ایسنا نوشت:

دولت روسیه، واشنگتن را به تحریک و تلاش برای کودتا در اوکراین متهم کرده است؛ این در حالی است که آمریکا انگشت اتهام خود را به سوی روسیه گرفته و این کشور را به افشای مکالمات دیپلمات‌های آمریکایی درباره چگونگی تشکیل یک دولت جدید در اوکراین متهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خود را برای برگزاری بازی‌های المپیک سوچی آماده می‌کند، رویارویی با مساله اوکراین و اتهامات مطرح شده، بار دیگر لفاظی‌های دوران جنگ سرد را میان واشنگتن و مسکو به وجود ‌آورده است. کرملین هشدار داده که مسکو از دخالت آمریکا در امور کی‌یف جلوگیری به عمل می‌آورد.

روابط میان واشنگتن و مسکو تا حدی خوب بود و به نظر می‌رسد که این درگیری اخیر تنها رد و بدل کردن لفاظی‌ها باشد. پوتین که احتمالا با ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین در جریان بازی‌های المپیک سوچی دیدار خواهد کرد، احتمالا درباره برنامه‌هایی برای نخست‌وزیر جدید این کشور با وی گفت‌وگو می‌کند.

از طرف دیگر، کاخ سفید اعلام کرده است: انتشار مکالمات و گفتگوهای دیپلمات‌های آمریکایی درباره چگونگی تشکیل یک دولت جدید در اوکراین که در سایت‌هایی چون یوتیوب توسط روسیه که 12 روز قبل صورت گرفت، اصلا درست نیست.

اشاره کاخ سفید به مکالمه تلفنی ویکتوریا نولاند، از دستیاران وزیر خارجه آمریکا است. وی با بکار بردن یک فحش خطاب به اتحادیه اروپا از نقش این اتحادیه در بحران اوکراین ابراز نارضایتی می‌کند و همزمان نظر خود را درباره یکی از رهبران مخالفان دولت به صراحت اعلام می‌کند و به سفیر آمریکا در اوکراین می‌گوید نمی‌خواهد ویتالی کلیچکو، از رهبران مخالفان در دولت آینده اوکراین نقشی داشته باشد.

این گفت‌وگوها از سوی ویکتوریا نولاند، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا درباره اقدامات اتحادیه اروپا و ‌آمریکا در حمایت از مخالفان اوکراینی بوده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا هر دو به یانوکوویچ تاکید کرده‌اند که یک دولت متفق تشکیل دهد تا با این مخالفان مواجه شود و به آنها پاسخ دهد. همچنین به کی‌یف تاکید دارند که دست به اصلاحات در زمینه قانون اساسی و اقتصاد بزند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =