واکنش های داخلی به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

انتشار خبر تحریم های جدید علیه ایران کافی بود تا مذاکرات فنی ایران و 1+5 متوقف شود. مذاکراتی که "ماریا زاخاروا" ˈسخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بلافاصله بدان واکنش نشان داد و تصمیم دولت آمریکا را«مخالف با روح توافقنامه ژنو» خواند.

محمود عزیزی:لیو جیه ئی نماینده دائم چین در شورای امنیت سازمان ملل هم تاکید کرد که مذاکره و گفت‌وگو تنها راه قابل اتکا برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران است و با منافع همه طرف‌ها سازگاری دارد.

اقدام انقلابی طرف ایرانی

مقامات ایرانی درباره از سر گرفته شدن گفتگوها رسما اظهار نظر نکرده‌اند، اما در داخل واکنش ها به تحریم جدید آمریکا بیشتر از جنس درخواست از دولت برای تجدید نظر در توافق بوده است. آن گونه که علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی اقدام مذاکره کنندگان ایرانی در ترک مذاکرات را« اقدامی انقلابی» خوانده و تصریح کرده است: «با توجه به رویکرد خصمانه آمریکا و نقض توافقات ژنو نمی‌توان به آینده روند مذاکرات هسته‌ای نگاه خوشبینانه‌ای داشت .»او خواستار «اتخاذ تصمیمات لازم» و «شتاب فعالیت‌های صلح‌آمیز»درکشور شده است.

 اقدامات نسجیده آمریکایی ها

افخم سخنگوی وزارت خارجه  مسئولیت عواقب« اقدامات نسنجیده» را بر عهده دولت آمریکا دانسته و تصریح کرده است:اینگونه اقدامات را «غیرسازنده» و «خارج از مسیر تفاهم انجام شده» در ژنو ارزیابی شده و دولت ایالات متحده آمریکا را به پایبندی، واقع بینی و مرعوب نگردیدن در برابر برخی تندروهای مخالف روند مذاکرات ژنو توصیه می کنیم.

 می شود به توافق ژنو عمل نکرد

در مقابل این واکنش دیپلماتیک نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اقدام آمریکا را نقض توافقنامه ژنو  خوانده است و تصریح کرده که «ایران نیز به عنوان یک طرف توافق طبیعتاً می‌تواند به بندها و موادی از توافق به علت نقض توافقنامه از سوی طرف آمریکایی، عمل نکند.»

 اقدام معنی دار

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس هم که  سابقه دیپلماتیک دارد در گفت وگوی کوتاهی با ایسنا، اقدام آمریکا را «معنی دار» و «غیر قابل توجیه» دانسته و  افزوده است: «اینکه وزارت خزانه داری آمریکا که مستقیما زیر نظر رئیس جمهور آمریکاست و جزء دولت آمریکا به حساب می‌آید، دست به تحریم‌ مجدد ایران بزند معنی‌دار و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.» وی گفته است:«طبعا این امر می‌تواند بسترساز وارد شدن خدشه جدی به توافقات شود و در نتیجه دیوارهای بی‌اعتمادی را مرتفع‌تر کند.»

فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران هم که در اواخر دولت قبل معاون پارلمانی رئیس جمهور بود، روز گذشته در گفت وگویی با یکی از خبرگزاری ها اقدام آمریکا را  نشان دهنده قابل اعتماد نبودن آنها دانست و اظهار داشت:«با توجه به حرکاتی که آمریکا داشته، چه بعد از توافق نامه ژنو و چه درباره‌ی تناقض‌گویی‌ها در بحث توافقنامه اصلا اعتمادی به آنها نیست ، بنابراین ما تا تضمین‌های کافی را نگرفته‌ایم، نباید یک طرفه به تعهداتمان عمل کنیم.»

 تشدید فضای بی اعتمادی

جهانگیر زاده عضو کمیسیون امنیت ملی هم در گفت وگو با فارس گفت که اقدام آمریکایی‌ها «فضای بی‌اعتمادی را به شدت تشدید خواهد کرد» و کسانی که پیش از این ادعا می‌کردند می‌توان با گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی‌ها به تفاهم رسید، متوجه می‌شوند که از لحاظ گفتمانی اشتباه می‌کردند.

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسحرکت  آمریکا را اثبات بی‌اعتمادی ایران به آمریکا دانست و اظهار داشت:هنوز یک ماه از توافقنامه ژنو نگذشته که آمریکایی‌ها توافق‌نامه را زیر پا می‌گذارند و این نشان‌دهنده عدم حسن‌نیت آنها در مذاکرات هسته‌ای است؛ این شاید به این دلیل باشد که مشخص نیست که تصمیم‌گیرنده اصلی در آمریکا دولت است یا سنا یا کنگره.

حمید رضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه  اسلامی هم در گفت وگویی تاکید کرد که با توجه به اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان کارشناسان باید بررسی‌های لازم را انجام دهند و اگر مشخص شود که این تحریم‌ها برخلاف توافقنامه ژنو بوده است، باید مذاکرات متوقف شود.

