مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 28 بهمن 1392

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ، سارقان مامور نمای 3000دلار را دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، در ساعت 23:45،‌ 23 دی ماه امسال، فردی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به ماموران اعلام کرد: سرنشینان پراید سفید رنگی با تهدید اسلحه کمری و تحت عنوان مامور، اقدام به ضرب و جرح و نهایتا سرقت مبلغ 3000 دلار از من کردند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده، مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با پژو 206 در حال بازگشت به منزل بودم که در خیابان فرمانیه، ناگهان پراید سفید رنگی اقدام به سد کردن مسیر حرکت من کرد؛ دو سرنشین خودرو پراید ضمن معرفی خود به عنوان مامور مدعی شدند که دستور دستگیری مرا دارند اما زمانیکه از آنها کارت شناسایی درخواست کردم و عنوان کردم که باید با 110 تماس بگیرم، ناگهان یکی از آنها با اسپری اشک آور به صورتم زد و آن زمان بود که فهمدیم آنها مامور نیستند؛ در حالیکه تصور می کردم آنها قصد سرقت ماشین را دارند، به زحمت سوئیچ را برداشته و از ماشین پیاده شدم که ناگهان یکی از سارقین که اسلحه کمری بهمراه خود داشت، با انتهای اسلحه ضربه‌ای به پیشانی ام زد که باعث خونریزی شدید از ناحیه پیشانی شد؛ در حالیکه تمامی صورت و لباس هایم آغشته به خون شده بود ، با داد و فریاد از مردم درخواست کمک می کردم که سارقین پس از سرقت کیف دستی حاوی 3000 دلار وجه نقد به سرعت از محل دور شدند.
با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص توانایی در چهره نگاری تصویر یکی از سارقین، کارآگاهان اقدام به چهره نگاری از شاکی پرونده کرده و چهره فرضی یکی از سارقین در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.
با بدست آمدن تصویر اولیه یکی از سارقین و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار، یکی از متهمان سابقه دار به نام علیرضا 34 ساله با سه فقره سابقه دستگیری به اتهام موادمخدر شناسایی و تصویر وی از سوی مالباخته به عنوان یکی از سارقین مورد شناسایی قرار گرفت.
با شناسایی علیرضا به عنوان یکی از متهان پرونده، مخفیگاه وی در یکی از میادین خیابان فرجام شناسایی، دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل شد؛ علیرضا پس از انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با مالباخته ، صراحتا به مشارکت در سرقت مسلحانه اعتراف و به کارآگاهان گفت: بنده بهمراه یکی از دوستانم به نام سعید اقدام به سرقت مسلحانه و سرقت3000 دلار از مالباخته کردیم.
علیرضا در خصوص نحوه شناسایی مالباخته نیز به کارآگاهان گفت: آنگونه که سعید به من گفته بود، بهمراه یکی از دوستانش به نام مرتضی که گویا از همکاران مالباخته است طرح و برنامه سرقت را ریخته بود؛ شب سرقت نیز با استفاده از اطلاعاتی که مرتضی در خصوص محل کار شاکی داده بود، من و سعید به نشانی محل شاکی رفته و آنقدر منتظر ماندیم تا او از دفتر محل کارش خارج شود ؛ حدودا ساعت22 بود که شاکی بهمراه یکی از دوستان خود از دفتر کارش خارج و سوار پژو 206 شد و ما نیز آنها را تعقیب کردیم؛ در منطقه سیدخندان، همراه شاکی از ماشین پیاده شد و شاکی به تنهایی به سمت محل سکونتش در نیاوران حرکت کرد تا نهایتا در خیابانی خلوت با ماشین خودمان مسیر حرکت او را بسته و از او سرقت کردیم.
علیرضا در ادامه اعترافات خود و در خصوص سرقت نیز به کارآگاهان گفت: اسلحه ، دستبند و گاز شاک آور متعلق به سعید بود؛ من و سعید ابتدا تحت عنوان مامور جلوی ماشین شاکی را گرفتیم و سعید در سمت شاگرد را باز کرد؛ پس از چند لحظه، سعید با زدن اسپری، با اسلحه اقدام به تهدید کرد اما شاکی ضمن مقاومت شروع به داد و فریاد زدن کرد که سعید با او درگیر شد و ضربه ای به صورتش زد؛ شاکی توانست سوئیچ پژو 206 را برداشته و فرار کند و در همان زمان سعید نیز اقدام به برداشتن کیف دستی حاوی 3000 هزار دلار از داخل ماشین کرد و به سرعت سوار پراید شده و از محل دور شدیم.
با توجه به اعترافات بدست آمده از علیرضا، دو متهم دیگر پرونده به نام‌های سعید 32 ساله و مرتضی 36 ساله نیز شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت که با شناسایی مرتضی به عنوان طراح و برنامه‌ریز سرقت، مالباخته ضمن شناسایی هویت وی به کاراگاهان گفت: بنده مرتضی را از طریق برادرش که یکی از دوستانم است، می شناسم.
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی مخفیگاه سعید در بزرگراه رسالت - مجیدیه جنوبی، کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه وی و پس از اطمینان از حضور سعید در مخفیگاهش، وی را دستگیر کردند؛ در بازرسی از محل سکونت متهم، علاوه بر پراید استفاده شده در زمان سرقت یک قبضه اسلحه کمری، یک رشته دستبند، یک عدد اسپری و یک عدد کیف دستی حاوی اسناد و مدارک متعلق به افراد غیر، کشف شد.
با بررسی کیف حاوی اسناد و مدارک شناسایی بدست آمده از مخفیگاه متهم مشخص شد که کیف حاوی اسناد و مدارک به شیوه سرقت داخل خودرو، در منطقه مجیدیه جنوبی به سرقت رفته و مالک آن نیز با مراجعه به کلانتری 127 اقدام به طرح شکایت و تشکیل پرونده کرده است.
پدر متهم به عنوان مالک اصلی خودرو و پس از اطلاع از موضوع سرقت مسلحانه، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که چندی پیش سعید اقدام به گرفتن خودرو از من کرد اما زمانیکه به خانه بازگشت متوجه وضعیت نامناسب او شدم که عنوان داشت در زمان گرفتن طلب خود درگیر شده است.
همزمان با دستگیری سعید و اعتراف وی به مشارکت در سرقت مسلحانه، کارآگاهان اداره یکم با مراجعه به مخفیگاه مرتضی در منطقه تهرانپارس - چهارراه رشید وی را نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی اوراق مجعول قضایی کشف کردند.
مرتضی پس از انتقال به اداره یکم ، صراحتا منکر هرگونه مشارکت در سرقت مسلحانه از مالباخته شد و در اظهارات اولیه خود عنوان داشت: بنده هیچگونه دخالتی در سرقت مسلحانه و یا غیر مسلحانه از مالباخته نداشته و ندارم اما در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش به کاراگاهان گفت: طرح سرقت از شاکی از اینجانب بوده و قرار بود تا سعید و همدستش تحت عنوان مامور جلوی شاکی را گرفته و از وی سرقت کنند.
در ادامه و با توجه به کشف اوراق قضایی از مخفیگاه مرتضی و انجام اقدامات کارشناسی از سوی عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی، مرتضی به ناچار به جعل اوراق قضایی نیز اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به کشف مقادیری از اموال و مدارک شناسایی متعلق به سایر افراد و همچنین کشف تجهیزات نظامی و همچنین اوراق مجعول قضایی از متهمان و احتمال وقوع سرقت‌های مشابه در قالب مامورنما و به شیوه مسلحانه ، قرار قانونی از سوی قاضی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم احتمالی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

