انتشار های‌تک، از ارتباطات موجود بین بخش‌های مختلف مغز آن‌ها نقشه‌برداری کردند.

آن‌ها دریافتند زنان دارای اتصالات بسیار بهتری بین سمت راست و چپ مغزشان هستند، در حالی که مردان فعالیت شدیدتری را در درون بخش‌های منفرد مغز و به ویژه مخچه بروز می‌دهند. این بخش مهارت‌های حرکتی آن‌ها را کنترل می‌کند.

مردان همچنین دارای اتصالات بهتری بین بخش عقب و جلویی مغزشان هستند که این امر توانایی‌ بهتری به آن‌ها در درک سریع اطلاعات و استفاده فوری از آن برای عملی‌کردن چندین مسؤولیت را می‌دهد.

این بدین معناست که آن‌ها در انجام اعمالی مانند یادگرفتن، شناکردن و همچنین پارک‌کردن خودرو بهتر عمل می‌کنند.

از سوی دیگر، زنان به طور مثال، در به خاطرآوردن یک چهره بهتر عمل می‌کنند و این به معنای وجود ارتباطات بهتر بین بخش‌های مختلف مغزشان است.

این مطالعه ادعای کتاب روانشناسی «مردان مریخی، زنان ونوسی» را تایید می‌کند که بر مبنای آن، زنان و مردان مانند نژادهای بیگانه متفاوت هستند.

دکتر راگینی ورما، رهبر ارشد این مطالعه از دانشگاه پنسیلوانیا، و همکارانش 428 مرد و 521 زن بین سنین هشت و 22 سال را مطالعه کردند و دریافتند که مغزهای زنان در اتصال قطعات مختف اطلاعات به یکدیگر بهتر عمل می‌کند.

جزئیات این پژوهش در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شد.

5353

کلید واژه ها: مردان - مغز انسان - زنان -
مطالب مرتبط
نظرات 114
  • آرمین سه شنبه 12 آذر 1392 - 21:53:38
    321 16 پاسخ به این نظر
    یعنی زنها میتونن همزمان چند تا کار را انجام بدن؟
    • رضا سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:02:26
      306 22
      اينكه زن ها همزمان ميتونند حرف بزنند و بشنوند براي همينه. مردها يا مي شنوند يا حرف ميزنند ولي زن ها هر دو باهم. فوق العادس. كاشكي منم ميتونستم اين كارو بكنم. خيلي سخته.
    • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:11:59
      510 145
      پس بخاطر همین موقع رانندگی همزمان هم میتونن حرف بزنن هم بزنن تو دیوار؟
    • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:27:24
      331 198
      من داشتن یک هسته با قدرت پروسس بالا رو به داشتن چند هسته ضعیف ترجیح میدم
    • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:35:47
      112 59
      دوستی که نوشتید داشتن یک هسته توانا رو به چند هسته ترجیح میدید تو کامپیوترم واقعا 1 هسته با کش بالا خیلی بهتر از چند هسته با کش پایینه
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 00:52:23
      240 35
      خیلی راحت از روی کامنت ها میشه فهمید جامعه ی ما بیشتر از اینکه به زوج زن و مرد به صورت مکمل و شریک نگاه نکنه از پیش پا افتاده ترین مسائل برای رقابت استفاده میکنه البته خب شوخی همیشه جای خودشو داره ولی در کل حس میکنم چون پسر ها و دخترا توی محیط های تفکیک جنسیتی بزرگ شدن این چنین دیدی نسبت به هم دارند
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 02:51:04
      106 70
      اگه میتونن، پس چرا زنها نمیتونن هم رانندگی کنن هم به آینه های ماشین توجه کنن؟
    • مهدي چهارشنبه 13 آذر 1392 - 04:19:04
      147 10
      از مردمي كه سرانه مطالعه شون ديگه يك رقمي شده ،انتظار بيشتري هم نيست.
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 08:57:26
      32 59
      چند تا کارو میتونن انجام بدن ولی چندتا کار ساده و مشخص
    • شهاب چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:03:48
      66 57
      واسه همینه که انیشتین مرد بود :)
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:22:30
      37 13
      بله. دقیقا. کاری که فقط 2 در صد مردان می تونند انجام بدند!
    • من خودم تنها چهارشنبه 13 آذر 1392 - 18:30:41
      12 25
      زنها اسنپدراگون 800 و 2/3 گیگاهرتز با 4 گیگ رم هستن و مردا اِن ویدیا تگرا 2 تک هسته ای با 750 مگ رم ......:دی
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 19:42:41
      16 7
      الان این مقاله گفته که زن ها اتصالات دو نیمکره بیشتری دارند این یعنی یک هسته دارند. نه دو هسته. و مغز مردان چون تو بخش مجزا داره میشه دو هسته.
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 23:55:41
      30 12
      یک هسته آباد به از صد هسته خراب
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 21:59:04
    87 37 پاسخ به این نظر
    حقوقشان هم چند هسته ای است!
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:07:05
    184 250 پاسخ به این نظر
    آخی!طفلکی مردها!همینه که زبون بسته ها وقتی میخوان دو تا کار را همزمان انجام بدن هنگ میکنن!دلم براشون میسوزه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:44:28
      139 95
      بالاخره زنها بعد میلیون ها سال از ابتدای تاریخ بشری تا به امروز باید یک توانایی داشته باشند تو این زمینه یا نه؟! شما دلت به حال خودتون بسوزه ما به این چیزها نیاز نداریم...
    • وحيد سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:01:30
      142 124
      فك كن زنا با اين مغز چند هسته ايشون توى دنيا جايگاهشون نسبت به مردا پايين تره حالا اگه يه هسته اى بودن تو همه چى زير خط فقر بودن !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:05:40
      170 87
      آدم یک کار رو درست انجام بده بهتر از اینه که ده تا کار رو با هم خراب کنه.
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 00:01:10
      51 37
      جالبه با این حال در واقعیت مردا با همون یک پردازنده عملکرد بهتری دارن . احتمالا مال زنها چند چند پردازنده 200 مگاهرتزیه .این کجا تک هسته ای 3.5 گیگا کجا .
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 01:31:47
      61 54
      از قدیم گفتند یه شهر آباد بهتر از صدتا شهر ویرانه
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 02:58:54
      50 40
      یک کار انجام می دهند ولی کامل و با کیفیت
    • علی چهارشنبه 13 آذر 1392 - 08:04:12
      44 40
      لطف میکنید نوابغ زن را بشمارید اون موقع پی به خیلی از چیزا میبری
    • از تهران چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:17:20
      60 7
      دوست بينامي كه گفتي مردا بايك پردازنده عملكرد بهتري دارن، از نظر خلقت بهتر رو شما چي تعريف مي كني؟؟؟ زن و مرد مكمل اند اگر يكي نقصي داره اون يكي تكميلش ميكنه حالا توفيري نميكنه كدومش كدوم نقصو داره،- توصيه مي كنم انقدر مردان جامعه ما عقده اي نباشن كه از نتيجه تحقيقات علمي هم سوء استفاده جنسيتي كنن.
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 10:33:16
      34 12
      كي حالا گفته به شما هسته هاي مغزخانومها درست كار نميكنه. وفقط 1 روز مسئوليت كار خانمها رو قبول كنين در خونه ببينين ميتونين از عهدش بربياين كار خونه تنها كاريه كه هيچ موقعه تمومي ندارد مردا توي روز 8ساعت كارميكنن اما بقيه ساعت روز تو خونه جلو تلويزيون لم دادن اما خانمها غيراز اينكه در خونه مشغول كارن در بيرون از منزل هم با اين هزينه هاي سنگين زندگي كمك خرج خانوادشونن حالا باز بگين قوانين بلنفع زناست خبرانلاين ازت خواهش ميكنم نظرمو بخش كن لطفا
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:11:28
    78 184 پاسخ به این نظر
    یعنی میگی مغز ما مردا فندقی
    • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:15:05
      306 37
      عمرن تو مرد باشی.
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 18:09:24
      17 4
      همیم الان ثابت شد مردا خوب میفهمن.افرین برادر بهترین واژه رو برگزیدی :)
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:21:47
    112 57 پاسخ به این نظر
    براي همينه در كنكور دخترا بهتر از.پسرا نتيجه ميگيرند پيشنهاد ميكنم كنكور پسرا رو جدا كنن و فقط از يك درس سوال طرح كنن
    • مرد سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:53:21
      56 51
      دخترها فقط توی قبولیهای مقطع فوق دیپلم از پسرها بیشترن، توی مقاطع دیگه، مخصوصا ارشد و دکتری پسرها با فاصله خیلی زیادی جلوترن.
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 00:41:36
      46 17
      این ربطی به مغز نداره و به خاطذ اینه که چون دخترا تو ایران برای شاغل شدن و پیشرفت هیچ راهی جز درس خوندن ندارن میشینند و 10 برابر پسرها درس میخونند تا نتیجه بگیرن
    • مهدی چهارشنبه 13 آذر 1392 - 22:32:36
      7 11
      در صد بگیریم پسرها خیلی جلوترن، کیفیت مهمه نه کمیت
  • بهار سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:33:50
    153 132 پاسخ به این نظر
    ما زنها با این مغز چند هسته ایمون از پس این مردای تک هسته ای برنمیاییم.میدونین چرا؟چون اینجا ایرانه و قوانینش ضد زن!
    • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:39:19
      92 76
      اصلاح میکنم اینجا ایران و فقط معروفه که قوانینش ضد زنهاست در صورتیکه برعکس یعنی قوانین کاملا به نفع زنهاست !
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 00:28:08
      98 62
      منظورت از قوانین ضد زن معافیت تمام زنها از سربازی دو ساله است یا لم دادن تو خونه و جون کندن شوهر بیرون خونه یا..... هان کدوم یکی!!!!!!
    • علی چهارشنبه 13 آذر 1392 - 07:53:24
      74 18
      فکر نکنم در هیچ جای دنیا به اندازه ایران، در آن زنها مقدس باشند. من هم به مکمل بودن زن و مرد فکر میکنم. اگر مغز همسرم چند هسته ای نبود مطمئنا هر روز بچه ها تو مدرسه جا میموندند و ما هر روز بی غذا میموندیم و یا هر ما سر برج پول کم می آمردیم.
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:22:13
      22 35
      منظورش از قوانین ضد زن،غیر از معافیت و در نتیجه قبولی بیشتر در کنکور بخاطر خواندن مفرط درسها و لم دادن در خونه و در اولویت قرار گرفتن در خیلی جاها، مهریه های چند صد میلیونی و یا میلیاردی و شرکت در تمام مهمانیها و جشنهای عروسی و تولد و نامزدی و مراسم افطاری و نذری و ..... می باشد(که دیگه این روزها بخاطر ایجاد همین ذهنیت تفکیک جنسیتی حتی بین اقوام و فامیل هم مراسم و جشنها مختص خانمها شده).جالبه از طرفی هم مسئولین اصرار بر افزایش جمعیت دارند! با این تفکیک جنسیتی شدید حتی بین فامیل ! و راحت طلبی خانمها افزایش جمعیت افسانه ای بیش نخواهد بود.
    • بی نام پنجشنبه 14 آذر 1392 - 11:56:34
      3 5
      منظورم از قواینن اینه که یه زن توی خونه همسرش باید به فکرامور منزل و بچه ها و مهمونی دادن و خرید و هزار تا چیز دیگه باشه.باردار بشه و سختیهاشو تحمل کنه.در عین حال این روزا به خاطر فشار مشکلات اقتصادی و مالی باید از ساعت 7 صبح تا 4 عصرم سرکار باشه و با مشکلات مختلف محیط کارش کنار بیاد!!تازه چون یه زنه همیشه دلواپس مادر پیر و پدر بیمارشم باشه.باید قید ادامه تحصیل و پیشرفت رو بزنه تا بچه هاش موفق بشن و شوهرش آزادانه درس بخونه و موفق بشه.چون مرده!!و در آخر به جای تشکر و تحسین برای این همه فداکاری همیشه یه چماق از طرف مردای جامع بخوره تو سرش که تو زنی!!اگه طلاق بگیره بچه هاشو ازش بگیرن .حتی اگه شوهرش بمیره پدرشوهرش همه کاره بچه هاشه!!!و ارثش یک هشتم دارایی شوهرش!!!و حتی حق سفر بدون اذن شوهر نداره
    • بی نام پنجشنبه 14 آذر 1392 - 16:25:10
      5 1
      بله، البته خانم، حتما غرب متمدن قوانینش به نفع زنهاست. همین غرب تا کمتر از 200 سال پیش برای زنها حق مالکیت هم قائل نبود، در حالی که کوروش کبیر 2500 سال پیش برای زنها حقوق خاصی قائل بوده. همین غربی های مدافع حقوق زنان، چند قرن پیش در طی یک تحقیقات پیچیده پی بردند که زن ها 100% انسان هستند ...
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:38:37
    78 19 پاسخ به این نظر
    خندیدیم...
  • مرتضی چعفری پور سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:38:49
    76 16 پاسخ به این نظر
    اینهایی که میگم امتحان کنید زنها اندازه را نمیتوانند سریع تشخیص بدهند برای همین مثلا اگر بخواهند چیزی را در جایی بگذارند باید متر کنند ببینند اندازه میشود یا نه مثلا لباسشوییی در وسط کابینت یا از بین دوتا ماشین نزدیک هم به سختی رد میشوند یا وقتی از پارک یا فرعی بیرون میایند زمان رسیدن ماشین در حال حرکت را نمیتوانند تخمین بزنند در عوض میتوانند همزمان چند کار را باهم انجام بدهند مثلا اشپزی کنند با تلفن صحبت کنند تلویزیون نگاه کنند و به بچه دیکته بگویند در صورتی که مردها فقط زور بزنند میتوانند حواشان را جمع یک کار بکنند.در ضمن وقتی مردان سکته مغزی میکنند یک طرفشان فلج میشود ولی زنها اینطور نیست
    • مایک وزاوسکی چهارشنبه 13 آذر 1392 - 00:24:06
      49 6
      آقا من همه مواردی که گفتی رو امتحان کردم، فقط این مورد آخری که گفتی رو نتونستم؛ چیجوری سکته مغزی کنم تا ببینم کجام فلج میشه؟
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 01:10:45
      35 1
      الان مورد آخر رو چه جوری امتحان کنیم؟ الان بیایم سکته کنیم که ببینیم شما راست گفتی یا نه؟
    • سارا چهارشنبه 13 آذر 1392 - 10:40:45
      13 24
      كي همچين حرفي زدهومگراينكه شما اقايون همچين استدلالاي من دراوردي از خودتون در بيارين .در ضمن بهتره بدونين كه كشور المان كه بزرگترين اقتصاد رو در جهان داره رييس جمهورش زنه همچنين كشور برزيل كه همين رييس جمهور ش كه يك خانم بود كشورشو از جهان سوم به جهان دوم اورد اگه دنيا دست خانمها بود جهان گلستان ميشد
    • احمد بیطرف چهارشنبه 13 آذر 1392 - 11:21:24
      11 1
      این نظریه سکته رو از کجا آوری؟! حداقل دو تا از فامیلای نزدیک من که خانم هستن، دچار سکته مغزی شدن و متاسفانه نصف بدنشون لمس شد و حالا با فیزیوتراپی میتونن به برخی برنامه های روزمرشون برسن
    • بهار پنجشنبه 14 آذر 1392 - 11:44:13
      3 1
      من این وسط هاج و واج موندم این مثبتها رو مردم به چیه این کامنت دادن؟!!!به اینکه فقط مردها با سکته مغزی یه طرفشون فلج میشه؟!!!!!!!!!تو رو خدا...اولا سکته مغزی انواع و اقسام داره.بسته به اینکه لخته خون کدوم قسمت یا نیمکره مغزه بخشی از بدن که فلج میشه متفاوته!ثانیا این هیچ ربطی به زن و مرد نداره که..کیه که تا حالا تو فامیل یا اشنایان یا تو خیابون دست کم، زنی رو ندیده باشه که سکته ای باشه و دچار همی پلژی(یعنی فلج یه نیمه بدن)؟!!زن و مرد نداره که آخه سکته..من تو یه مرکز کاردرمانی تا دلت بخواد هم زنشو دیدم هم مردشو...از هر مدل و نوع فلج که فکرشو بکنی.. خدایا با کیا شدیم هفتاد میلیون نفر؟!!
    • اف. دی پنجشنبه 14 آذر 1392 - 13:16:31
      12 0
      جهان دوم کجا هست حالا که برزیل رفته !!!!!!!!!!!!!!!
  • پرمنگنات پتاسیم سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:40:47
    165 148 پاسخ به این نظر
    این نظریه رو رد می کنم زن ها مغزشون برای یه کار انجام دادن می خواد منفجر بشه چه برسه چندین کار
    • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:57:14
      69 38
      خدا نکنه اطلاعات هسته های مغز خانمها قاطی بشه اونوقت بیا و درستش کن.
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 22:43:28
    72 66 پاسخ به این نظر
    کارایی این چند هسته به اندازه یک هسته مردها هم نیست.
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:10:53
    114 9 پاسخ به این نظر
    هي بگين زن مرد زن مرد زن مرد!!!! كشتينمون،
  • اشکان سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:12:12
    89 66 پاسخ به این نظر
    1 هسته درست و حسابی کار کنه بهتر از اینه که 2 تا هسته الکی ول بچرخند ًَُِّ"
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:12:52
    86 72 پاسخ به این نظر
    یک ضرب المثل هست که میگه وسیله ای که همزمان چنتا کارو انجام بده هیچ کدومشو درست انجام نمیده
    • سارا سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:32:25
      65 40
      از همین ضرب المثل در آوردنت معلومه که تک هسته ای هستی!
  • محمود سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:23:18
    60 31 پاسخ به این نظر
    قدرت پردازش مهمه و اینکه چی رو میخای پردازش کنی. مغز مردها تک هسته ای و خیلی قوی تره در حالیکه برای زنها این قدرت تقسیم شده هست. بنابر این اگر قدرت پردازش مغز مرد رو با خودروی پاگانی مثال بزنیم، مغز زنها از لحاظ پردازش مثل خودرویی هست که میتونه تو آب بره و یا پرواز کنه اما نمیتونه از پاگانی جلو بزنه!
    • فرهاد چهارشنبه 13 آذر 1392 - 01:49:57
      30 7
      دمت گرم عجب مثالی زدی
  • من سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:23:49
    43 7 پاسخ به این نظر
    مگه لپ تاپه که هسته ای باشه!!!!؟
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:28:34
    76 51 پاسخ به این نظر
    همون تك هسته اندازه صدهسته اى زنها پرفورمنس داره.
