۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵

ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در رابطه با دیدگاه ولادیمیر پوتین در قبال تحولات اوکراین تصریح کرد که به عقیده وی پوتین تصور می‌کند که این اتفاقات تمرین نهایی برای "تغییر رژیم" در روسیه است.

فرید زکریا، مجری معروف شبکه سی‌ان‌ان اخیرا مصاحبه‌ای را با هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره ناآرامی‌های فعلی در اوکراین انجام داده است. این مصاحبه قرار است امشب (یکشنبه) از این شبکه پخش شود، اما یکی از بخش‌های مهم آن توسط پایگاه اینترنتی این شبکه منتشر شده است.

زکریا: شما به خوبی پوتین را می‌شناسید. شما پوتین را بیش از هر آمریکایی دیگری ملاقات کرده‌اید. آیا شما فکر می‌کنید پوتین آنچه که را در اوکراین رخ می‌دهد به نظاره نشسته و فکر می‌کند غرب و آمریکا اساسا در حال سازماندهی این اتفاقات برای محاصره کردن روسیه هستند؟

کیسینجر: من گمان می‌کنم که پوتین بر این باور است که این وقایع تمرین نهایی برای وقوع آن چیزی است که ما دوست داریم در مسکو ببینیم و بنابراین ...

زکریا: منظور شما تغییر رژیم است؟

کیسینجر: مساله تغییر رژیم مطرح است و این حقیقت که این اتفاقات در نزدیکی بازی‌های المپیک زمستانی سوچی رخ می‌دهد، سوء‌ظن پوتین را هر چه بیشتر افزایش می‌دهد. پوتین فکر می‌کند فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی یک فاجعه تاریخی بزرگ بود. بنابراین به صراحت بزرگترین بخشی که صاحب استقلال از شوروی شد مربوط به اوکراین با 50 میلیون جمعیت بود که پوتین نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 0
    ای کسینجر روباه صفت