 

دستگیری پسری که از حساب بانکی پدرش، پول برداشت
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی از دستگیری پسری جوان که با سوء استفاده از اعتماد پدر خود اقدام به برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی وی کرده بود؛ خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ کوره بلاغی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای آذربایجان غربی و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه اخیراً مبالغی به صورت غیرمجاز از حسابش به صورت اینترنتی کسر شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد مبلغ 22 میلیون ریال از حساب مالباخته به صورت اینترنتی و در چندین مرحله برداشت شده است. در این رابطه تیم تحقیقاتی این پلیس با کنترل کلیه تراکنش‌های حساب مالباخته به سرنخ‌هایی دست یافتند که با بررسی و آنالیز اطلاعات به دست آمده در نهایت متهم که پسر شاکی بود شناسایی و پس از دستگیری به مقر پلیس هدایت شد.
متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به جرم خود که برداشت غیرمجاز از حساب پدرش بود اعتراف و اعلام داشت با سوءاستفاده از اعتماد پدرش، اطلاعات بانکی آن را به دست آورده و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی در چندین مرحله کرده است.

 

عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی در بوشهر دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی توسط این پلیس خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ داریوش پورسعید گفت: کارشناسان پلیس فتا بوشهر در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش بلافاصله ماموران پلیس فتا ضمن تشکیل تیم عملیاتی ویژه وارد عمل شدند. با تلاش ماموران مبارزه با جرایم سایبری، سارق که از همکاران مالباخته است؛‌ شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد.
متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد ولی در ادامه با وجود شواهد و قرائن لب به اعتراف گشود و بیان کرد که اطلاعات حساب مالباخته را طی فرصت مناسبی بدست آورده و با استفاده از آن اقدام به خرید شارز تلفن همراه کردم. متهم جهت سیر مراحل قضایی به مراجع ذیصلاح انتقال داده شد.

 

حادثه تلخ در پیست دیزین/ نوید شاهسوندی به کما رفت
اسکی‌باز یکی از تیمهای تهرانی در پیست دیزین دچار حادثه شد و به کما رفت.
به گزارش ایسنا، نوید شاهسوندی، اسکی باز 28 ساله که در بخش نمایشی فعالیت می‌کند، به دلیل برخورد با پایه کابین در پیست دیزین از ناحیه دست، لگن، پا و سر دچار شکستگی شد و خونریزی مغزی کرد.
او پس از آسیب دیدگی‌ شدید به وسیله هلی کوپتر امداد ابتدا به بیمارستان امام خمینی‌ (ره) منتقل شد و دوباره به درخواست همراهانش راهی بیمارستان پارس شد که در این فاصله ایست قلبی کرد و توسط امدادگران احیا شد.
امیر شهاب حجازی همراه نوید شاهسوندی به ایسنا گفت: عوامل پیست دیزین به علت عدم امکانات کافی و نبود پزشک ابتدا اجازه ندادند که هلی کوپتر در پیست فرود آید.
او ادامه داد: خوشبختانه یک پزشک در پیست مشغول اسکی بود که پس از این سانحه به کمک نوید شاهسوندی آمد و قلب وی راکه از کار ایستاده بود، احیا کرد.

 

انتقال اجساد 4 ایرانی قربانی بهمن در ارتفاعات ترکیه به آذربایجان غربی
مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی از انتقال اجساد 4 ایرانی گرفتار بهمن در ارتفاعات ترکیه به کشور از طریق مرز سرو ارومیه خبر داد.
علی افتخاری با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته سقوط بهمن جان چهار ایرانی را در ارتفاعات کشور ترکیه گرفت به مهر گفت: اجساد این 4 تن بعد از انجام تشریفات قانونی از طریق مرز سرو به کشور بازگردانده و جهت صدور جواز دفن تحویل پزشکی قانونی استان شد.
وی با بیان اینکه این چهار ایرانی به صورت غیرمجاز وارد خاک کشور همسایه ترکیه شده بودند که گرفتارسقوط بهمن شده و جان خود را ازدست می دهند، افزود: اجساد بعد از تحویل از گمرک مرزی ایران- سرو جهت اظهار نظر کارشناسی و صدور جواز دفن به اداره کل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی انتقال یافت.