27212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 288
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 0
    رفتار امریکا خصمانه است
  • افشین IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    اگه ارزه دارید غنی سازی بیست درصد و تشدید کنید و تلافی کنید اگر هم نمیتونید ساکت باشید راستش ما موندیم که ایا میشه رو حرفا و ادعاهایی شما حساب کرد یا نه خدایا ببین به چه ضلالتی افتادیم خبر چاپ کن جانه ننت
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 1
    آقاجان این مسخره بازیا روجمع کنین بریم.به خدا خسته شدیم از این همه با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن! یا رومی روم یا زنگی زنگ.مث مرد یه چیز بگین و پاش وایسین تا یا این طرفی شیم یا اونطرفی.هر روز میشنویم اینجا گفتن فلان اونجا گفتن بهمان!توافق زمانی صورت میگیره که هر دو گروه موافق باشن اما الان یه گروه در داخل امریکا و یه گروه در داخل ایران مخالف توافق هستن بنابراین این توافق هیچ وقت صورت نمیگیره و فقط ملت سرکارن و امید بیهوده دارن. (لطفا تاییدش کن)
  • شهره A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 1
    وزارت امور خارجه بس کنید تمام کنید . ما ملت خسته شدیم از تحریم. تحریم ها باعث بدبختی ملت ایران است. با تحریم ایران تورم به 50 درصد خواهد رسید . ما باید مثل کره شمالی علف بخوریم. واقعا خسته شدیم. کی ما ملت ایران راحت زندگی کنیم؟؟؟
  • علی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 0
    مشکل از خود ماست نه ایالات متحده
  • خزاعي A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    كاري به تندروها و تيتر روزنامه هاي خاص نداريم و هنوز هم از تيم مذاكره كننده حمايت ميكنيم ، اما قطع ادامه مذاكرات كارشناسان و برگشت به تهران در اين مرحله بهترين و محكم ترين حركت بود ، بايد به اظهارنظرهاي مقامات آمريكايي و چند صدا بودنشان فهماند كه قواعد مذاكرات را رعايت و احترام به ايران در چهارچوب چيزي كه در اين مرحله نگارش شده مهم و اجرايي مي باشد و بيش از بيش به بهانه هاي واهي چهره خود را خراب تر نكنند و يقينا ً اگر باختي باشد ، مطمئنا ً باخت - باخت براي طرفين خواهد بود و نه فقط ايران
  • روحيه A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    اينها ديوانه تشريف دارند و از قاطعيت برخورد سياست خارجي و تيم مذاكره كننده در قبال آنها حمايت ميكنيم ، به قول رئيس قوه مقننه اينان بايد بفهمند يك من ماست چقدر كره دارد
    • nima A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 70
      اونا ماستشون کره نداره
    • بی نام EU ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 43
      مقدار کره اش بستگی به این داره که یک ملت و همه دولتمردانش مثل هم زندگی کنن. اونوقت هیچ قدرتی نمیتونه به اونها زور بگه.
    • امير تبريز اوغلي ضد لنگي و كيسه A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      دولت تدبير اميد اين همه وا داد چي شد اخر سر؟//امريكا كسي ميخواد مثل محمود فقط بزنه تو دهنش...........
    • علی A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      9 6
      وقتی رهبری گفتن من به مذاکرات خوشبین نیستم و به طرف مقابل بی اعتمادم ، باورم نشد اما حالا به معنی این حرف رسیدم
    • پژمان IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      10 4
      چرا بیخودی کولی بازی در میارید؟تحریمی اضافه نشده ! شرکتهایی بوده اند که تحریمهابب که قبلا بوده و هنوزم هست رو دور زدن ، اونا رو جریمه کردن ، بعضیها تو شعله زرد دنباله گوشت میگردن
    • حقیقت گو IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      6 0
      مطمئنا این همه اجماع داخلی بر سر حقوق هسته ای در زمان دولت قبل وجود نداشت. حالا دولت می تواند با اتکاء به حمایت داخلی دست به اقدامات متناسب بزند و اکثریت مردم هم از این اقدامات حمایت خواهند کرد. ضمنا خیلی از مشکلاتی که ما همین الان داریم و همین گردن کشی هایی که آمریکا می کند و سایر کشورها هم در برابر آن واکنش درستی نشان نمی دهند به خاطر دست گل های دولت گذشته است. اگر اروپا و چین و روسیه را با اقدامات نسنجیده با آمریکا همراه نکرده بودیم و با اظهار نظرهای بی جا برای کشور هزینه نمی تراشیدیم الان با این مشکلات مواجه نبودیم و آمریکا هم به تنهایی نمی توانست اینقدر بر ما فشار بیاورد.
    • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      من کاری به موضوعات ندارم ولی متاسفم که آقای امیر در تمام نظراتی که میدن فقط توهین میکنن. آقای روحانی و گروهشون نماینده ی جامعه ی اخلاق مدار کشوره.
    • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 3
      تبریز اوغلو یا اوغلی!!!یادم نمی آد در عمل احمدی نژاد به جز مردم تو دهن کسی زده باشه
    • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      0 1
      در جواب تبریز اوقققلی قابل عرض است که برای کاربران سایت شما آدم شناخته شده و مشهوری هستید البته از باب معقول بودنتان
    • بی نام A1 ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      6 5
      محمود بیشتر تو دهن ما زد تا آمریکا
    • بی نام GB ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      به هر حال بازنده اصلی مردم ایرانند و واکنش هاب شتابزده مسئله ای را حل نمی کند.
    • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 1
      الان فهمیدم امیر تبریز اوغلی نه تنها در زمینه ورزش چیزی بارش نیست بلکه در زمینه های دیگر هم فاقد اطلاعات و درک می باشد
    • حمید A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      منظورتون اینه که آمریکا پلیس هست...!! ببخشید شما ایرانی هستی؟
    • اشکان A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 1
      عکس العمل انتحاری هیچ مشکلی رو حل نمیکنه اگه این دکتر ظریف از همین اقدام به عنوان یه برگ برنده تو مذاکرات بعدی استفاده میکنه تندروی فقط مسئله رو پیچیده تر میکنه اگه بنا ه لج و لج بازی بازی باشه که باز همون آش و همون کاسه دوستان فراموش نکنیم اسم این دولت تدبیر و امید پس یه کم صبور باشیم
  • موسوی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    مـــــــــــــــــــــَــــــــــــــــرد نیستی اوباما... سر قولت نموندی!
    • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      19 6
      ترحم بر پلنگ تیز دندان..........ستمکاری بود بر گوسفندان
    • بی نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      بلاخره اعتقادمون مثبت شده :)
    • مهراد IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      8 20
      بابا این حرف هارو بیخیال شید تو رو خدا.برید دلار بخرید که یکی دو روزه میره بالا!!!!
    • کاظم ضد غرب IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      10 34
      اصلاح طلب ها تا دیر نشده توبه کنید برای توبه هیچ وقت دیر نیست . این غربی ها همه شان دروغ گو و فریب کارند . ملت ما با مشتی گره کرده به مبارزه با غرب ستمگر ادامه خواهد داد.
    • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      16 9
      30 سال باج دادیم به روسیه بعد زد زیره برنامه اس 300 حالا مجبوریم که بریم سمت آمریکا در هرصورتی. دوستانی که دم از خود کفایی میزنن میدونن الان وقتش نیست وگرنه 206 الان 40 میلیون نبود.
    • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      21 4
      کلا آمریکا رو نمیتونیم با کشور خودمون یا هیچ کشور دیگه ای مقایسه کنیم. کاری ندارم الان آمریکا خیانت کرده یا نه اما در کل میشه کنگره تحریم کنه و ربطی به دولت نداشته باشه. الان شما مجلس اصولگرای ما رو درنظر بگیرید که با دولت اصلاح طلب چه جوری برخورد میکنه. تازه دولت نیمه اصولگراست نیمه اصلاحطلبه فعلا! یعنی مجلس بیاد تصویب کنه از ان پی تی بیایم بیرون دولت خیلی دستش باز نیست بخواد جلوی مجلس وایسته (مگر اینکه احمدی نژاد رئیس جمهور باشه که میگه مجلس در راس امور نیست!)
    • بی نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      16 16
      بصیرت و روشنگری مقام معظم رهبری باز هم ثابت شد ایشان فرموده بودند که من به این مذاکرات خوش بین نیستم و این که آمریکا غیرقابل اعتماد است.
    • بی نام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      5 2
      اینا همش بازی امریکایی هاست...یه کار ریزه میکنن و منتظرن که یا ایرانیها یه حرکت جوگیرانه انجام بدن تا بهونه بیاد دستشون بگن ما توافق رو به فلان دلیل ها زیرپا نذاشتیم ولی دیدین ایرانیها زدن زیرش..پس طبق برهان امریکا دراوردی ایران بمب هسته ای داره!!!اگرم مسئولین ایران سکوت کنن از طرفی اختلاف داخلی پیش میاد (مثل امثال شریعتمداری که فقط نشستن ذل زدن تو دهن امریکاییها تا هر چی گفتن سریع شاخ شن) از طرفی امریکاییها از این سکوت به نفع خودشون سوء استفاده میکنن. فک کنم بهترین کار اعتراض به دیگر اعضای 5+1 ه که باعث شه اونا جلوی امریکا بایستن..تهش ایشالا مسئولین کاردان میدونند چی کار کنند که نه سیخ بسوزه نه کباب ولی امریکا بسوزه ...
    • بی نام A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      8 3
      لعنت به اونی که عزت مردم رو نخواد. به نظرم سربازای دیپلماسیمون نباید عجولانه تصمیم بگیرن اخه همه دنیا امریکا نیس. ظریف باید اروپا رو با ما همراه کنه هر چند خوشخیالیه چون ظاهرا اروپاییا تابع امریکان. فقط دعا کنیم که همه چیز ختم بخیر شه. تو رو خدا تمومش کنیم این دعوای مسخره اصول گرایی اصلاح طلبی رو.واسه عزتمونم که شده هم دل باشیم.
    • بی نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      13 4
      ساده نباشید اگه مذاکرات شکست بخوره فقط 2 گروه منفعت میبرن تندروهای داخلی و لابی های اسرائیلی! پس سریع و شتابزده اظهار نظر نکنید. به نظر من این یه نمایش بود از طرف دولت امریکا به کنگرش که اونا به تعهدات قبلیشون پایبندن و تحریم جدید نباید تصویب بشه
    • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      5 3
      مگه او با ما کرده؟!تندرو همه جای دنیا هستن!پاینده باد اعتدال.
    • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      7 8
      ایران باید بمب اتمی داشته باشه. الان مثلا انگلیس که داره چه خطری تهدیدش میکنه؟ ولی ما از 8 جهت! تحت تهدید هستیم که چهار جهتش اتمی هست. (روسیه، پاکستان، اسرائیل و امریکا در خلیج فارس)
    • عماد A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      6 9
      این تحریم ها رو به تدبیر و امید ، امرکیا و اسرائیل تبریک و به مردم عزیز و خانواده شهدا تسلیت عرض میکنم !! چه شد فتح الفتوح شما !! ؟
    • شاهرخ A1 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      3 6
      خواهشا زود قضاوت نکنید اون توافق نامه از اولش هم معلوم بود فقط یه جور پیش نویسه بعد تو این تحریما اوباما هیچکارس تمامشو کنگره تصویب میکنه ضمنا تحریمی هم زیاد نشده فقط چندتا شرکت به تحریم های قبلی اضافه شدن البته قبلش هم چندتا شرکت از این تحریم ها کنار گذاشته شده بودند ...خوب این رو هم باید قبول کرد که ماهم یه جورایی دورو بودیم از یه طرف داریم با آمریکا مذاکره میکنیم از یه طرف شعار مرگ بر آمریکای نماز جمعه مون لنگ نمیشه من از شما می پرسم شما به کسی که برای شما آرزوی مرگ میکند اعتماد میکنید
    • بی نام EU ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      ما این بار با یل مان در مذاکره و قوی ترین فردی که کشورمان در زمینه تسلط به امور سیاسی و روابط بین الملل داشت وارد شدیم. فردی که تردیدی نیست که جزو 5 فرد اول علوم سیاسی و دیپلماتیک جهان در عصر معاصر است تا حجت را بر جهانیان تمام کنیم که ما مرد عملیم و این آمریکا بود که همه چیز را بر هم زد و منتظریم تا دکتر ظریف در مورد این موضوع چه مسائلی را مطرح می کنند. آمریکا بزرگترین اشتباه قرن را انجام دادی.
    • بی نام A1 ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      از اول هم رهبرمون مخالف این شیوه مذاکره بودند اما حمایت کردند نتیجه این عقب نشینی دولت آقای روحانی چه بود ؟ جز اینکه آنها فهمیدند باید بیشتر تحریم کنند ؟ جز اینکه آنها فهمیدند معلوم است تحریمها اثر کرده که ایران این همه نرمش نشان می دهد ؟ البته این کار ما نرمش قهرمانانه نبود ذلت بود و واقعا چه نتیجه ای داشت ؟ رهبرمان به درستی پیش بینی کرد و گفت نتیجه این مذاکرات فقط یک تجربه برای ما خواهد شد و همین هم شد که به گرگ صفتان اعتماد نکنیم و در مقابل گرگ عقب نشینی نکنیم
    • بی نام A1 ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      بابا تو رو خدا این قدر با قطعیت و جبر گرایی به موضوع نگاه نکنید ...از اول هم قرار نبود یه شبه با یه گل در مذاکرات ژنو بهار بشه ... هر چند ناامید کننده اس و......!!!!
    • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      3 3
      هر پیشرفتی، فراز و فرود داره و نباید زیاد ایده آلیست بود. مهم تصمیم گیری درست تو هر موقعیتی هست. امید که آقای ظریف بتونه بهترین بهره برداری رو برای تحت فشار گذاشتن آمریکا از طرف اروپایی ها انجام بده. ببینیم بازی سیاست به کجا می رسه...
