تسنیم نوشت:

روز دوشنبه گذشته منابع خبری از بازدید سفیر بحرین در پاریس، از بنای یادبود هولوکاست به عنوان اولین دیپلمات مسلمانی که به نمایندگی از یک کشور مسلمان اقدام به بازدید از این بنا می‌کند، خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الوطن، منابع خبری فرانسوی روز دوشنبه گذشته از بازدید سفیر بحرین از بنای یابودی که برای قربانیان هولوکاست در منطقه «درانسی» در نزدیکی پاریس احداث شده، خبر دادند.
بنای یادبود هولوکاست توسط دولت فرانسه در سپتامبر سال گذشته میلادی در منطقه «درانسی» احداث شد و بازدید سفیر بحرین از آن به عنوان بازدید اولین مسلمان و اولین سفیر یک کشور مسلمان از بنای هولوکاست به شمار می‌آید.
این بازدید با انتقادات گسترده در بحرین و برخی کشورهای عربی مواجه شده است، از جمله اینکه جمعیت «الاصاله» بحرین از این بازدید به عنوان بازدیدی توهین آمیز یاد کرده است، اما «ناصر البلوشی»، سفیر بحرین در فرانسه با دفاع از این اقدام خود، تاکید کرد که این وظیفه ماست که برای مقابله با اشکال مختلف عدم تساهل و نفرت و کینه مقابله کنیم.
در این بازدید سفیر بحرین در پاریس تاج گلی را به نشانه احترام روی گاری گذاشت که نماد عملیات مهاجرت دادن و آواره کردن یهود طی جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها بود.
«جک فرید»، مسئول اداره و نگهداری از این بنای یاد بود در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفته بود که این اولین بازدید یک دیپلمات مسلمان از این بنای یابود از زمان احداث آن از 15 ماه پیش تاکنون به شمار می‌آید.
وی همچنین گفت که این بازدید با حضور «مارک هالتر»، نویسنده فرانسوی یهودی الاصل و «حسن الشلغومی»، اما جماعت منطقه درانسی صورت گرفت.
سفیر بحرین در پاریس در این خصوص گفته بود که بحرین کشور مسلمانی است، اما ما آموخته‌ایم که چگونه تساهل و همزیستی مسالمت آمیز با دیگر گروه‌های دینی و مذهبی را در قوانین‌امان جای دهیم و مساجد را در کنار کلیساها و کنیسه‌ها قرار دهیم.
وی تاکید کرد که کشور بحرین به زودی شاهد افتتاح کلیسایی به نام «سیده بحرین» خواهد بود.
تصاویری از این بازدید را مشاهده می‌کنید:

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =