ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی خواست حمایت بیشتری از توافق هسته‌ای با ایران و مذاکرات صلح با فلسطین داشته باشد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که به تازگی از سفرش به خاورمیانه بازگشته است در مرکز سابان در واشنگتن گفت که سفر اخیرش را روی امنیت رژیم صهیونیستی در آینده و اینکه آمریکا هرگز این رژیم را رها نخواهد کرد متمرکز خواهد کرد.

به گزارش روزنامه هیل، کری گفت: من در این سفر بیشتر وقتم را صرف نگرانی‌های اسرائیل کردم. ما همواره از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا از توافق هسته‌ای موقتی با ایران دفاع کرد و گفت: روزی که این توافق اجرایی شود اسرائیل ایمن‌تر خواهد بود. برنامه هسته‌ای ایران در طول مذاکرات پیشرفت نخواهد داشت.

کری گفت: باور کنید آمریکا درک می‌کند که اسرائیل یک ایران هسته‌ای را تهدیدی برای موجودیت خود می‌داند و اگرچه ما گاهی گزینه‌های تاکتیکی متفاوتی را ترجیح می‌دهیم، آمریکا و اسرائیل همواره هدف بنیادی یکسانی داشته‌اند.

وی افزود: ما در حالی که مذاکرات را پیش می‌بریم به مشورت نزدیک با اسرائیل و سایر دوستان و شرکایمان در منطقه و سراسر جهان که نظراتشان برای ما بسیار مهم است ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در روزهای آینده به آمریکا سفر می‌کند تا گفت‌وگوی مستقیمی با کارشناسان ما در زمینه ایران داشته باشد که این به هماهنگ‌کردن مواضع‌مان در آینده کمک خواهد کرد.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    18 2
    عجب مرد شریفیه این کری مرسی
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    18 0
    اوباما میدونه که این بهترین فرصت برای توافق با ایرانه ،چراکه اگه توافق حاصل نشه(در این مقطع) نتیجه اون ورود تند رو ها از هر دو طرف به صحنه قدرت و عدم توافق در این امر خواهد شد
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 0
    کری با این سفرو سفرهای بعدی به خاورمیانه سعی در جلب نظر کشورهای عربی وهمچنین اسرائیل برای توافق با ایران داره (جهت غنی سازی در ایران)ولی مطمئنن برای جلب اطمینان آنها نیاز به زمان هست.