    • برادر IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      7 3
      تقصیر اوباما نیست برادر در امریکا هم کیهان وجود داره متاسفانه
    • پسر شجاع IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      6 4
      با سلام 1. دولت آقای روحانی عقب نشینی نکرد، بله نشان داد که ملت ایران، ملتی صلح طلب است. و در واقع این آمریکا شیطان بزرگ و اسرائیل فرزند نامشروع اوست که کارشکنی را پیشه خود ساخته و بر طبل توخالی جنگ می کوبند. 2. ما از آقای دکتر ظریف وزیر محبوب امور خارجه تشکر و قدردانی می کنیم. ایشان زحمت فراوانی کشید، ولی متأسفانه طرف مقابلش چون همیشه شعور نداشت و روح خبیثش او را به بیراهه برد. لذا از دکتر عزیز تقاضا داریم دیگر وارد مذاکرات نشود تا زمانی که تمام تحریمها لغو شود. ما هنوز هم به دکتر ظریف عزیزمان اعتماد داریم و از او حمایت می کنیم. و اما سخنی با ملت عزیز کشورمان، جمعه 1/10/92 قرار ما میعادگاه نمازجمعه و خروش فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»
    • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      5 2
      دكتر ظريف و تيم مذاكره كننده ايراني در مذاكرات ژنو موفق شدند امتيازات بزرگي از طرف مقابل بگيرند و حالا كه آنها فهميده اند رو دست خورده اند سعي دارند به هر شكل ممكن در روند اجراي آن كارشكني كنند تا بلكه راه گريزي براي خود بيابند . ايراني ها بايد هوشيار باشند فريب بازي آمريكايي ها و 1+5 را نخورند و مكم سر توافق نامه ژنو و مفاد آن بايستند.
    • مسعود A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      5 5
      امام خمینی (ره) الکی نگفت آمریکا شیطان بزرگ است. امریکا چشم دیدن پیچ و مهره های صنعت هسته ای ایران رو هم نداره. دیگه برای همه دنیا معلوم شد آمریکا اهل مذاکره صلح آمیز نیست.
    • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      2 6
      دوستان مثل اینکه نمی دانند این موضوع ربطی به اوباما ندارد وکنگره این تحریم ها را وضع کرده .افراد تندرو (کیهان) همه جای دنیا هستند
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 1
      اون كسي كه ميگفت اينقدر قعطنامه بدين تا ..... پاره بشه بد دهني كرد اونها را سر قوز انداخت حالا ول كرده رفته تاوانش مردم ........
    • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 0
      اين همون چيزي بود كه اسراييل ملعون مي خواست،هواسمون باشه كه تو دام بازي اسراييل نيافتيم،اون ها كاري كردند كه اين تحريم ها وضع بشه كه ما ميز مذاكره را ترك كنيم!
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 1
      بابا اولا طبق توافقنامه ی ژنو قرار نبود خیلی از تحریم ها حذف شن خوب آمریکا هم اومده شرکت هایی که قبلا تحریم ایران رو نقض کردن تحریم کرده اگر چه اقدامش خوبنبود ولی خلاف توافقنامه نیست
    • علی IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      2 1
      من به دکتر روحانی رای دادم و تا آخرین روز دولت ازش حمایت می کنم ولی با این شکل مذاکرات مخالف بوده و هستم.تاریخ نشون داده هر موقع ما عقب نشینی کردیم غرب پر رو و بی حیا شده.وقتی اوباما گفت اگه بتونم پیچ و مهره های هسته ای رو هم باز می کنم،شصتم خبردار شد نه مثل اینکه این آمریکا همون آمریکاست که از طرف قربون صدقه مصدق می رفت از طرف دیگر طرح کودتا ریخت تا شعبون بی مخ ها حاکم بشن.ترک مذاکرات بصورت موفق و از سرگیری غنی سازی با قدرت بیشتر غرب رو به دست و پا می اندازه.امتحانش مجانیه،همونطور که آمریکا مارو امتحان کرد ببینه واکنش ما چیه
    • کیان IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 4
      بابا اینا که قرار نبود همه تحریم هارو لغو کنن یه سری از تحریما سر جاشه و اگه ایران شرایطشو نقض کنه اونا میتونن شرکتایی که تو این نقض نقش داشتن تحریم کنن لطفا جوگیر نشید
    • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 4
      اوباما هم نظرش با اين تندروها نيست ومخالف است
    • امیری A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 0
      توافق کردن یا نکردن واسه دولتمون خیلی فرق میکنه و واسه مردم اصلا فرق و سودی نداره.چون هیچی ارزون نمیشه
    • گو گول A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      3 2
      اگه مرد دیدی سلام من را بهش برسانت
    • شهروند IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      27 6
      مساله اینکه مرد بودن یا نبودن اباما ربطی به این موضوع پیدا نمیکنه. موضوع اینکه تو آمریکا لابی های قدرتمند صهیونیستی هستند که از توافقات استقبال نمیکنند. سالهای است رژیم اسرائیل به بهانه ایران مشغول وحشیگری در سرزمین های اشغالیه و خشونت هاش رو به دفاع از خودش توجیه میکنه. حالا هم که در داخل عده ای همسو و همصدا با اسرائیل دارند به ضرر منافع ایران و برای منافع خودشون سینه چاک میدن. مواضع اعراب هم که مشخصه. بعدشم وقتی سی سال هر روز گفتیم مرگ بر آمریکا انتظار دارین با یه توافق همه دشمنی ها فراموش بشه؟ اینم فراموش نکنید برخلاف تمام شعارها موضع ایران موضع ضعفه. با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه.خوشتون بیاد یا نیاد واقعیت اینکه اگر ما بودیم بدتر میکردم. امیدوارم روزی برسه آدمها آدم باشن.
    • مهدی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      3 1
      آمریکاییها دارن ما رو تست میکنن...ببینن از اون نرمشی که بهشون نشون دادیم بازم عقبتر میریم... نه باراک جان خودتی...شما بزنی زیر توافق ما هم میزنیم... این به اون در... زدی ضربتی ضربتی نوش کن...
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    كد خدايي كه مي گفتي اين بود !!! خخخخخخ
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    بدبخت شدیم که ! بیچاره مردم که باید جوابگو باشن
    • عظیم EU ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      احتمالا خیلی خوشبین. بودی خدارا شکر که الان بدبخت شدی چون ازاین بتر نمیشه .اگر کارهار به مردم واگزارن من صنعت گر وتولید کننده جوابگو هستیم
    • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      4 1
      ینی اونایی که منفی دادن موافقن مذاکرات قطع بشه و تحریم بشیم با حتی جنگ بشه ؟؟؟ ایا تو کله ی شما چیزی به اسم عقل وجود داره ؟
    • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      3 0
      چقدرحساسسسسسسسسی تو
  • علی A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    مثل اینکه تا کل فعالیت های صلح آمیز هسته ای مون رو متوقف نکنیم دست بردار نیستن
    • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      5 1
      مگه نشنیدی که آمریکا گفته بود ایران باید غیر از برنامه هسته ای، نگرانی های دیگه ای را هم برطرف کند!!! حالا فهمیدید که انرژی هسته ای بهانه است.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      4 3
      سلام دلار 5000 تومانی! آخ جون
    • امین د IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      4 1
      مطمئن باش بعدشم میگن خوب نظام جمهوری اسلامی با نظام بینالملل(!!!) مغایرت داره.
    • کرمانشاه ٧۶٨ IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      6 0
      اگه همه‌ی فعالیت های هسته ای و موشکی و غیره رو متوقف کنیم هم توافق عملی نخواهد شد
    • مرتضی A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      نخیر عزیزم اگر کل فعالیتهامون رو هم متوقف کنیم (همون کاری که سال 82 کردیم) باز هم دست بردار نیستند و میرن سراغ موشکهای بالستیک و حقوق بشر و اعدام و هزار کوفت و زهر مار دیگه...لعنت به آمریکای ظالم
    • بی نام A1 ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 0
      بهترین کار دسته بالا گرفتنه .اسرائیلی ها رو کوچکترین پیشرفت (حتی اگر نکرده باشیم) حساس هستند وبا کوچکترین احتمالی کلی جنجال به پا میکنن .مثل انرزی هسته ای که 2سالهاست دارن میگن ایران چند سال دیگه بمب میسازه و دوم کم توقع نبودن درمورد خواسته های نا به حقی که دارن (توقف غنی سازی .برچیده شدن صنایع هسته ای و.....) .بنظرم ایران هم باید دقیقا این شکلی عمل کنه بالاترین سطح توقع رو داشته باشه تا بتونه در حد مطلوبو بدست بیاره
    • باب اتش A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      3 0
      نه خیر داداش این امریکا میخواد ما ایرانی ها رو خلع صلاح کامل کنه تا اول حزب الله و بعد ما ایرانی ها رو پوست بکنه انرژی هسته ی اول کاره و بهونه ش
    • /// IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 2
      انرژی هسته ای مهم تره یا معیشت مردم؟؟؟
    • محمد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 0
      منم به شدت به مرتضی موافقم تا وفتی کل کشور رو اینا دستشون نگیرن بیخیال نمی شن انرژی اتمی یکیشه ، بعد می گن نانو بعد بایو تکنولوژی و 1000 تا شرط دیگه!
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    بعضی ها انگار خیلی عجله دارند توافق شکست بخوره و انژی صلح آمیز! هسته ای رو از سر بگیرند
    • مهدی IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      اگه پلیس به یه راننده بگه "اگه سرعت بری تصادف می کنی" بعد راننده توجه نکنه و تصادف کنه پلیس مقصره؟؟!!
    • محمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      4 0
      با مهدی موافقم ... این بعضی ها فقط حرف زدند!... دست و پای کسی را که با طناب نبستند !... خب تیم مزاکره کننده کارش را بکند - که میکند- فقط بعضی هی الارم میدهند که خطر خطر ... اگر درست الارم نمیدند ،چه باک ..سرو صدایی بیش نیست! و اگر درست الارم میدهند چرا باید نادیده گرفت؟؟!! هرچند علائم نشان دهنده صحیح بودن الارم هاست!
    • مهرداد IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      از نظر این جماعت افراطی هم پلیس مقصره هم جاده مقصره هم ماشین مقصره ، خلاصه اینا باید ببینند نونشون تو چیه ؟ فکر کنم این اتفاق هم نوعی مقابله دولت اوباما با کنگرهاست تا از تحریمهایی که موجب شکست قطعی مذاکرات شود جلوگیری کنند ، بهر حال با اعتقاد و اعتماد کامل به تیم ایرانی و وزیر اموخارجه باهوشمان انشالله هر چه خیر مردم ایران اشت اتفاق بیافتد، به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی این مردم گرفتار....
    • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      15 6
      دنياي زور و بي‌عدالتيه! به زور جلوي سرمايه ايران رو گرفتن و با كلي محروم كردن از حقمان 7درصد رو آزاد كردن حالا هم قبل از اينكه به نتيجه برسه خودشون صد راه مي‌شن .. واقعا كه آزموده را آزمودن خطاست..
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    الان بعضی ها کارناوال شادی راه میندازن ............
    • انصاف A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      72 10
      من برای شما متأسفم این نشانه نابخردی شماست کسی خوشحال نیست ولی باید واقعیت رو درک کرد که آمریکاییها قابل اعتماد نیستند
    • مرتضی A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      8 2
      چه ربطی داره سریع موضوع رو جناحی میکنی؟ مسئله عزت این مملکته که داره توسط این آمریکاییهای نامرد لکه دار میشه بله عزیزم ماها باید بریم از اول سر کلاس تاریخ بشینیم که توی همه جای تاریخ نوشته ظالم هیچ وقت حق مظلوم رو نمیده و یک مستکبر هیچ وقت دست از کبر و غرورش بر نمیداره بلکه این مظلوم هست که باید حقش رو از ظالم بگیره.
    • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      7 1
      کیهان رو میگی؟!
    • مهام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      7 5
      یادتون باشه درست چند روز بعد از مذاکرات (ما) بودیم که رفتیم خیابان و دوباره با شعار مرگ بر آمریکا میثاق دوباره بستیم !
    • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      2 0
      چرا نندازن ؟؟ .... دوباره كسب و كارشون سكه ميشه و حالشو ميبرن...
    • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 2
      دقیقا هین گونه است که فرمودید. تندرو ها هم در آمریکا و هم در ایران تمام تلاش خودشان را برای شکست مذاکرات خواهند کرد. این دست و پا زدن های تند رو ها را به فال نیک بگیریم
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 6
    مرگ بر امریکا
  • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 1
    و البته مچلسی ها خیای ذوق زده شده اند انگار!
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 5
    مرگ بر امریکا - اسراییل - عربستان(وهابی)
  • بهمن A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    یعنی ما واقعاً تو مملکت خودمون اختلاف نداریم ؟ خوب تو آمریکا هم هست . نباید از این فضا که فقط به نفع اسرائبلی ها است نا سنجیده عمل کنیم .
    • اسفند US ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      26 0
      بهمن جان این بار مساله اختلاف نظر نیست چون تحریم های تازه کار کنگره نیست ! خود دولت اوباما این تحریم هارو اعمال کرده . از این اتفاق کسی خوشحال نیست اما از اینکه ما رو سفید شدیم و دولت آمریکای ملعون رو سیاه ... خوش گذشت !!!
    • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 0
      اختلاف نظر یه چیزه زیر توافق زدن یه چیز دیگه اونم توافقی که وزیر خارجه کشورشون به صورت رسمی از طرف رئیس جمهور امضا میکنه ... باید موضع قوی داشت وگرنه به جای میرسوننش که به قول خودشون پیچ و مهرهای فناوری هسته ای رو از بین می برن!
    • مجید IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      اینکه بین آمریکا و اسراییل تفاوت بذارید بچه گانه اس
    • سعید IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      0 3
      این تعریف شما از سیاست بین المللیه که بچه گونست. اسراییل هم یه تاریخ مصرفی برای آمریکا داره که وقتی تموم بشه میندازتش دور!
    • اسفند A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 0
      من دیروز یه کامنت گذاشتم . اونو منتشر نکردین !!! خیلی برام عجیب بود . واقعاً خبر آنلاین شده دفتر تبلیغاتی رسانه ای رئیس جمهور و دولت.
  • سعید IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    6 1
    هرچی بیشتر میگذره من بیشتر به اون هایی که پرونده ما رو فرستادن شورای امنیت لعنت میفرستم! اگه پروندمون نمیرفت تحریم‌های آمریکا مشکل خاصی برامون ایجاد نمیکرد و الآن این بدبختیا رو نداشتیم!
  • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    یعنی همه تندروها از هر دو طرف دنبال کوچکترین بهانه میگردن هان، بدبخت دو رییس جمهور
  • هموطن A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    اینم از قول و وعده از نوع غربی!!! " اوباما " چرا رفتی " بااونا " ؟؟؟
  • عظیم EU ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    آمریکائی ها همیشه اگر یک قدم عقب برگردی دوقدم جلو میان برخوردشان باکشورهای دیگر که اینجوری بوده مثل عراق لیبی کره شمالی تشکیلات خودگردان
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 0
    البته قابل ذکره که آمریکا شرکتهایی رو که تحریمهای فعلی رو نقض کردن تحریم کرده
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 1
    بی شرفای نـــــــــــامرد
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 2
    نظرات شما دوستان رو خوندم دیدگاهای جالبی دارید که همه نوعی واقعیته میدونستیم روزی آمریکا زیر قولش میزنه همه ملت آمادگیشو داشت ما این همه سختی و گرانی رو تحمل کردیم بازم روش میدونین جریان سر چیه گاو بنی اسرائیل هی توافق میکنیم هی بهم میزنن این اولین توافق بود بعدیش هم در راه است اینقدر تکرار میشه که حرف امام خمینی (ره) به همه ثابت بشه آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند یادتون نشه ما ایرانی هستیم اول خدا رو داریم بعد امام زمان به آمریکا میگیم فرهنگ ما میتونه تورو بزانو در بیاره احتیاجی به هیچی نداریم ما ایرانیم به افتخار همه ایرانی های آزادی خواه همانطور که سر امام حسین توی مجلس شام یک جمله گفت لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
  • فرید A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    آقا بهمن بحث اختلاف نیست الان.فکر کن که اونا هی بزنند زیر قولشان در حالیکه ایران داره مذاکره میکند و به خیالش میخواد صادقانه رفتار کنه فکر میکنید این مذاکرات به نتیجه میرسد!!؟؟مطمئن باش به نتیجه نمیرسه و به جز ذلالت برای ایران چیزی نمی مونه به همین خاطر باید به این اقدام این ها یک عکس العمل درخور و در همون اندازه انجام داد تا بفهمند که ایران با کسی شوخی نمی کند
  • z-keyhan A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 0
    حاج حسین مچکریم جریانات پیش آمده را به حاج حسین شریعتمداری و بنیامین نتان یاهو و بندر ابن سلطان ولابی صهیونیست آمریکا تبریک عرض نموده و موفقیت بیشتر این گروه را در ایجاد جو تشنج و بی اعتبار کردن روند فعلی مذاکرات خواستارم
  • رضا A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    نکنه انتظار داشتین با همین توافق بتونیم همه تحریم ها رو با افراد و شرکتهای جدید دور بزنیم. همه میدونیم که تحریم جدیدی تصویب نشده و اینا فقط شلوغ بازی کسانیه که یا از تحریم ها خیلی سود می برند یا علاقه خاصی به انرژی هسته ای دارند!
  • بی نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 3
    تنها خواسته ما که رای بر سازش دادیم اینه که از nptخارج بشید تا ادب بشن
  • بی نام A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    واکنش غیر متناسب و مثلاً نادیده گرفتن کل توافق باعث میشه اونا یه جو رسانه ای درست کنن و بگن ما که نص توافق رو نقض نکردیم و... .
  • رند IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 1
    اقا بریم تو کار سانتیفیوژ!!
  • رزمنده دوران دفاع مقدس A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 1
    سوژه جدید اصولگر ایان تامین شد !!!! خدا رحم کنه ، با این فضا سازی ها احتمالا بعضی بدشان نمی آید ایران وارد جنگ بشود ، بعضی ها در داخل مثل اسرائیل از این تحریم ها خیلی خوشحال میشوند ، بیچاره مردم کشور که تاوان این تحریم ها را باید بپردازند ، عجب بازی سیاسی شده !!!!!
  • بی نام US ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 3
    مرگ بر آمریکا بیشتر از این انتظار نبود
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 1
    ایالات متحده اسرائیل! من نه تندرو هستم نه طرفدار حماقتهای دولت قبل طرفدار صد در صد دولت کنونی، آمریکا بلاتکلیه ورئیس جمهورش مکارو حقه بازه! این آدم فکر کرده کل دنیا رو میتونه به سخره بگیره دفعه پیش اتحادیه اروپا این دفعه آمریکا ادامه این مذاکرات مسخرست آمریکا و توله هاش در خاورمیانه قصدشون کند کردن بود و آرام کردن اوضاع ودر نهایت صدتا مدرک دروغ و حمله خوب گور پدرشون حملشونو حالا کنن که تا خرخره تو لجن افغانستان و سوریه گرفتارن. این توافق نیمبند واسه سوریه بود و حزب الله و....! با همه ارادتم به وزارت خارجه و مشکل شدیدم با افراد بی منطق مجلس مذاکره در شرایط کنونی اصلا نباید ادامه پیدا کنه اونها فقط دارن وقت میخرن و تحریم رو تحریم میزارن هر صبحم یه جنگ زرگری بین دولت و کنگره همشون لنگه همن!
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 2
    توصیه ام به آقای روحانی اینه که زیاد به مذاکرات و قولهای غربیها خوشبین نباشه و مملکتداری در شرایط سخت و تحریم را مدیریت وادامه بده. آقای احمدی نژاد این کثافتها رو خوب شناخته بود.
  • زری IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    چیه حالا خوشحالید که بدبختربشیم باباجون شوهر من 4ماه بیکاره قبلاهم بیکارمیشد ولی گرونی بیدادنمیکرد پسرم هنوزسرش نمیشدبگه اینومیخوام اونومیخوام
    • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      7 0
      برو به عمو اوباما و خاله اشتون بگو
  • محمد رادمنش A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    اینکه اوباما زیر حرفش بزنه چیز تازه ای برای ملت ایران نیست باید قبول کرد... و این همان چیزی است که قبل از مذاکرات رهبری به آن اشاره داشتند ولی باید این قضیه را مدیریت کرد
  • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    این دانشمندان هسته ای پاره وقت فعالیت میکنند یا تمام وقت-هر چهار روز در میان غنی سازی را متوقف و فعال مینمایید- مشخص نیست نتیجه اخرش چی میشود؟ زندگیشان فنا است-امنیت کاری ندارند-4 روز در میان بیکار و فعال میشوند.
  • نادر دشتی A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    ایران یک کشور خودکفایی نیاز به کشورهای دیگه نداره بذار تحریممون کننه تا بسوزیم ما هم در عوض هسته ایمون بیشتر میکنیم
    • آرزو IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      6 1
      آره واقعاً خدكفاست كه دان مرغش رو هم از خارج مياره تمام مواد داروهاش از خارج مياد تمام قطعات ماشين و ماشيناي سنگين ازخارج مياد ! دلت خيلي خوشه بزار تا هسته ايت همه چي بهت بده فعلن كه خوش بحال امثال تو شد كه تو ايران مردم رو بچاپيد
    • بی نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      4 1
      اونایی که میگفتن مشکلات اقتصادی فقط 20 درصد به خاطر تحریمها است و بقیش بی تدبیری مسئولان است پس حالا با تدبیرشون بیان مشکلات را حل کنن.
    • امير IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 2
      نظرتو قبول دارم! ولي ميشه يك كاربرد انرژي هسته اي در زندگي مردم و جامعه بيان كني؟؟! يه چيزي كردن تو كله مردم كه انرژي هسته اي حق مسلم ماست... ٩٠٪ مردم نميدونن اين انرژي چي هست و چه كاربردي داره! حاضرن بدبخت و بيچاره بشن ولي انرژي هسته اي داشته باشن...
    • محمد EU ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 1
      شما یا مریخ زندگی میکنی،یا متوهم هستی یا انقدر با آقا زاده ها رابطه داری که ککت نمیگزه
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 1
      قربونت برم ایران حتی توانایی تولید گندمو برنجشو نداره تحریما سنگینتر بشه وضع از اینم بدتر میشه وایسا ببین تورم به 70 درصدم میرسه
    • محمد IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      12 3
      آقای دشتی عزیز این خود کفایی که میفرمایید کاملاً فرضیه و جنبه عملی و اثبات شده در کشور ما نداره اتفاقاً روی همین تصورات،کشور به محاق تحریم فرو رفت.جملاتی مثل "اینقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دونتون پاره بشه"روی همین تحلیل های غیر منطقی شکل گرفت.ما به دولت تدبیر و امید رای دادیم نه به دولت...
    • /// IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      واقعا برات متاسفم که طرز فکرت اینطوریه انرژی هسته ایی واسه مردم نونو اب میشه؟
    • بی نام FI ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      در موارد مورد نیاز غیر دارو خود کفا هستیم. اگر انتظار خودرو لوکس داری نه خیر خودکفا نیستیم ولی خوراک و پوشاک و مصالح مسکن خودکفاییم یا پتانسیل داریم. درسته سویا از خارج میاد که تامین میکنه غذای مرغ رو ولی تولیدش در داخل کاملا عملیه. اونچیزی که باعث گرونیه حضور حدود 30-40 میلیون آدم توی شهرهاست که فقط کار فروش و خدماتی و غیر تولیدی دارند.
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    اقا بهمن درست میگه نسنجیده نباید عمل کرد بلکه باید قاطع حوابشونو داد.اگه الان کوتاه بیایم فاتحه کشور خونده ست.
  • مردم IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 2
    حالا حرف رهبر ثابت شده که اونا رو غیره قابل اعتماد می دانست و به مذاکرات امید نداشت
  • رضا IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    اوباما اراده و درجه حرارت طرف ايراني رو ميخواست ازمايش كنه كه كرد و جواب مناسب هم دريافت كرد.
  • بی نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    لطفا تمام قضیه را بنویسید کدوم تحریم جدید؟ تحریم جدیدی نیست چرا چرت میگید. خزانه داری آمریکا شرکتها و افرادی را که تحریمهای ایرانو دور زدن تحریم کرده نه ایرانو مثلا اونایی که به شرکت هواپیمایی ماهان قطعه میدادن و .............. مزه تحریمو نچشیده بودیم ماها بخاطر این شرکتا که با 4، 5 برابر قیمت تحریمو دور میزدن تازه میخوایم مزه تحریمو بچشیم البته یه عده که براشون فرقی نمیکنه. سودشونم بیشتر میشه و خون مردمو بیشتر تو شیشه میکنن بعضیام که حقوقاشون انقد هست که تحریم مهم نیس براشون
    • عباس IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      9 1
      اخوی مطمئنی توی این دنیا هستی؟؟؟
    • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 0
      بهانه ای بود که ما نشست رو ترک کنیم و. بعضی ها خوشحال. شرکتهای تحریمی ایرانی هم نبودند که ما تیتر زدیم "تحریم جدید ایران" اما نمی دونم چرا 6 سال پیش این تحریمها هیییییچ بود. ممنون که نظر رو درج میکنی. این نظر دومم
    • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 2
      بله همینطوره . اما این بهانه ای بود برای ترک جلسه برای چدر حمایت از چند شرکت خارجی !!! از جمله روسی و اکراینی که به پول چند برابری از ایران می گرفتند و نه البته رضای خدا و ملت چند قطعه به ایران می دادند. اما این تحریم مربوط به داد. و ستد با شرکت ماهانه. در حالی که قرار هست در این مدت تحریم قطعات هواپیمایی غیر نظامی رفع بشه!!! خوب حالا تحریم شرکتها یا افراد مرتبط با قطعات هواپیما چرا اینقدر حیاتی شدههههه؟؟؟؟ ممنون اگه درج بشه
    • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      3 0
      دوست عزیز چرت رو شما میگی، آمریکا اگر مرد بود بعد از توافق نباید هیچ تحریم جدیدی رو اضافه میکرد. مشکل تنها احمدی نژاد و جلیلی و امثالهم نیستند بلکه غرب با عقیده مشترک همه ما ایرانیها مشکل داره. اون عقیده چیزی نیست جز حفظ اقتدار در مقابل اجنبی.
    • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 1
      اشتباه مثبت زدم(خدا منو ببخشه/والا)
    • روزبه A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      3 0
      با احترامم میشه حرف زد.خط اول کامتتو خوندم بیخیال شدم
    • نیما IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 2
      بچه های فارس اومدن اینجا که این نظر این همه منفی داره؟؟
    • صادق A1 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 2
      پس دیدگاه شما اینه که آمریکا خیر مارو میخواسته که این افراد و شرکت هارو تحریم کرده...عجیبه
    • مرتضی IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 1
      با حمایت و تحلیلی که جنابعالی داشتی احتمالاً با باید از افرادی باشی که خون مردم را در شیشه می کنند و یا باید حقوقت آنقدر باشد که از کار آنها حمایت می کنی و فکر می کنید تحریم اعمال شده جدید نیست .
    • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      خوب ایشان هم بی راه نفرمودند. قانون جدیدی نگذاشته اند. ظاهراً برای کسانی که از مصوبات پیشین عبور نموده اند، حکم صادر فرموده اند!! برای نشان دادن حسن نیت، نباید این کار را می کردند. چشممان به آقای ظریف است تا ببینیم چه می شود....
    • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      توجیه
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    دولت جدید این همه مذاکره و . . . کرد اخرش آمریکا اون روی خودشو مجددا نشون داد ... الان که به دولت قبل فکر میکنم میبینم کارای خوبی هم داشته ... این روند مذاکره نکردن و زیر بار نرفتن دولت قبل و توسعه فعالیت های هسته ایمون باعث شده که طرف های 5+1 رو به پای میز مذاکره با ما بشونه . این دولت از اول وا داد آخرش معلوم نیست چی میشه .
    • بی نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 4
      چرا چرت و پرت می گی. احمدی نژاد که به هر دری می زد که با آمریکا رابطه بر قرار کنه. حتی می خواست اورانیوم غنی شده رو هم از کشور خارج کنه. در ضمن احمدی نژاد با گذاشتن کشور تو آمپاس قدرت مانور روحانی رو جلو غرب پایین آورده.
    • بی نام IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 3
      مرد مومن جنابعالی چرا انقدر سطحی نگاه میکنی؟؟ مجموعه کارهای دولت قبلی باعث شد که به این روز بیفتیم و نفتمون رو نخرن و اونی هم که میخرن پولش نیاد تو مملکت و انقدر تضعیف بشه اقتصادمون که اینا حالا اینجوری جفتک بندازن...
    • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 1
      چیه خیلی خوشحالی ؟
    • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      2 0
      ای کاش می تونستم بهت 1000تا مثبت بدم.
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 1
    شدیدا خود کفاییم مثلا نمیتونیم چوب بستنی بسازیم یا حتی کفن یا تازه گندمم وارد نمیکنیم اصلا آب شربمونم انقدر زیاده که همه غرق شدیم یا مثلا داریم تولیداتمونو صادر میکنیم خودرو هامونم مال سال 1989 نیستن و ............ پس خیلی خود کفاییم اصلانم از تحریم ترسی نداریم فشار که به دولت نمیاد مردم یکم له و لورده میشن که اونم به درک میخواستن به دنیا نیان پس تحریم کنید ما آماده ایم
  • بی نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 2
    خدا باعث و بانی اینکه پروندمونو بردن تو شورای امنیو لعنت کنه. خیلیام که حتما نمیدونن کی بود که میگفت ما اسراییلو از رو نقشه حذف میکنیم. ( محمود ................)
    • ساسان A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      1 1
      ما به کوری شما اسرائیل را از نقشه حذف خواهیم کرد. آقای احمدی نژاد هر چند ایراداتی داشت ولی مرد بود و به آمریکا و اوباما و اسرائیل اندازه سگ هم ارزش قائل نشد.اکنون آنهارا مورد اعتماد و انسان می شماریم بد است. میدانی چرا؟قطعاً حالیت نیست چون بدون پشتوانه قبلی یه چیز از شکمت می گی.هنگامی که انگلیس 9میلیون ایرانی را قتل عام کرد هنگامی که یهودیان چندصد هزار نفر را در ایران کشتند هنگامی که هشت سال جنگ را برای نابودی با ما به راه انداختند هنگامی که دنیا را در جنگ علیه ما بسیج کردند هنگامی که افغانستان و عراق و پاکستان و لبنان و فلسطین رو با خون شستند این جناب شورای امنیت کرد یا بی فکری امثال تو که گنگ و بدون مغز هستید؟؟؟؟؟؟؟خدایا شکر که دشمنان ما را ابله قرار دادی.من هیچ حزب را نمی خواهم مگر رهبرم
  • غزل A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    واقعا اقای اوباما برات متاسفم من نمیدونم نتانیاهو چه سودی برات میرسونه که همیشه خواستی نظر اونو جلب کنی واقعا فکر میکنی ایران در حد واندازه ای نیست که بتونه اسرائیل رو نابود کنه وبا خاک یکسان انقد دم از گزینه ی روی میزت نزن مرد میبودی و زیر قولت نمیزدی وثابت میکردی به ما که میشه بهتون اعتماد کرد مرد باش و تحریمت رو پس بگیر وبگو که اشتباه شده
  • بی نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    با روی کار آمدن حسن روحانی و نگاه دیپلماس محوری که دو کشور در قبال هم داشتند داشتیم امیدوار میشدیم که شاید بهبودی در روابط این دوکشور شود ولی گویا در آمریما هم کاسبان تحریم کم نیستند
  • علی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    با روی کار آمدن حسن روحانی و نگاه دیپلماس محوری که دو کشور در قبال هم اتخاذ کرده بودند داشتیم به بهبود روابط دو کشور امیدوار میشدیم ولی گویا در آمریکا هم کاسبان تحریم کم نیستند
  • علی IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    روحانی مچکریم
    • بی نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 5
      روحانی بی تدبیر بازم بگو سرهنگ نیستم حقوقدانم
    • دختر EU ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 1
      چرا چرت و پرت میگی، نگاه من بیین موضوع چیه بعد مثل ببعی تکرار کن...
  • مل مل A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    قابل توجه اونهایی که میگن چراباآمریکا ارتباط برقرار نمی کنیم !بابا رهبرمون فرمایش کرد که خوشبین نیستم به این مذاکرات.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      مجلس آمریکا هنوز به دست جمهوریخواههاست و اونها مثل تمام تندروهای داخلی خودمون، تلاش زیادی می کنند تا این مذاکرات به نتیجه نرسه. طی روزهای گذشته رییس جمهور و وزیر امورخارجه آمریکا مدام در حال تلاش برای جلوگیری از اجرای تحریمهای جدید بودند. این مسئله برای اونها همون قدر مهمه که برای ما. قبول کنید که راضی کردن مخالفان داخلی برای هر دو طرف کار بی نهایت سختی است. ما باید بعد از سالها دشمنی از راه عاقلانه و مسیر درست مذاکرات رو پیش ببریم. کوتاه اومدن و به نتیجه نرسیدن، دقیقا همون چیزی هست که اسرائیل و افراطیون هر دو طرف می خواهند. لطفا مراجعه کنید به صفحه اول روزنامه کیهان
    • شهروند IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 2
      جناب مل مل. دنیا عوض شده اگر نخوایم این بهمیم اوضاع از این هم بدتر میشه. باید با دنیا تعامل کرد. نباید با دنیا جنگید. مطمئن باشید آمریکا به کمتر از توقف کامل فعالیت های هسته ایران رضایت نمیده. وقتی مرتب چنگ و دندون نشون دنیا میدیم دنیا هم تلاش میکنه چنگ و دندونمون رو بکشه. نگاه کنید به زندگی نلسون ماندلای فقید. از مبارزه مسلحانه با اپارتاید شروع کرد و با مبارزه منفی و صلح جویی مبارزه اش رو به سرانجام رسوند. برای تغییر دنیا به سمت بهتر نیاز به موشک بالستیک و بمب اتمی و راکت و مسلسل نیست. نیاز به عقل و تدبیر و خوی انسانی هست. نیاز به تعامل با دنیا هست نیاز به درک تفاوت ها ادمها با هم و قبول کردن اونها هست.با تحدید همدیگه به جایی نمیرسیم.
  • حمید A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 2
    الان که هنوز یک ماهه که گذشته به این صورت دارن زیر توافق نامه میزنند وای به روزی که بعد از شش ماه اورانیوم 20 درصد ما تبدیل به 5 درصد بشه اونوقته که کلا امریکایی ها همه چیز رو فراموش میکنند و وا ویلا
  • بی نام GB ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 0
    وقتینقدی میگه مرگ برامریکا وقتی فرمانده سپاه تهدید میکنه وقتی ناراحتند تحریم ها کم شده میخواهند جنگ کنند معلومه اونها هم واکنش نشان میدهند
  • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    6 1
    خوب وقتی سیزده آبان میروید ومیگید مرگ برآمریکا : این هم جوابش
  • نوکرم IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 5
    رهبری انقلاب: ما دولت امریکا را دولتی غیر قابل اعتماد میدانیم
  • بی نام GB ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 2
    تحریم جدید اضافه نشده اینها مال قبل بودخ اشخاصی بودند که نان خور تحریم ها بوده اند
  • سعید A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    تو روحن امریکای بی صفت
  • رامین IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 1
    باید ماهم آمریکاهی را تعریم کنیم وبا آنها مزاکره نکنیم مکه آمریکا کیه ماایران5000ساله قدمت هستیم فرزندان کورش کبیر
  • مهندس A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    ما از لحاظ دیپلماتیک کار درستی انجام دادیم.در ژنو هم با گروه پنج به توافق رسیدیم حال انکه امریکا زیر قول خودش زد و این نشون میده که ان ها به توافق اهمیت ندادن.و ما هم مثل گذشته کارهای هسته ای خودمونو انجام میدیم.این ربطی به ضعف دولت یا وادادگی دولت نداره.در کل همیشه مذاکره عقلانی بهتر از الکی بلوف اومدن و بیانیه پشت میز خوندن هستش
  • بی نام EU ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 1
    متاسفانه چوب تند روستا اقاى احمدى نژاد رو حالا حا لا ها باىد بخوريم
  • بهزاد A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 1
    اکثر ماها به آمریکا اعتماد و امیدی نداریم.روحانی و ظریفم که از اول تا حالا همینو میگن ولی با مذاکره اونم توی 6 ماه که چیزی رو از دست نمیدیم.وقتی که دانش هسته ای رو داریم میتونیم توی 24 ساعت دوباره غنی سازی 20% ادامه بدیم.امیدوارم تیم مذاکره کننده شتاب زده عمل نکنه.
  • بی نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 0
    کاری که محمود کرد به این زودی ها حل بشو نیست حداقل کاری که میتونست بکنه اینه که با نفت 100 دلاری وضع کارخونه ها.کشاورزی و...بهتر میکرد.که حالا به چه کنم چه کنم نیفتیم. کاش عقل حاکم بود نه دهان
  • khakhs IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 2
    نرمش قهرمانانه یعنی همین دیگه بابا یعنی اینکه دشمن رو رسوا کنی حالا احمدی نژاد صد تا داد میزد مگه دنیا می فهمید ؟؟هی اونا میگفتن ایران پای میز مذاکره نمیاد چه میدونم از این حرفا حالا چی دارن بگن؟؟صلح امام حسن با معاویه رو بخونید اون کسی معامله رو بهم زد کی بود ؟معاویه خوب اون معاویه الان آمریکاس در ضمن بین طرفا الان شکاف ایجاد شده چون هرکسی دنبال منافع خودش بوده روسیه یه چیز میگه چین یه چیزه دیگه خلاصه مگه برا ما بده؟ما برنامه مونو ادامه میدیم راحت مگه آمریکا نمی خواست جلوی مارو بگیره خوب نمیتونه ما سی ساله تحریم هستیم مگه پیامبر تو شعب ابی طالب نبودن خوب خدای ما هم بزرگه ما اگه به خدا توکل کنیم همه چی حله اون امتیاز رو هم برا این دادیم بیان پای میز مذاکره الان ما بردیم ا
  • علی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    این که صدا و سیما خیلی گنده کرده تحریمهای جدیدو باید مدیریت کرد تا توافق به نتیجه برسه و صهیونیستها و سیمادبا هم بسوزند. درود بر رهبری و روحانی و ظریف.
    • رضا A1 ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 2
      صدا و سیما گندش نکرد اتفاقا اون توافق مسخره شماها رو کوچیکش کرد.از روز اول گفت به آمریکا اعتماد نیست حالا هم حرفش ثابت شد.
  • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    خبر آنلاین برات متاسفم که بعضی نظرات رو نمیذاری ولی نظرات گروهی خاص رو میذاری که به نرم افزار تغییر رای هم دسترسی دارن!!!
  • بی نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    لطفا از کامنتهای احساسی خود داری کنید لطفا شرایط رو در نظر بگیرید، تحت هر شرایطی این توافقنامه و ادمه اون به نفع کشور ماست پس باید خیلی هوشیارانه به این موضوع نگاه کرد ادامه این روند اگر برای خارجیهای 10 ضرر داشته باشه برای ما 1000 تا ضرر داره لطفا این قدر زود، مایوس نشید حتی برای این رفتار آمریکا هم می شه باهاشون مذاکره کرد و به نتیجه رسید، من با برگشتن نماینده هامون از مذاکرات بدلیل این تحریمها ی جدید مخالفم چون ، دولت آمریکا توی کنگره تونست کار مهمی انجام بده، باید به دیپلماسی اعتماد و وقت بیشتری داد
  • بی نام A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 2
    این تحریم ها چیز عجیبی نبود رهبرمون از قبل راه رو مشخص کرده بود ایشون گفته بود بنده خوش بین نیستم انشا الله آقای روحانی و ظریف و امثال ایشان به خود بیایند.
  • dr IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    ﻣﻨﻜﻪ ﻫﺮ ﻣﺎﻩ ﺳﻴﺴﺘﻢ و ﺑﺮﻭﺯ ﻣﻴﻜﺮﺩﻡ ﻓﻘﻄ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺑﺎﺯﻱ ﺍﻟﺎﻥ 2ﺳﺎﻝ ﻫﺴﺖ ﻧﺘﻮﻧﺴﺘﻢ ﻳﻪ ﺳﻲ ﺑﻲ ﻳﻮ ﺑﻜﻴﺮﻡ ﺩﺭ ﻫﺴﺮﺕ ﻫﻤﻪ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻣﻮ ﺩﺍﺩﻡ ﻳﻪ ﺑﺮﺍﻳﺪ ﻛﺮﻓﺘﻢ ﻳﻪ ﺯﺭﻩ ﺑﺮﻑ ﺍﻭﻣﺪﻩ ﻧﻤﻴﺘﻮﻧﻢ ﺑﻴﺎﺭﻣﺶ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻳﻪ ﺟﻔﺖ ﺟﺮﺥ ﺑﺎ ﻳﻪ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺭﻭﻏﻦ ﺣﻘﻮﻗﻢ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪ ش ﺗﻮﺷﺮﻛﺘﻲ ﻛﻪ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ 100000000ﺩﺭﺍﻣﺪ ﻣﺎ ﻣﺎﻫﻲ 500 ﺗﻮﻣﻨﻪ ﺧﺎﻙ ﺗﻮﺳﺮ ﻣﻦ