  • ادیب سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:29:35
    84 73 پاسخ به این نظر
    چند هسته ای بودن مغز مهم نیست مهم این که در طول تارخ این مردها بودن که زندگی رو متحول کردن
    • زهره چهارشنبه 13 آذر 1392 - 17:53:33
      15 20
      کی گفته مردا دنیا رو متحول کردن یا همه ی نوابغ مرد بودن؟؟؟؟نبوغ خانمها در زمینه هاییه که هنوز برای بشر قابل درک نیست...تازه آدما دارن میفهمن وجود خانم ها هم لازمه(البته خیلی جاها هنوز اینو هم نفهمیدن)...هنوز خیییلی مونده که آدمایی مثل شما به نبوغ زنها پی ببرید. شما تعریفتون از نبوغ اشتباهه. مگه فقط ریاضیه؟؟؟اصلا هم ربطی نداره که مغز یه نفر چقد می ارزه.چون من خودم ضریب هوشم 125 شده یعنی خیلی باهوش ولی فایده ای نداشته تو زندگیم.مردا هم هیچوقت به اراده ی زنها نمیرسن.
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 21:46:23
      12 2
      اره راست میگی متحول کردن برای همینه که وقتی تاریخ میخونیم حالمون ازش بهم میخوره بس که مردا متحولش کردن
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:34:18
    21 13 پاسخ به این نظر
    خب حالا چند تا هسته داره؟ داغ نکنه منفجر بشه؟!! فن هم لازم دارن :))
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:49:41
    84 4 پاسخ به این نظر
    دوستان این قضیه که به خلقت مربوط می شه و اکتسابی نیست حتما دلیلی داشته..شاید یکی از دلایلش این باشه که زنها باید وظیفه سخت مادر شدن رو به دوش بکشند و برای مراقبت از فرزند یا فرزندانشون نیاز به تمرکز هم زمان روی چند کار رو دارن...آقایونی که خانمها رو مسخره می کنید اگر زنی در کار نبود خود شما هم الان اینجا نبودید!!!
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:17:22
      29 22
      ... و همين طور اگر مردي نبود ، زني آفريده نميشد.
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 10:59:14
      18 9
      ازبس كه اين مردا بي منطقن البته بلانسبت
    • بی نام پنجشنبه 14 آذر 1392 - 15:44:04
      1 2
      دلیلش اینه که اینطور که شنیدم چند هزارسال قبل زنها از مردها قویتر بودن و در خانه می ماندند و به نوعی فرمانروایی می کردند و مردها مجبوربودند برای شکار به بیرون بروند. این باعث شد مهارت مردها در کارهای بدنی و سرعتی و درنتیجه مسائل منطقی بیشتر بشه. زنها هم کم کم به کارهای ظریفتر مثل کشاورزی و خانه داری و بچه داری روی آوردند که نیاز به سرعت و منطق کمتری داره ولی صبر و حوصله بیشتری میخواد. البته ممکنه در آینده اگر شرایط زندگی تغییر کنه، ویژگیهای مغزی زنها هم به مرور زمان تغییر کنه.
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:50:08
    23 8 پاسخ به این نظر
    چند هسته ای است؟ فن و خنک کننده هم لازم داره :))
  • بی نام سه شنبه 12 آذر 1392 - 23:56:48
    30 10 پاسخ به این نظر
    سر مکانیزم مغزتون هم بحث و کل کل می کنین؟ بابا مسئله علمیه ها .توش حرفی از برتری مطلق زن نسبت به مرد یا مرد نسبت به زن نیست! با علم کامپیوتری هم بخواهید ربطش بدین چند هسته ای و تک هسته ای هر کدوم مزیت خودشون رو دارن بسته به نوع کار.
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 00:06:22
    53 13 پاسخ به این نظر
    یعنی هم میتونن غررررر بزننن هم میتونن گیر بدن هم اشک بریزنن هم لوس باشن .... در یک لحظه
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 00:53:13
    70 5 پاسخ به این نظر
    راست میگه مامان من همزمان با تلفن حرف میزنه سریال میبینه سبزی پاک می کنه پشت سر فامیل بابامم هم با بابام حرف میزنه
  • زنان ونوسی مردان مریخی چهارشنبه 13 آذر 1392 - 00:57:34
    17 29 پاسخ به این نظر
    حقیقت همیشه تلخه
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 01:24:34
    17 9 پاسخ به این نظر
    اگه یه مسئله متوسط به یک زن ومرد بدی زن خیلی سریعتر از مرد بجواب میرسه بخاطر چند هسته ای بودن این امر حقیقت داره و چیز تازه ای نیست اما اگه مسئله دشوار باشه و دانش زن و مرد یکسان باشه فقط مرد بجواب میرسه البته در صورت دانش برابر.
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 01:36:23
    22 9 پاسخ به این نظر
    همينه كه ميگن انرژى هسته اى نه انرژى چند هسته اى!!!
