۰ نفر
۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
6,250,000,000,000 نخ سیگار در سال 2012 دود شد

به گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2012 یک میلیارد نفر از جمعیت بیش از هفت میلیارد نفری جهان حدود 6.25 تریلیون نخ سیگار دود کردند.

ایرنا نوشت:

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی اگر چه محبوبیت سیگار کشیدن در اقصی نقاط دنیا نسبت به سال های قبل کاهش یافته است، اما هنوز هم این آمار به دلیل رشد جمعیت افزایش قابل توجهی را نسبت به 30 سال گذشته نشان می دهد.

بررسی داده های آماری از 187 کشور دنیا نشان می دهد، در سال 2012، 967 میلیون نفر در هر روز سیگار کشیدند. در حالی که در سال 1980 این آمار 721 میلیون نفر بوده است.

به گفته محققان این افزایش در تعداد سیگاری های دنیا به افزایش جمعیت مربوط است و با توجه به اینکه جمعیت کره زمین در 50 سال گذشته به دوبرابر افزایش داشته و به بیش از 7 میلیارد نفر رسیده است، طبیعتا افراد بیشتری نیز در دنیا از این عادت پیروی می کنند.

آمار و ارقام نشان می دهد تعداد افراد سیگاری در چندین کشور بزرگ از جمله بنگلادش، چین و روسیه در سال های اخیر با افزایش قابل توجهی روبه رو بوده است.

بر اساس گزارش انستیتو آمار بهداشت، درمان و ارزیابی دانشگاه واشنگتن (IHME) بالاترین میزان مصرف سیگار در حال حاضر در جهان در کشورهای در حال توسعه مشاهده می شود.

به گفته محققان شیوع سیگار کشیدن در سطح جهانی نسبت به جمعیت جهان کاهش یافته است. به طوری که بر اساس این آمار در حال حاضر از هر 10 مرد، 3 مرد یا 31 درصد و از هر20 زن، یک نفر یا 6 درصد در روز سیگار می کشند. در حالی که این آمار در سال 1980 میلادی به ترتیب 41 درصد و 10 درصد بود.

آمار نشان می دهد در کشور تیمور شرقی در جنوب شرق آسیا 61 درصد مردم هر روز سیگار می کشند و این کشور بالاترین شیوع مصرف دخانیات نسبت به جمعیت را در میان کشورهای دنیا دارا است.

جزایر کاراییب از آنتیگوا و باربودا در آمریکای جنوبی با 5 درصد در پایین این فهرست قرار دارند.

کشورهای کانادا، ایسلند، نروژ و مکزیک نیز در کاهش مصرف و یا ترک سیگار موفق تر از سایر کشورها بوده اند.

محققان می گویند کشورهای یونان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، چین، کویت، فیلیپین، روسیه، سوییس و اروگوئه از لحاظ سلامت بیشترین تلفات را به دلیل شیوع بالای مصرف سیگار دارند.

سازمان بهداشت جهانی می گوید با اجرای مداوم سیاست های این سازمان برای کاهش مصرف سیگار نظیر افزایش مالیات سیگار و ممنوعیت استعمال دخانیات در فضاهای باز می تواند جان میلیون ها نفر را از خطر مرگ نجات دهد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    16 14
    اگه به بچه مثبتها بر نمیخوره میگم تو رو خدا کاری نکنید که همین یه ذره تسلی دردها و غمها و رنجهای روزمره مان را غیر قانونی کنند .همین که تمام خیابان و بازار و پارکها رو برای سیگار کشیدن ممنوع کردید کافیست .دیگه بسه .
    • فیلتر پلاس IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      5 1
      بازم خدا رو شکر یه جا حساب شدیم :) این سیگارای تو بازار برای خارجیا خوبه سیگار برای مشکلات ما ایرانیا باید یک متر باشه با قطر 50 سانت ...جون تو
  • بی نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    2 0
    سلامتی همه سیگاری‌ها!