  • پویا A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 0
    ایران و دولت اقای روحانی با رفتن به پای میز مذاکره به کل جهان ثابت کرد که ایران دنبال صلح هست و این امریکا هست که دوست داره جنگ و بی اعتمادی پا برجا باشه , همین حرکت اقای ظریف خودش 1 امتیاز هست باز هم مچکریم
  • حسین IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 0
    این تحریم ها در راستای تحریم های قدیم است نه جدید! همان طور که دکتر ظریف گفت عرصه سیاست خارجی عرصه احساسی شدن و هیجانات روز مره نیست! ولی در کل عمل خوبی نبود.
  • مسعود IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 0
    توافق انجام شد رفت اینا بازی های سیاسی هستش دو طرف دارن از هم دیگه امتیاز میگیرن اصول گرایان الکی دلخوش نشین! روحانی پیروز شده!
  • محمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    عجله نكنید نباید تیم مذاکره کننده اجازه بده که به خونه اول برگردیم باید مسیر پیشرو رو مدیریت کرد آقای ظریف تجربه و تخصص شما قطعاً برای شرایط موجود راه حلی پیدا میکنه.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 1
    اين ايران است كه نيازمند پايان دادن به مناقشه اتمي است. وگرنه منفعت غرب در تداوم مناقشه است! پس مسئولان اين همه تهديد به شكستن توافق ژنو نكنند!!
  • بی نام EU ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 1
    قبل از اظهارنظر متن توافق نامه رو بخونید... آمریکا متعهد شده تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب نکنه، اتفاقی که امروز افتاده اضافه کردن مصادیق جدید به تحریم های قبلیه که در متن توافق نامه ژنو به صراحت از شمول تعهدات آمریکا خارج شده.... به عبارت دیگه آمریکا هیچ جا قول نداده بود ناقضین تحریم های قبلی رو تحریم نمی کنه. خلاصه اینکه اقدام آمریکا نقض توافق نامه نیست. ممکنه حرکتی خلاف روح همکاری باشه ولی قطعا نقض تعهدات آمریکا نیست و خلاف متن و روح توافق هم نیست.
  • من IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    هر دم از این باغ بری می رسد.
  • amin IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 1
    خدارو شکر که تحریم های بیشتر توسط سنا متوقف شد ، وگرنه مذاکرات با مشکل مواجه میشد و دوباره سردرگمی شروع میشد ، از مردم ایران میخوام زود قضاوت نکنید ولی واکنش ها تاثیر بسیار زیادی در عقب نشینی سنا داره
  • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 1
    به نظر من ایران هم باید در همان حد عکس العمل نشان دهد.نه بیشتر نه کمتر.
  • ناشناس A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 0
    من نمیدونم جرا بعضی هامون زود احساسی میشیم. آنجه که مسلمه اینه که این کار ، کار جناح های تند رو و لابی های صهیونیستیه. اونها می خوان توافق نامه ژنو بهم بخوره. باید خیلی مواظب باشیم که تو دام اونها نیفتیم. اونا میخوان ما رو تحریک کنن که توافق رو بهم برنیم. بعد هم به دنیا بگن که ایران توافق رو بهم رده. اتفاقا باید به دنیا اعلام کنیم که با وجود اقدام احیر خرانه داری آمریکا، ما حاصر نیستیم توافق ژنو رو بهم برنیم. یادمون باشه که نگه داشتن اصل توافق مهمتر از تحریم چند تا شرکته. اگر حواسمون جمع باشه، 6 ماه دیگه انشا...له به توافق اصلی میرسیم و تا حد زیادی از فشارهای اقتصادی کم خواهد شد، و مردم هم نفس راحتی خواهند کشید. البته اقدام وزارت خارجه در ترک مذاکرات کارشناسی اخیر با 5+1 هم مورد تاییده.
  • محمدرضا IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 3
    کشوری که هرروز تو تمام دنیا با 100شیوه داره مسلمونارو میکشه ....کشوری که هواپیمای مسافربریه ایران و میزنه ...کشوری که بمب اتم میندازه رو سره مردم ژآپن هیچوقت ب ما با تموم وجوود دست دوستی نمیده..خواهشا نندازین گردن روحانی و احمدی نژاد امریکا با اصل ما مشکل داره یا باید مثل عربا کمر خم کنیم یا باید با همه سختی ها روپای خودمون بیستیم
  • ذره بين A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 3
    با اين تحريم هاي جديد ما چيزي رو از دست نمي ديم و اين امريكاست كه شايد بشه گفت براي اولين بار تو ده سال گذشته باشه كه پيش هم پيماناش منزوي مي شه چون به عهدش وفا نكرد ، راستي فردا سر تيتر كيهان ديدنيه ! 
  • یاسین IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    واقعا آمریکا بی اعتماده
  • najme A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 0
    بابا ایران رو تحریم نکرده که. شرکت های کمک کننده به ایران رو تحریم کرده
  • افت IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    این تحریم های جدید موضوع مهمی نیست که قرار باشه کل مذاکرات رو زیر سوال ببره ما باید به سمت جلو حرکت کنیم و به دنبال رفع مشکلاتمون با دنیا باشیم مردم به زندگی بهتر نیاز دارن و تحریم چند شرکت و فرد که قبلا هم تصویب شده بوده و امروز اعلام میشه نباید زندگی یک ملت رو سخت کنه
  • بي نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 4
    دوستان كوتاه اومدن و مذاكره كردن در جهت رفاه مردم كار بسنديده ايه،اما تا جايي كه طرف مقابلم فهمش برسه،اما واقعيت بر اساس تاريخ اينه كه سياست امريكا هميشه كثيف بوده و جاه طلبانه كه به نظرم بيش از اين نبايد نماينده هاي ما كوتاه بيان
  • بی نام A1 ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    خوب شدم ماشينمو نفروختم
  • فیس IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    فیس بوک یکیو آماده کنین بترکونیم رو یکی همه اجماع کنن مثل فابیوس لهش کنیم
  • بی نام A1 ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    51 5
    تو رو خدا دعا کنین اگه دلار قراره بره بالا شنبه نره بالا . من بدبخت میشم باز. یه سال پس انداز کردم حالا هم که طلا یه کم تومد پایین فردا میخوام برم واسه نامزدم انگشتر بخرم. اگه اینجوری که میگن دلار باز بره رو 3600 من یه دو ماهی باز باید از همه چیم بزنم و پس انداز کنم
    • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      مبارک باشه، به پای هم پیر شین 1 خبر خوش بین این همه ناخوشی شنیدیم بالاخره! طلارم سبکتر وردارین برادر من، مهم چیزای دیگست
    • رضا A1 ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      خب مگه مجبوری ؟نخر.هیشکی از بی حلقگی نمرده.
  • بی نام A1 ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    36 73
    اگه امریکا موفق بشه با تحریم ها ایرانو مجبور به سازش کنه وحتی از حقوق غنی سازی و.. محروم کنه .بزرگترین پیروزی رو که حتی نمیشه با بمب اتم بدست اورد و بدست میاره . چون میگه ایران که ایران بود و تونستم با تحریم رامش کنم بقیه ملتها که چیزی نیستن واین میشه یه روش برای سرکوب ملتها .همین الانشم که با امریکا به یه توافق ظاهری رسیدیم به نفع امریکا شد چون چنین وانمود میشه که تا امریکا جایی نباشه توافق معنی نخواهد داشت و این امریکاست ! که باحضور قدرت مندش در هر مذاکره اون مذاکره رو وجه میده و.... خلاصه حالم ازت بهم میخوره امریکای کثیف .
    • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      خوشم میاد که هنوز آرمانهای چگوارا و سیمون بولیوار زنده نگه داشته شدن... اصلا شک ندارم تمام این مشکلات همش کل کل و کری خوانی بود و لا غیر... ما هم که تکلیفمون مشخص شد دیگه: بذل جان و مال فقط برای سوسک کردن این اسعمارگر کثیف!!!
    • amir IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      دقیقا...من میگم یا به یه توافق درست وحسابی برسیم یا اونقدر تو هسته ای پیشرفت کنیم که چشمشون دربیاد و سانتیریفروژامون رو از19000تا به 100000تا برسونیم...یعنی اونقدر پیشرفت کنیم تا بتونه جایگزین نفت کنیمش...
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      مگه غیرر از اینه؟ نکنه فکر کردی ایران اولین قدرت دنیاست پیش خودت!!!!!! یکیم منطقی باشه آدم بد نیست
  • بی نام A1 ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    آقا تحریم جدید کجا بوده بوده؟ این ادامه همون تحریم های قبلی است. شرکت های جدید به خاطر نقض تحریم های موجود تنبیه شده اند. کجا تحریم جدید؟ نکنید آقا، فضا را برای حضور تندروها مهیا نکنید، آن هم با ساختن خبر جعلی
    • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      2 0
      خب ما هم غنی سازی 20% رو تو این 6 ماه ادامه بدیم و بگیم این کار ادامه غنی سازیهای قبلی مون هست و ربطی به توافق نداره ...
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      نه شمایید که سرتان را مثل کبک زیر برف کردید خود امریکا داره میگه تحریم جدید!! بعد شما میگویید کدام تحریم !!!!واقعا اصلا حالتون خوب نیست
    • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      این تحریم ها که میگی شاید بیش از اینها باشه و بخواند یکی یکی اجرا کنند .
  • ایمان IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    حالا توپ افتاد تو زمین امریکا. دیپلماسی یعنی این. با اشتباه بعدی همه و همه دیگر رابطه با امریکا را نخواهیم خواست چون پیمان شکن ها جایی در میان ما ندارند.
    • رضا A1 ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      توپ بیفته زمین آمریکا یا نه مهم نیست تحریمهاپابرجاست.فقط ما الکی عقب کشیدیم
  • بی نام A1 ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    50 11
    بابا تو رو خدا این قدر با قطعیت و جبر گرایی به موضوع نگاه نکنید ...از اول هم قرار نبود یه شبه با یه گل در مذاکرات ژنو بهار بشه ... هر چند ناامید کننده اس و......!!!!
  • حسام A1 ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    50 8
    اگر تصور اين بوده كه ادامه روند به آسانى خواهد بود اين يك تصور اشتباس، بايد در روند با هوشمندى حركت كرد نه اينكه پاس گل به كسانى كه آرزوى شكست مذاكرات را دارن داد! آيا جلوگيرى دولت اوباما از حصول تحريم جديد در سنا خود گام مثبتي نبود؟ بايد به مسائل چند جانبه نگريست و مديريت كرد . البته اگر اخبار را خوانده باشيد وزارت خارجه اعلام كرده روند حاضر با روح توافق ژنو ناسازگاره نه اصل اون. بدانيم تصميمات درست هميشه عقلانى خواهد بود نه احساسى و به اصطلاح انقلابى. من فكر نميكنم ايران طرفى باشه كه توافق را ترك ميكنه و با اين اتفاق وزنه ى خود را در چانه زني تقويت خواهد كرد.
  • امیر CH ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    59 7
    بنظر بنده آقای روحانی هر چه زودتر بایستی پیامی برای مردم خودمون و مردم دنیا از طریق تلویزیون ارسال کنه و در آن چگونگی خواست ایران برای حل مسئله هسته ای و واکنش غلط آمریکاییها را در این رابطه به دنیا گوشزد کند.
  • حمید IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    73 20
    اینکه یک عده منتظر هستند از اب گل الود ماهی بگیرند و از ادبیات احمدی نژادی در این موارد استفاده بکنند و با تحریمهاییکه از قبل وضع شده که فقط به خاطر بستن دهن سناتورهای امریکا اوباما از روی ناچاری به ان تن داده است را اجرا میکند مطمئن باشید دولت فعلی خود بهتر از هر کسی میداند که چگونه با موضوع کنار بیاید و مطمئنا مذاکرات ادامه خواهد یافت
    • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 0
      دوست عزیز این تحریم های جدید هم نتیجه ادبیات احمدی نژادی است آیا؟؟؟؟؟ همیشه یاد بگیر به هیچ رئیس جمهوری توهین نکنی دوست عزیز. چون جواب های بیشماری به خاطر حرفت می تونی بگیری اما از قرار معلوم هیچ کدومش چاپ نمیشه.
    • وطنپرست A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 3
      خیلی ذلیلیکه اینطوری فکرمیکنی درودبراحمدی نژاد
  • یه دوست IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    81 36
    اینا خیال میکنند که دارن با ایران دوره قاجار مذاکره میکنند . امریکا ... مرگ به نیرنگ تو .
    • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 2
      درسته. اینجا همه از بقال و چقال و با سواد و بی سواد و .... گرفته تا متکدیان و معتادان و حتی بیماران روانی هم یه پا تحلیل گر سیسای هستند و راه حل میدن به دولت !!!!!
  • محمد A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    اگر خودمان متحد باشيم و عزت نفس داشته باشيم و به كفار دست ياري دراز نكنيم خدا از فضل خود بي نيازمان خواهد كرد تكبر با متكبر هم عين تواضع است قرآن فرموده اشداء علي الكفار باشيد و ما تابع قرآنيم و آمريكا را باز هم تحقير خواهيم كرد
  • ناصر IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    آمریکا یعنی اسرائیل و اسرائیل یعنی عربستان . ای آل سعود بی خرد اینقدر پولهای هنگفت که حق مردم عادی می باشد را خرج خراب کردن ایران و ایرانی نکن انشاء اله از خدا جوابش را بگیری و نابود شوی .
  • محسن A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    یه وقتایی انگار هممون یادمون میره آمریکا دنبال پایگاه زدن تو ایرانه نه چیزه دیگه . حتی اگه ایران از بیخیال فلسطین و سوریه بشه اگه بیخیاله اسرائیل و استکبارم بشه امریکا باز ول کن نیست . اون تا تو ایران پایگاه نزنه و از طریق اون خروار خروار تروریستارو مسلح نکنه و مملکت عزیزمونو ناآروم نکنه بیخیال نمیشه