  • جیم جارموش چهارشنبه 13 آذر 1392 - 02:37:50
    24 20 پاسخ به این نظر
    من به شخصه ترجیح میدم یک هسته داشته باشم و با همین یک هسته کارامو درست و سریع انجام بدم تا اینکه چند هسته ای باشم و هیچ کاری را درست انجام ندم !
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 07:33:00
    39 1 پاسخ به این نظر
    این روزها همه چیزا هسته ای شده!
  • مهیار چهارشنبه 13 آذر 1392 - 08:17:02
    14 3 پاسخ به این نظر
    یک ضرب بفرمایید core i7 هستند !
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 08:31:41
    14 1 پاسخ به این نظر
    اين گزارش شما ضد ونقيض است لطفا" مقاله ها را مطالعه كنيد سپس منتشر كنيد ابتداي گزارش مغز مردان تكمسئوليتي و انتهاي گزارش چند مسئوليتي؟ !
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:25:16
    35 0 پاسخ به این نظر
    البته 99 درصد کاشفین، مخترعین، نویسندگان، شاعرین، اساتید دانشگاه ها سیاست مداران و قاتلین، دزدان، جنگ افروزان، متجاوزین همگی از مردان بوده اند
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:28:17
    16 2 پاسخ به این نظر
    بابا تو رو خدا این قدر این اختلاف جنسیتی رو بولد نکنید. من این طور مطالب رو می خونم به این نتیجه می رسم که مغزم مرده بقیه ی بدنم زن. یعنی باید برم تغییر جنسیت بدم؟
  • مدگلک چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:34:12
    16 37 پاسخ به این نظر
    خانومااااا واقعا اگر مغزتون چندهسته ایه وباهوشیدجواب چیستانوبدید....اون چیه که درازه ورنگش زرده وموزه؟؟؟؟اگه گفتید.....خخخخخخخخخخخخخخخخ
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 11:00:46
      8 3
      خودت جوابشوبده عمرا اگه خودت بتوني جواب بدي
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 12:20:55
      8 4
      عمرا اگه خودت حوابشو بدوني خخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:48:30
    39 12 پاسخ به این نظر
    از کامنتهای بعضی هاتون میشه فهمید که حتی اون یه هسته رو هم ندارین!!!
  • اشکان چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:49:24
    16 22 پاسخ به این نظر
    چند هسته ای بودن چه فایده ایی دارد وقتی خانم بعضی وقت ها ساده ترین منطق های مردان را نمی فهمند حالا 100 تا هسته داشته باشند ! خانم ها فقط احساسات خودشون رو می فهمند و کافی است فقط یک بدی در حقشان کرده باشی تا آخر عمر اون را فراموش نمیکنند ولی 1000 تا خوبی بهشون کرده باشی هیچکدامش را به یاد نمی آورند! اصلا دوست ندارم چند هسته ایی معیوب باشم.
  • بینام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 09:59:59
    22 2 پاسخ به این نظر
    خانم ها برای برنامه ریزی کوتاه مدت خوبند وحساب داری جزء ولی اقایون برای برنامه ریزی بلند مدت براحتی میتوان دید که برای کل نگری یک هسته قوی وتک برنامه نیاز است ولی برای اجزا یک مغز چند پردازنده
  • یوسف چهارشنبه 13 آذر 1392 - 10:20:49
    10 18 پاسخ به این نظر
    1سوال بنیادی دارم...چرا در طول تاریخ فیلسوف زن نداشتیم!!!
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 10:25:23
    9 3 پاسخ به این نظر
    لطفادر موردرم وکارت گرافیک هارد یک تحقیقی کنید
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 10:29:12
    23 4 پاسخ به این نظر
    آقایون من نمی فهمم چرا اینقدر از خانوما متنفرید.. چرا مسخره می کنید ؟ جالبه که همیشه دربرابر یه زن نقطه ضعف دارید !!!!
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 10:29:46
    13 19 پاسخ به این نظر
    دوستان عزیز خانمها واقعا لذت مبیرند که کانون توجهات باشند و این در ذاتشان است بقول فلاسفه عَرَض نیست بالذات است هرگاه زیبائی آنچنانی نداشته باشند یا قدشان کوتاه باشد مورد توجه قرار نگیرند سعی در کسب چیزی میکنند که مورد توجه قرار گیرند مثلا به شدت درس میخوانند تا رتبه علمی کسب کنند که باعث جلب توجه شان شود یک مورد دیگر که به اشتباه جا افتاده میگویند زن موجود ظریف و ضعیفی است این جمله دروغ است مقاوم تر از زن موجودی نیست .نشون به اون نشون که آقایون یه کاسه آش رشته میخورن سه روز دل درد دارن ولی خانمها نه (9) ماه بچه رو تو شکمشون حمل میکنن میبرن اینور میارن اونور عین خیالشون هم نیست
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 18:24:28
      22 6
      من یه دخترم که اصلا هم از جلب توجه خوشش نمیاد ...همه ی دوستام هم به جز یه نفر اینجورین. پس الکی حرف نزن. شما رفتی چند تا از این دخترا که همش دنبال مد و شوهر و راحت طلبی اند رو ملاک مقایسه ات قرار میدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام پنجشنبه 14 آذر 1392 - 01:34:56
      16 2
      جانِ مادرت! با این دیدگاه مزخرفی که به زن داری، ازدواح نکن! طرفو بدبخت می کنی!
