رییس کمیته ملی المپیک امروز در برنامه «تیتر داغ» شبکه رادیویی جوان، در مورد تغییرات جدید آیین نامه انتخابات کمیته ملی المپیک، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در ابتدای برنامه محمد علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک، به عنوان اولین مهمان برنامه روی خط برنامه تیتر داغ رادیو جوان حاضر شد و در جواب این پرسش که بر اساس کدام بند اساسنامه کمیته ملی المپیک این تغییرات اعمال شده، گفت: «به دلیل تغییر اساسنامه، آیین نامه ها هم باید تغییر کنند و با توجه به نزدیک بودن انتخابات کمیته ملی المپیک، آیین نامه انتخابات هم باید تغییر می کرد، شما با آقای قدمی صحبت کنید، چون ایشان به درستی در این زمینه اشراف دارند، من حضور ذهن ندارم.»

در همین لحظه مصطفی هاشمی طبا به عنوان کارشناس مدیریت ورزشی، به گفتگوی زنده برنامه پیوست و در همین رابطه  توضیح داد: «بند پ ماده 5 اساسنامه می گوید رییس فدراسیون یا نماینده فدراسیون که باید عضو هیات رییسه باشد، البته کمیته ملی المپیک، در ترجمه فارسی غلط ترجمه کرده و من بر طبق متن انگلیسی می گویم که می تواند در مجمع شرکت کند. مهم نیست کیست، یا چند سال سن دارد و سابقه اش چیست، همین که عضو هیات رییسه باشد هم حق رای دارد هم اینکه می تواند در انتخابات شرکت کند. آقایان به اساسنامه تجاوز کردند، و قیدی گذاشتند مبنی براینکه حتما باید 6 ماه عضو هیات رییسه باشند، و معلوم نیست این بند از کجا آمده، آقای علی آبادی می فرمایند که آقای قدمی این کار را کردند که اتفاقا این حرفشان درست است، دیگران را بدون اینکه اطلاع دقیق از موضوع داشته باشند مجاب کردند و برای اینکه آیین نامه را تصویب کنند از آنها امضا گرفته اند، اگر قرار است این تغییر اتفاق بیافتد باید حتما، در ابتدا در مجمع 63 نفری تصویب ، بعد به کمیته بین المللی المپیک ارسال شود و تاییدیه  صادر گردد. تازه در این زمان آقایان اجازه اجرایی کردن آن را دارند.»

علی آبادی در ادامه گفت: «این که من می گویم آقای قدمی، به این علت است که مسائل مربوط به کمیته ملی المپیک را آقای قدمی پیگیری می کنند، و این مسئله با ساعت ها بحث و کار یک کمیته طراحی شده، این حرف آقای هاشمی طبا نوعی توهین به اعضای هیات اجرایی است، بر طبق بند 15 انتخابات هیات های اجرایی، کلیه اعضای هیات اجرایی منحصرا از میان اعضای رسمی دارای حق رای مجمع کمیته انتخاب می شوند، درست است که  اگر یکی از اعضای مجمع حضور نداشته باشد می تواند نماینده به مجمع بفرستد، ولی این به معنای این نیست که می تواند این نماینده کاندیدا شود، این نظر من نیست، این بند قانون است، بر طبق این بند نماینده فدراسیون نمی تواند کاندیدا شود، با یک استعلام از کمیته بین المللی المپیک می توان این قضیه را استعلام کرد.»

هاشمی طبا در این رابطه پاسخ داد: «اولا این تعارف هایی که آقای علی آبادی می کنند، باید در عمل ثابت کنند. سابقه من را همه می دانند، در مجمع دو نوع عضو داریم، نماینده فدراسیون عضو رسمی است و حق رای دارد و می تواند کاندیدا شود، این بند 6 ماه از کجا آمده؟! اگه قرار است به این طریق عمل شود، کاملا مشخص است که آقایان دارند کار شخصی می کنند که بنده به انتخابات نیایم. آقای افشار زاده بار ها به من گفتن که من خودم مخالف این مسئله هستم.»

رییس فعلی کمیته ملی المپیک در این مورد گفت: «اگه اختلافی بوجود آید، فقط کمیته بین المللی المپیک می تواند نظر نهایی را اعلام کند. آقایان در هیات اجرایی این آیین نامه را امضا کردند. آقای مشحون نبودند، آقای خسروی وفا سفر بودند، آقای کفاشیان هم امضا کردند.»

هاشمی طبا در این لحظه گفت: «آقای کفاشیان به آقای سید امیر حسینی گفته بودند ما چون خودمان می خواهیم بمانیم، این آیین نامه را امضا کردیم.»

علی آبادی در جواب گفت: «این که از قول دیگران صحبت کنیم شرعا درست نیست، چون افراد آمده اند و رسما امضا کرده اند. البته اگر لازم است، ما حاضریم در جلسه ای رو در رو به این موارد پاسخ بدهیم.» در این لحظه هاشمی طبا خواستار شرکت وزیر ورزش به عنوان عضو مجمع در جلسه مشترک با هیات اجرایی و حضور خودش شد که علی آبادی گفت: «ایشان بزرگ ورزش هستند، ایشان دعوت کنند و اگر لازم شد با IOC هم استعلام می کنیم. ما حاضر نیستیم حقوق کسی پایمال شود و قطعا امروز به وزیر نامه می نویسم.» علی آبادی با گفتن این جمله از برنامه خداحافظی کرد.

در ادامه هاشمی طبا آمادگی خود را برای شرکت در یک مناظره حضوری در رادیو جوان اعلام کرد.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    35 2
    خدایا ورزش رو از دست این بقایای محمود نامحمود نجات بده
  • بهمن A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    28 1
    این آخرین بازمانده دولت احمدی نژاد چه اصراری در ماندن در کمیته المپیک دارد !؟
  • جهانگیر A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    22 0
    واقعا آدم نمی دونه چی بگه. اگر تغییر مدیریت ها در اختیار دولت باشه، دولتمردان اعمال نفوذ و سلیقه شخصی می کنند. اگر مستقل بشه، اونایی که اومدن دست به هر کاری میزنن که ماندگار بشن. تا وقتی که همه ما ایرانی ها تحت هر شرایطی فکر می کنیم خودمون از بقیه بهتر می فهمیم، وضعیتمون همینه.
  • بی نام A1 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    10 0
    شما هم به زودی میری پیش ریستون