  • بی نام A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    آمريكا فقط مي خواهد عكس العمل ايران را بسنجد!! كه ايران تا چه حد نيازمند مذاكره است و تا چه حد كوتاه خواهد آمد و آستانه عكس العمل و شدت آن در صورت نقض توافق چه خواهد بود!!!. آمريكا در حال حل معادلات سياسي از طريق عكس العمل سنجي است.
  • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    8 0
    لطفا" در اين موقعيت لااقل آقايان كمتر اختلاس و هديه ميلياردي دهند . چندتايشان اعدام كنيد...
  • محمد A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    3 1
    عزیزی که تحریمها را کاغذ پاره می دانست و برادری که می گفت " دعا کنید تحریمها بشتر شود " یا معنی دیپلماسی را نمیدانستند یا تحریم را به بازی گرفته بودند . به هر جهت دوره ای سپری شد ! و حالا شیخ تدبیر و امید که از ترک خوردن تحریمها شادمان بود و آینده را روشن می دید چه کند با آن همه بی تدبیری ؟ که تدبیر برای بی تدبیری سخت ترین کار عالم است .
  • سیدعلی موسوی IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 4
    با سلام اشکالی نداره امام خمینی (ره) عیله یه چیزی می دونست که می گفت امریکا شیطان بزرگ است اگر به حرف های رهبری گوش دهیم بدون امریکا هم میتونیم پیشرفت کنیم
  • تحریم شده A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 8
    میمون چی توز (اوباما) زد زیر قولش. مرگ بر امریکا.
  • سیاوش IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    من فکر می کنم این تنها راهی بوده که اوباما داشته برای این که بتونه جلو لابی اسراییل بایسته و بهشون اطمینان بده ساختار تحریم های قبل سر جاشه و فضا را آروم کنه. همونقدر که رییس جمهور روحانی و تیم مذاکره کننده اش زیر فشار تندروهای جاه طلبی که معتقدند تلاش برای صلح و زندگی بهتر و معیشت ایرانیان انحطاط فکریه، هست همونقدر هم رییس جمهور اوباما و تیمش تحت فشار لابی های پرقدرت اسراییلی هستند. اوباما راهی جز این نداشته برای جلوگیری از تصویب تحریمها. لطفا واقع بین باشیم. البته کار دولت ایران به مراتب راحت تره چون رهبری با اقتدار جلو تندرو هاست و فقط قدرت گفتمانی دارند .درست برخلاف امریکا که لابی ها قدرتشون بر اوباما می چربه. باید منتظر ماند مقام های عالی رتبه تصمیم کارشناسی بگیرند.
  • ehsan IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    گوش نکردن به حرف های مقام معظم رهبری این نتیجه رو هم در بر داره. از خوش خیالی شما از دنیای غرب متعجبم. آمریکا اگر دستش برسه هر چند تا از شما ایرانی ها رو مقابل یک صهیونیست قربانی می کند تا عزت آنان را بالا ببرد. بابا چطور باید گفت که صهیونیست ها دنیا رو اشغال کردند و تنها کشوری که با عزت در مقابل آنان قرار دارد ج.ا.ایران است. این عزت و اقتدار رو به پلیدی آنان نفروشید و خود را مدیون خون شهدا و ... نکنید.
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    مشکل دولتهای ایران و امریکا اینه که تندروها افکارشون اینقدر منجمد هست که فقط به جنگ فکر میکنند. اوبامای بیچاره این تحریمها را اعمال کرده با تندروهای اقراطی اسراییلی نشان بده که ساختار تحریمها سر جاشه و محکم ایستاده ، از اون طرف همین کار تو ایران بر عکس جواب میده و تندروهای ایرانی میگن این نقض عهد هست و مذاکرات باید متوقف بشه. سر کلاف هر دو می رسه به منافع اسراییل. مذاکرات متوقف بشه مساوی هست با تحریمهای بیشتر و کمرشکن که در یک مدت کوتاه باعث فروپاشی اقتصاد تک محصولی ایران میشهو نهایتا جنگ. و بعد از یه مدتی مثل سوریه سرمون میارن و دوباره دینال یه راهی برای مذاکره می گردن. بهتر نیست کمی عاقلانه به موضوع مذاکره نگاه کنیم قبلا از این که دهنها باز کنیم و شعار بدیم؟
  • یاسر A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    همانطوری که متاسفانه در داخل کشور افرادی به خاطر منافع حزبی و فکری و قدرت و ثروت تندرو داریم در امریکا لابی های قدرت و ثروت و وابستگان به لابی صهیونیست نیز از خصومت دولت امریکا و ایران سخت ناراحتند پس دلسوزان به انقلاب و کشور با دید روشن به قضیه بنگرند و از آنطرف دولت مردان امریکایی که متمایل به این ارتباط هستند باید در مقابل زیاده خواهی لابی صهیونیست به ایستند
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 1
    رابطه ما با آمريكا رابطه رگ وميش است
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    اولا باید گفت که هر دو طرف مطلقا رو عقلانیت تندروها نباید حساب باز کنند چون دهن های باز اساسا فکرهایی بسته دارند . کسانی که مخالف با مذاکرات بودید و هستید و خواهید بود، برخی هاتان فقط دبناله رو و آرمان خواه هستید بدون این که نیم نگاهی به دور و بر و واقعیتهای موجود بیاندازید. برخی ها هم دقیقا منافع اسراییل را دنبال م یکنند و 8 سال گذشته هم همین کار را در پوشش شعارهای انقلابی انجام دادند و حالا دیگه دستشون رو شده با این دیپلماسی کاملا ضد اسراییلی دکتر روحانی که اجازه هر گونه مظلوم نمایی را از اسراییل گرفته.شما دقیقا چی می خواین؟ فروپاشی اقتصادی و بعد جنگ؟ واقعا فکر می کنید جنگ تنها راه حل هست و یا این که رو مقاومت مردمی که اگردارو شیرخشک بچه شون نرسه امید تو وجودشون میمیره را راه حل میدونید؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    منفی ها مشکوکه !لطفا" کارشناسای شبکه تریس کنند علت رو ببینند
  • بــــی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 2
    آخه وقتی بعد از توافقات ژنو روی تریبون نماز جمعه جمله ی "ما آمریکا را زیر پا میگذاریم" رو بر نداشتیم چجوری میخوایم که به ما اعتماد داشته باشن؟؟ خیلی هاا هستند که از این شرایط بد تحریم دارن سود میبرن و یک ذره به فکر زندگی مردم نیستند اگه یک مقدار با زندگی مردم اشنا بودن هیچوقت نمیگفتند که تحریم ها آثاری روی زندگی مردم نذاشته
  • حسن A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 2
    {امریکا شیطان بزرگ است .امام خمینی ره.}ولی آقی روحانی وآقای ظریف شما زحمت خودتون را کشیدید.سنگی که یک دیوانه تو چاه بندازه هزارتا عاقل درش نمیارند.ولی آخرش دولت تدبیرشیطان بزرگ رابا سیاست با سربه زمین میکوبدوفکر کنم امریکا بدست مردانی ازایران نابود بشه .به امید ان روز.
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 2
    متاسفم برای کسانی که از شکست خوردن مذاکرات بشکن می زنند فقط به این دلیل که مخالف روحانی و اعتدالیون و اصلاحات هستند. از رهبری هزینه نکنید. ایشان 8 سال ریش و قیچی دادن دست احمدی نژآد و جلیلی و واقعا پیر شدن از فشار و هزینه هایی که اینها بر کشور وارد کردند و هربار جلیلی می رفت مذاکره با کوله باری از تحریم روبرو بودیم. و وقتی می شد با اجلاس 2010 آژانس مانورهای سیاسی جلو تحریم بگیریم جلیلی در غرق آرمانگرایی ظرفیت سنجی میکرد و احمدی نژاد به فکر مدیریت جهان بود و تو ونزوئلا خونه می ساخت و کشورهای ناشناخته را کشف می کرد و نمیدید که ساختار اقتصادی ایران داره فرو می پاشه ، سواپ را تعطیل کردند و نفت دست دلالهایی مثل زنجانی . حالا هم طلبکارند و فقط به جنگ راضی میشن که باقی مونده ایران هم ویران بشه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 1
    مگر یادتون رفته که پس از مذاکرات هنوز شعارهای ( مرگ بر امریک) و (ما امریکا را زیر پا میگذاریم) میباشد پس باید هر دو طرف از تندروی و افراطی گرایی پرهیز کنند .
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 1
    کسانی که فکر میکنند باید مذاکرات متوقف بشه بدونن که دقیقا خواست اسراییل اینه... لطفا واقع بین باشیم و اینقدر با عجله نریم سر اصل مطلب. این راه فراز و نشیبهای زیادی داره و باید صبور بود و قاطع. قاطعیت این نیست که بیگ توافق نامه هیچ. بلکه قاطعیت اینه که جلو لابی اسراییل بایستیم نگذاریم به اهداف شومشون که تحریم بیشترو نهایتا فرو پاشوندن ایران هست برسند. مذاکره خار چشم افراطیان منطقه و اسراییل هست و باید ادامه پیدا کنه . واقعا چرا عده ای در ایران دقیقا با اسراییل و عربستان و افراطی ها همصدا هستند؟ما اجازه نمیدیم ایران را سوریه ای دیگه کنند. اونایی که به جنگ فکر می کنند باید بدونن جنگ هزینه میخواد. دلار.. داریم؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 2
    اسرائیل و اعراب منطقه و وهابی ها می خوان این توافقنامه به هم بریزد. به جای اینکه ما تلاش کنیم این توافقنامه ادامه داشته باشد، این افراد با موضع گیری‌ها و امضا جمع کردن‌ها و جو سازی‌ها، می‌کوشند دوباره این شرایط نسبتا مطلوب را به هم بریزند. جای سوال دارد که چرا تندرو‌ها راهی را می‌روند که اسرائیل می‌رود؟ چرا تلاش برای حل بحران و معیشیت مردم از نظر رهبر معنوی پایداری ها «انحطاط فکری» خونده میشه؟؟ آیا این تفکر با تفکر وهابیت نزدیک نیست؟
  • هادی IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    میگن آدمی که خوابه میشه بیدارش کرد ولی اونی که خودش رو زده به خواب نه ! بعضی دوستان نمیخوان قبول کنند که به این آمریکا هیچ اعتمادی نمیشه کرد. اینو بارها و بارها با کشورهای مختلف نشون داده. بابا ملت !!! ما اگه تمام فعالیت هسته ای رو حتی نیست و نابود کنیم فرداش همین آمریکا میگه نباید موشک داشته باشید، اونم نابود کنیم روز دیگه میگه حقوق بشر رعایت نمیشه و ... با این آمریکای زورگو باید مثل خودش رفتار کرد. به تجربه ثابت شده که هروقت ما یک قدم عقب گذاشتیم آمریکا ده قدم اومده جلو به فرمایش رهبری اینم تجربه ای بود برای ملت ایران
  • بي نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    صبر كنيد فعلا كه اتفاقي بدتر از قبل نيوفتاده يسري از تحريمها برداشته شدن مابقيش هم با مذاكر حل ميشه نه با لج بازي و با بدوبيرا گفتنما بايد آمركارو رام كنيم
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    بعضي ها هم مثل اينكه خيلي ناراحتن از اينكه سرورشان ممكن است به مطامع استعماريش نرسه . اينقدر سنگ فرعون زمان رو به سينه نزنيد . نميبينيد چه بلاهايي سر مردم عراق ، افغانستان، يمن ، سوريه ، ..........ميارن يعني شما به گرگ اعتماد داريد ؟ واقعا متاسفم كه اينقدر دشمن شناسيتون ضعيفه يا شايد هم دشمنو دوست داريد چون با عقايد غربگراتون جوردرمياد
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    ر امریکا جنگ طلبان هنوز نفود خود را دارند چراکه هیچ شخصیت سیاسی نمی خواهد به عنوان فردی با موضع نرم در قبال ایران دیده شود. تندروهای ایران و آمریکا به یکدیگر نیاز دارند تا روایت خاص خود از اینکه دنیا چگونه کار می کند را حفظ کنند. بنابرین شکست مذاکرات می تواند انها را شاد و ذوق زده کند. تندروهای امریکا از این جهت شاد می شوند که اسرائیل می تواند به تهدید بمباران ایران ادامه دهد و تندروهای ایران از این جهت ذوق زده می شوند که می توانند خود را در کانون توجهات ببینند.
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    3 1
    خاک تو سر دولت بی عرضه آمریکا که اینقدر خوار و ذلیل اسراییله!
  • محمد IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 4
    وقتی اقای ظریف برای امریکایها خوش رقصی می کنه این میشه نتیجه اش!
  • بي نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 1
    ما بايد با ديپلماسي و مذاكره آمريكا را بد نشان بديم نه با عقب نشيني از مذاكرات
  • عشقم دايي IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 4
    صداقت و راستگويي دكتر احمدي نژاد تو گذر زمان بيشتر خودشو نشان خواهد داد
  • morad A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 4
    رهبر عزيز ما از خواص هستند و با پيش بيني ها و تحليل هاي لازم و وقع بينانه خط و خطوط كشور را در اين زمينه كامل و شفاف بيان نمودند و حجت را بر همه حتي تيم مذاكره كننده تمام نمودند و در بيانات معظم له كه اعلام نمودند كه گول لبخند دشمن را نخوريم. واقعاً امريكا و عوامل امريكاي جنايتكار همه و همه قابل اعتماد نيستند پس در مقابله با اين بي اعتمادي ، به مقدار و ميزان نقض پيمان آنها ما هم نقض پيمان كنيم اين عدالت مولايمان علي(ع) است. ما همه مطيع امر رهبريم.
  • ميثم IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    نبايد واكنش تندي نشان بديم كه كل جامعه بين الملل مقابلمون قرار بگيره و از طرفي هم نبايد كوتاه بياييم، بايد با درايت مديريت شود تا اين تهديد را تبديل به فرصتي كنيم كه كشورهاي اروپايي رو به سمت خودمون بكشيم تا آمريكا تحت فشار قرار بگيره. ( اين يك فرصت تاريخي هستش بايد با هوش عمل كنيم و جايگاه ايران رو اثبات كنيم تو دنيا، اگه اشتباه عمل كنيم رو به قهقرا خواهيم رفت.)
  • علی A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    اینم از افاضات دولت عقل تعطیل
  • آریوبرزن IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    اینقدر نشت را بزرگ جلوه دادیم .درموردش حرف زدیم .تا طرف فکر کرد تا حالا کار بزرگی کرده بود وباورش شد که توکارش موفق بوده.به این تیجه رسید که فشارو بیشتر کنه ولی ما یه مثال داریم میگیم طمع زیاد رزق را میبرد.آمریکا بیش از حد طمع کرده ودولت هم بیش از حد از خود راضیه
  • حکمت A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    سلام زیرش زدند حالا چه کار می کنید.؟