  • الهه چهارشنبه 13 آذر 1392 - 10:39:39
    33 3 پاسخ به این نظر
    درسته خانم های موفق کمتر از مردان موفق هستند. به خاطر اینه جایی که مردا براحتی دنبال پیشرفتن زن ها باید فکر همسر، فرزند، پدر و مادر و ... باشند. چون عاطفی ترن و نمیتوننن مثل مردا اینا رو فدای موفقیتشون کنند. و واسه همینه که همین انیشتینی که پزش رو به عنوان یه مرد میدید هیچوقت زندگی خانوادگی موفقی نداشته و تقریبا بیشتر مردای موفق دیگه! اینو به عنوان زنی میگم که تو سن 27سالگی دکترای مهندسی مکانیک از بهترین دانشگاه گرفته و بعد از ازدواج روند موفقیت علمیش کاملا کند شده. البته یه تار موی همسر و فرزندم رو با دنیایی موفقیت علمی و پیشرفت عوض نمیکنم ولی خواستم بگم تا زمانی که تنها بودم پا به پای مردان و حتی شاید خیلی بهتر پیش اومدم، یعنی همه زن ها تو شرایط برابر میتونن به اندازه مردها عالی باشن!
  • هادی چهارشنبه 13 آذر 1392 - 12:19:00
    8 13 پاسخ به این نظر
    به خاطر همینه زن ها سطحی نگر هستن و آینده رئ نمیتونن ببینن
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 12:32:44
    6 4 پاسخ به این نظر
    اصلا قبول ندارم،من هم میتونم چندتا کارو همزمان انجام بدم،منتها باید تمرکزتونو تقسیم کنید،شاید اولش راحت نباشید ولی بعد از یه مدت عادی میشه...
  • یکی چهارشنبه 13 آذر 1392 - 12:34:48
    27 3 پاسخ به این نظر
    ماری کوری. کاترین اشتون. آنجلا مرکل . کلینتون و ....من یه دخترم تویه زندگی میکنم که همیشه خطر بامنه زنهایی رو میبینیم مجبورن جر اعتیاد همسر هاشونو بکشن مادر هایی می بینیم که به خاطر بچه هاشون هر فداکاریه میکنن حتی می دونن با تولد بچشون امکان مرگ دارن 9 ناه سختی کشیدن من خدا رو شاکرم که یه دخترم
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 12:57:52
    11 1 پاسخ به این نظر
    چند هسته اي حق مسلم ماست ، حالا ميخواد انرژي باشه يا مغز باشه!
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 14:06:29
    19 1 پاسخ به این نظر
    برای همین است که مسئولیت های متفاوفی دارند. زن و مرد لازم و ملزوم یکدیگرند.
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 14:57:04
    9 0 پاسخ به این نظر
    این تصویر دومی چرا این طوریه؟! سانسور کردین؟!! :))
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 14:59:23
    11 2 پاسخ به این نظر
    از بعضی نظرات مشخص هست چه جمعیت ناپخته و رشد یافته ای داریم. با این طرز تفکرات هست که به هیچ جایی نمیرسیم.سعی در به نفع خود درآوردن همه چیز حتی اگر بی منطق ترین حرف باشه.زن و مرد از همدیگه به وجود میان. اگر مردی زاده و پرورش یافته مادرت هستی که یک شیر زن هست و اگر زنی زاده پدرت هستی که یک شیر مرد هست. انیشتن مرد بود چون زنی به نام مادر در زندگیش بود.