  • زهرا IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    آمریکا مثل سگ هست.اگر ازش بترسی و فرار کنی دنبالت میکنه.اگر نترسی و روبروش بایستی عقب نشینی میکنه.حالا هی بترسید و فرار کنید ببینیم به کجا میرسید.
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اوباما برای آرام کردن جو لابی اسراییل و کنگره که مخالف مذاکرات هستند و به کمتر از جنگ راضی نیستند اقدام به اجرای تحریمهای قبلی میکنه که نشان بده تحریمها سفت و سخته. و مذاکرات ادامه پیدا کنه اینجا سر و صدا میشه تحریم جدید کردن تندرو های ایرانی هم که مانند همتایان امریکاییشون دقیقا مخالف مذاکره و موافق جنگ هستند از این کار اوباما نتیجه می گیرند که مذاکرات شکست خورده و فشار میارن به دولت روحانی این دو گروه همدیگر را تکمیل کرده و اسراییل برنده اصلی ماجرا هست . چرا که خواست اسراییل به شکست کشاندن مذاکرات هست و تندروهای امریکایی حریف اوبامانشدند ولی از این طرف پشتیبانی کامل تندروهای ایرانی برخورداره ... نتیجه این که اسراییل را برنده نکنیم و مذاکرات را درایت مدیریت کنند مسئولان
  • سروش A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    یک سوال: چرا دولت امریکا بعد از چند هفته تلاش موفق میشه جلوی تحریمهای کنگره رو بگیره ولی وزارت دارایی خودش تحریم رو افزایش میده. ؟ فکر نمی کنید این تحریمها اون چیزی نیست که ما فکر می کنیم؟
  • ن-ش IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    زمانیکه در دنیای کنونی زبان قابل فهم زبان اسلحه میباشد باید ما هم با زبان اسلحه صحبت بکنیم این همان سیاست اسلامی است که عین دیانت ما میباشد و ما فقط با تکیه بر اسلام می توانیم به اهداف الهی خود نایل آییم
  • مهدی 51 IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج . آمین یا رب العالمین
  • پروین IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ملت ودولت ایران میتواند این تهدیدها رابه فرصت تبدیل کند .توانمند تر درعرصه های مختلف روی پای خود بایستد . تاکی میخواهیم ازدیگران سرویس بگیریم .این همه فکر وخلاقیت وتوان بالقوه را درکشور به منصه ظهور وفعل تبدیل کنیم .تا نه آمریکا نه روسیه ونه هیچ کشور دیگه ای را نخواهیم ناز بکشیم . به امید موفقیت جوانان اندیشمند وغیور خاک پاک ایران .
  • امیر IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    چرا در داخل كشور عده اي ذوق زده از شكست مذاكرات استقبال مي كنند ؟ و از اين بابت در پوست خود نمي گنجند پيامد شكست مذاكرات چيست ؟ يك شعف زودگذر از به كرسي نشاندن ادعاهاي يك طيف سياسي يا فشار مضاعف و بلندمدت بر مردم . منافع شكست مذاكرات چيست ؟ راه حل جايگزين در صورت شكست مذاكرات چيست ؟ اينها سوالتي است كه قبل از ذوق زدگي از شكست مذاكرات بايد از خود بپرسيم
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    صد رحمت به آقا محمود كه با اون حال حداقل 25 درصد اضافه حقوق داد اما اينا در اين فضاي گل و بلبل حتي به افزايش حقوق نصف تورم هم راضي نشدند !
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 3
    اگه جلیلی رئیس جمهور می شد الان اینقدر خار و ذلیل نمی شدیم(از ماست که بر ماست ) ما بچه های حزب الله همیشه در صحنه هستیم (جنگ جنگ تا پیروزی)
  • بهار A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    من هنوز امیدوارم. نه به آمریکایی ها نه به سیاست های پوسیده داخلی بلکه به حضور دولتمردان باسواد و با تدبیری مثل آقای ظریف.
  • تقدیری IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    وقتی رهبر با تدبیر و آینده نگرمون به این مذاکرات خوشبین نبودند چرااین دولت بی تدبیر با شیطان به مذاکره نشست؟
  • d A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 2
    تحريم ؟ کدوم تحريم؟ همش دروغه ؟ هيچ تحريم جديدي نيست . باور کنيد. افراطي ها دارن بازي در ميارن. گول نخورين مردم.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    بد بخت غرب بین آدم هایی مثل نتانیاهو و شریعتمداری باید چی کار کنه
  • هادی A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    خب ما از اول هم به آمریکایی ها بی اعتماد بودیم، حداقل نتیجه ی این کار اینه که عده ای که در ایران خودشون رو به خواب زده اند از خواب بیدار بشن مثه خیلی از ماها به نظرم اکثر مردم ایران حتی با شرایط به وجود آمده هم خواستار ادامه این روند هستند بالاخره نعوذباالله خدا دروغ که نگفته اکثر مردم فکر نمیکنند، الان میشه با جو سازی کاری کرد تا کسی جرات نکنه حرف بزنه چون میشه جوی درست کرد که هر کی حرفی زد سریع بهش بگیم کاسب تحریم و ... دیگه خودتون استا هستین توی این کار، در هر صورت مشکل از بیخ مشکل اون خشت اوله پس نگران نباشید ادامه خفت بار این روند در دستور کار دولته پس بازم توجه تون رو به این موضوع جلب میکنم نگران نباشید این روند ادامه دارد
  • ll IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    وقتی توافق کردیم اینقدر بزرگش کردیم اینقدر شادی کردیم و از خودمون در لومدیم که اونا فکر کردن چه خبره . وای بر ما که که بعد از 40 سال شل کاری و نادرست کاری امروز محتاج توافق با امریکاییم. مگه 40 سال فرصت کمی بود برای قدرتمند شدن ایران؟؟؟ باید قبول کنیم که ما مخصوصا مسئولان دولتی ما خوب کار نکردیم اختلاف بین سیاسیون از طرفی اختلاص و رشوه خواری هم از طرف دیگر ایران را ویران کرد و قشر ضعیف دارن تاوانشو میدن
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    16 0
    لابی اسرییل و عربستان تمام تلاش خود را برای به نتیجه نرسیدن توافقات انجام می دهند ما ضمن قاطعیت و فعال کردن بیشتر دیپلماسی برای اهداف صلح آمیز خود ، نباید با واکنش احساسی در دام آنها بیفتیم چون شکست مذاکرات همان چیزی است که اسراییل می خواهد امریکا نیز به نظر میرسد برای جلو گیری از قطعنامه کنگره که به شدت تحت تاثیر اسراییل و عربستان است در چارچوب تحریم های گذشته و نه تحریم جدید اقدام کرده است
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    حالا که گام به گام جلو می خواستند بروند یک گام به عقب گذاشته اند پس ایران هم باید یک گام به عقب برود
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    نیویورک تایمز: خشم تندروهای دو طرف، نشاندهنده درستی توافق ژنو است
  • غلام رضا A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    هردم ازاین باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری میرسد !!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    صدا و سیما دوباره جشن می گیرد نمی دانم چه چیزی گیر صدا و سیمای ضرغامی می آید الله اعلم بالصواب
  • بی نام RU ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    12 3
    آمریکا را صهیونیست ها اداره میکنند و آخرین قتلگاه صهیونیستها نیز آمریکاست چرا که آمریکایها از آنها متنفرند.
  • اميد A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    14 4
    هنوز بعضي نظرها بچه گانه هست.امريكا ميخواد با ايران خوب باشه ولي خيليها نميخوان از جمله عربها چيني ها روسها و اسراييل همه يكجوري فشار ميارن.اخه منافع دارن
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    16 5
    با این وجود به کوری بدخواهان دولت تدبیر و امید، بازم می گیم: روحانی مچکریم و به آینده امیدوار.
    • ساسان A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      2 0
      سلام آقای بی نام ما هم از زحمات آقای روحانی متشکریم ولی واقع بین باش. اولاً رهبری این قضایا رو به خوبی بیان کرده بودند که نشان از عالم به زمان بودن ایشان است. دوم زیاد به دولت امید وار نباش کسی رئیس جمهوری که خانه خودش همچون کاخ است و مبلش نرم تر از پنبه و ... خلاصه شاه هم در این مبلها ننشست چگونه انتظار میرود که درد کسی را بداند که کار با بیل و کلنگ دستاش و کمرش رو طوری کرده که استراحت براش معنی نداره!!! رهبر ما بعد چندین سال روی فرشی که از جهاز همسرش مانده و پرزی نداره بشینه و خلاصه عین یک پایین ترین خانواده جامعه باشه ولی دیگران از این انقلاب طوری بهره ببرند که ...
  • سیدصابر IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ای لشکر صاحب زمان اماده باش اماده باش
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    فقط باید بزنی تو دهنشوووون ...خیلی بی وجدانن امریکایی ها
  • سعید A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 2
    خوشم اومد اونایی که رفتند استقبال رقص و پایکوبی راه انداختند بیاند ببینند چه خبره این نتیجه وادادن به آمریکای جنایتکاره
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    مساله اين نيست كه تصميم گيرنده كي هست مساله اينه كه وقتي يك نفر از طرف يك دولت مسول مي شه انگار كل دولت امريكا مسول برهم زدن اين توافقه.... اصلا وقتي طرف مقابل پايبند نيست مذاكره به چه دردي مي خورد؟
  • تحریم شده A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    آقای خبر آنلاین . مگه بد گفتم که نظرم رو نمیذارید. میمون چی توز صفت زیبایی برای آقای اوباما است. نیست؟!
  • مرتض A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    اولا که تحریمها اثر داشته و دارد همه هم میدونیم دوما شما هم عین کارتون میگید من میدونستم نمیشه ما 10 ساله به اونا میگیم مرگ بر شما با انکه توافق هم کرده بودیم شکم سیرها هنوز میگم مرگ کار 10 ساله یه روز حل نمیشه اگه میخوایم توافقی هم باشه باید با درایت باشه واز داخل هم کمتر چوب لای چرخ دولت بکنند
  • بی نام RO ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 0
    آقايان داخل كشور لااقل موقتا" اختلاس و هديه هاي ميلياردي از بيت المال ندهند تا تورم بيشتر نشود...
  • سالار A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    چنین که بوش میاد دولت آمریکا و دولت ایران دست به دست هم دادن تا مردم ایران را نفله کنند.
  • میلاد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 2
    سلام به نظر من اینها همش به خاطر وجود اسراییل لعنتیه، آمریکا با ایران توافق می کنه بعدش میره اسراییل برای اینکه دل اونا رو بدست بیاره دوباره میزنه زیر همه چیز.
  • مهدی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    دوباره بدبختی شروع شد ای خدا ما چه گناهی کردیم آخه واااااااااااااااااااااااااای دیونه شدم بخدا بچم کلاس اوله با فوق لیسانس هتوزم مستاجرم هی تحریم لغو شد هی دوباره تحریم /لغو/تحریم. تحریم لغو / لغو تحریم / تحریم/ اجاره/ پول پیش / مدرسه/ آب / برق؟ گاز هر روز یه چیزی / ای خداااااااااااااااااااا مارو بکش تا از دست اینا راحت شیم من که دارم قاط میزنم یعنی زدم با 35 سال سن 10 سال سابقه کار تو اداره فشار خون گرفتم بخدا باور کنید همش استرس هر رو یا می گن بیرون تون میندازن از اداره یا امثالهوم وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای خدااااااااااااااااااا به دادمون برس یامهدی خودت بیااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اونارو ول کنین ماشین الان چنده ؟!
  • بی غم IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    دوستان عزیز چرا میخواید بندازید گردن اینو اون . همینجاست که میگه خودم کردم که....بر خودم باد از وقتی که گفتیم (مرگ بر....) اگه بخوایمم درست شدنی نیست ما باید با افغانستانو چند تا کشور ناشناخته رابطه برقرار کنیم
  • مستان A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    نگران نباشیدظریف بادرایتش موضوع راحل میکنه معلوم شد مجلس امریکا هم مثل بذرپاش ورسایی و....داره
  • نادر IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    من كه خودمو گاز گرفتم
  • دوست IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 3
    يه مرد تو اين مملكت هست اونم حضرت اقاي خامنه اي ديديد نظرشان راجع به مذاكرات درست در اومد . راستي يادم رفت بگم بعد اقا فقط وفقط دكتر احمدي نژاد رو عشقه
  • رضا A1 ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 0
    چی شد پس روحانی دیوار تحریمها که ترک خورده بود؟............
  • سید محمد A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 1
    چون غربی ها دروغ میگن چرا اصلاح طلب ها توبه کنند
  • وحید A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 1
    یعنی واقعا کسی هست که ندونه عامل تحریمای سال ۲۰۰۸ به بعد فتنه گران سال ۸۸ بودن؟ البته ضمن توصیه به اتحاد لازمه که بگم : در عاشورا زمانی تحریم آب برداشته شد که سر حسین و یارانش روی نیزه بود و خواهران حسین در اسارت .....
  • مهدي IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 1
    امريكا به گفته ي امام راحل هيچ گاه قابل اعتماد نبوده و نيست پس چرا بعضي ها بي خودي سنگ رابطه با امريكا رو به سينه ميزنند ، معلومه كه دشمن ملت ايران ايران هيچ وقت پايبند تعهداتش نيشت
  • بی نام FI ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    شکست مذاکرات برای بعضی(!) خیلی خوبه! بابک زنجانی‌ها و ... از کنار این تحریم‌ها به ثروت‌های هنگفت دست پیدا کرده‌اند! در ضمن هیچ تحریم جدیدی وضع نشده، فقط شرکت‌هایی که از تحریم‌های قبلی تخطی کرده‌اند جریمه شده‌اند.