  • فرید چهارشنبه 13 آذر 1392 - 15:22:41
    25 4 پاسخ به این نظر
    قابل توجه بعضیها.وقتی زنی درخانه به فکر تر و خشک کردن خانواده هست،مرد در حال انجام کارهای مورد علاقش هست.یک زن باید زنانگیش رو کنار بگذاره تا حد زیادی تا بتونه دانشمند بازی درآره.زنی که صاحب شوهر و بچه هست میتونه مثل مرد سرش به علم مشغول باشه و راحت به کارش تمرکز کنه؟بگه خوب یکی هست به فکر غذا باشه،ظرف ها و رختهارو بشوره،خونه رو مرتب کنه،به سر و وضع بچه ها رسیدگی کنه،اونها رو برای رفتن به مدرسه آماده کنه و هزاران کار ریزو درشت دیگه که 24 ساعت شبانه روزش را در برمیگیره.با این وصف زنهای تحصیل کرده و فرهیخته زیادی داریم که ناشی از هوش سرشار زنهاست،خیلی مردا بودند هنگ میکردن.و اونایی که به مرد بودن انیشتن افتخار میکنن خودشون چیند؟هیچ.مصداق اینند:گیرم پدر تو بوده فاضل از فضل پدر تورا چه حاصاصل :)
    • ثمین پنجشنبه 14 آذر 1392 - 13:39:26
      0 2
      با همه حرفهات موافقم به جز دانشمند بازی در آوردن
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 17:19:24
    8 0 پاسخ به این نظر
    ولي من برعکسم!!
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 19:24:59
    6 17 پاسخ به این نظر
    برای خبرآنلاین متاسفم که کامنتهای جنسیتی را تائید و منتشر میکند. کاش این خبرگزاری کمی برای خود مسئولیت اجتماعی قائل بود.
    • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 20:15:43
      3 6
      برای خودت متاسف باش!چیه هرمطلبی به نفع آقایون بذاره خوشتون میاد ولی بالعکسشو بدتون میاد!!!درضمن برای کامنت های هم وطنانت احترام قائل باش
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 20:18:27
    16 4 پاسخ به این نظر
    از بعضی کامنت ها میشه فهمید مردا خیلی حسودتر از زنان هستن:))))ببین حتی زورشون میاد از باور یه مقاله علمی!!!
  • مرتضی چعفری پور چهارشنبه 13 آذر 1392 - 20:50:46
    12 2 پاسخ به این نظر
    برای سلامتی بلای جان مردها کف بزنید
  • بی نام چهارشنبه 13 آذر 1392 - 21:09:39
    18 8 پاسخ به این نظر
    زنها می توانندپیشرفت کنند ولی نمی توانند نابغه شوند در تاریخ هم این امر ثابت شده
    • سایه پنجشنبه 14 آذر 1392 - 21:51:48
      3 6
      بله چون سد و مانع بزرگی به نام "مرد" رو پیش رو داشتند و همین داستان چند تا کار همزمان هم داستانی بیش نیست واسه سوء استفاده از زن. هم کار کنه هم بچه داری کنه هم خونه داری کنه.... انصاف هم خوب چیزیه!!!
  • بی نام پنجشنبه 14 آذر 1392 - 07:37:50
    1 6 پاسخ به این نظر
    این چرت وپرتا رو باور میکنید
  • بی نام پنجشنبه 14 آذر 1392 - 08:42:51
    4 0 پاسخ به این نظر
    از کجا معلوم این تفاوت ناشی از تفاوت در کارهایی که تا الان انجام دادن نباشه!!!! مرد خونه یه کار می کنه و دیگر هیچ خانوم خونه سرکار میره...خانه داری می کنه....بچه داری می کنه...مهمون داری می کنه...تازه ممکنه درسم بخونه...یکیش خود من خوب اینجوری معلومه که ارتباطات بین بخش های مختلف مغزم بیشتر برقرار میشه! و ایشون یک هستش پیچیده میشه!!!! غیب گفتن واقعاً!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی پنجشنبه 14 آذر 1392 - 11:25:46
    3 3 پاسخ به این نظر
    زن 100%%%%%%%%%%%%%%%
  • رفیق چهارشنبه 20 آذر 1392 - 17:47:32
    5 8 پاسخ به این نظر
    قابل توجه تک هسته ای ها از دامن زن هست که مرد به مراتب میرسه .زن داره این فداکاری رو میکنه که شما تک هسته ای ها فیلسوف و................بشید و عقده ای بار نیاید.
  • بی نام شنبه 26 بهمن 1392 - 22:13:33
    0 3 پاسخ به این نظر
    هرهرهر کرکرکر
  • مریم یکشنبه 27 بهمن 1392 - 09:20:55
    3 2 پاسخ به این نظر
    خانم های عزیز بزارید مردها لااقل اینجا بتونن حرفهاشون روبزنن بزارید عقده هاشون روخالی کنن توخونه که جرات ندارن برخلاف میل خانمها حرف بزنن فقط میگن چشم ، این آقایونی که میبینید دارن بال بال میزنن اگه یه روزبهشون بی محلی کنی ببین چجوری قاطی میکنن بیچاره های عقده ای فقط دلشون میخواد بهشون محبت بشه دلم به حالشون میسوزه ، راستی یه نگاهی به آمارتصادف ها بکنین ببین آمارتصادف مردابیشتریازنا اگه خانمها به دیوارمیزنن شماها کلا میرید اون دنیا ،
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.