 

تلاش نفسگیر آتش نشانان برای مهار آتش تانکر 100 هزار لیتری مازوت
بی احتیاطی کارگران هنگام تخلیه رسوب و جرم تانکر 100 هزار لیتری مازوت، انفجار و مصدومیت و فوت سه کارگر را در جاده ساوه رقم زد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با تماس کارگران یکی از شرکت های لاستیک سازی با سامانه 125 مبنی بر انفجار و آتش سوزی تانکر مازوت، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 21:46 شب گذشته آتش نشانان ایستگاه های 12، 38، 87 و 81 را به همراه 4 خودروی فوماتیک و خاور کف به محل حادثه در جاده ساوه اعزام کرد.
امیر معماریان، مدیر منطقه 4 عملیات در این باره گفت: در محل اعلام شده تانکر 100 هزار لیتری مازوت به علت بی احتیاطی کارگران هنگام تخلیه جرم و رسوب تانکر و استفاده از لوازم غیر استاندارد دچار انفجار و آتش سوزی شده بود.
وی ادامه داد: دراین حادثه یکی از کارگران بر روی پله های تانکر ایستاده و دو نفر دیگر در پایین آن مشغول کار بودند که بر اثر تجمع گاز ناشی از رسوب مواد شیمیایی تانکر و عدم تخلیه درست آن و ایجاد جرقه، انفجار رخ داده و یکی از کارگران به درون تانکر پرت شده بود.
معماریان افزود: در این حادثه آتش نشانان به سرعت ایمن سازی محل حادثه را آغاز کرده و با فرماندهی مناسب به چند گروه تقسیم شدند و از جهات مختلف به سوی شعله های آتش حمله ور شده و پس از خنک کردن تانکر و مهار آتش توانستند از گسترش شعله ها به 4 تانکر 100 هزار لیتری دیگر که در مجاورت این تانکر وجود داشت، جلوگیری کنند.
مدیر منطقه 4 عملیات خاطرنشان کرد: با توجه به لیز بودن تانکر، آتش نشانان با زدن کارگاه مناسب با تلاش بسیار زیاد و در یک عملیات نفسگیر سرانجام پس از دو ساعت توانستند کارگر را از درون تانکر بیرون کشیده و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند که متاسفانه بر اثر شدت حادثه جان باخته بود.
وی افزود: آتش نشانان دو کارگر دیگر را که بر اثر انفجار مصدوم شده بودند به امدادگران اورژانس تحویل داده و پس از اطمینان از رفع خطر هر گونه آتش سوزی و پس از پاکسازی محل به ماموریت خود پایان دادند.
در این حادثه یکی از آتش نشانان این عملیات نیز دچار مصدومیت شد که وی نیز به مراکز درمانی منتقل شد.

 

1 کشته بر اثر انفجار دیگ بخار
انفجار دیگ بخار  یک کشته و یک زخمی برجا گذاشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز اورژانس تهران، دیروز یکشنبه خبر انفجار دیگ بخار یک واحد صنعتی واقع در جاده ساوه به مرکز اورژانس تهران مخابره شد.
با دریافت خبر در ساعت 21:00 بلافاصله دو آمبولانس به محل حادثه اعزام و تکنسینهای اورژانس تهران با حضور در محل با انجام معاینات پزشکی فوت آقا 23 ساله را به دلیل شدت جراحات تایید کردند و آقا 26 ساله که دچار صدمات و جراحات شده بود را با انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان شهدای یافت آباد انتقال دادند.

 

توقیف ماکسیما با سرعت 207 کیلومتر در مرکزی
رئیس پلیس راه استان مرکزی از توقیف ماکسیما با 207کیلومتر سرعت در یکی از محورهای مواصلاتی استان مرکزی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی حسنی گفت: در راستای اجرا و حفظ طرح انضباط ترافیکی در سطح محورهای مواصلاتی استان مرکزی، ماموران پلیس راه در محور ساوه- همدان با دوربین کنترل سرعت به یک ماکسیما با سرعت 210 کیلومتر دستور توقف دادند.
راننده ماکسیما بدون توجه به دستور ایست به راه خود ادامه داد و ماموران انتظامی پس از تعقیب خودور اقدام به متوقف کردن آن کردند.
رئیس پلیس راه استان مرکزی تصریح کرد: راننده خودرو پس از متوقف شدن به علت ارتکاب تخلفات رانندگی شامل سرعت غیرمجاز، حرکت مارپیچ و نمایشی و عدم استفاده از کمربند ایمنی، خودرویش به پارکینگ منتقل شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    6 2
    207 تا واسه ماکسیما چیزی نیست! وقتی 260 تا رو راحت پر میکنه!
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    7 0
    مگر براي رانننده اهميتي داره،جريمه اش را ميده وبا اون يكي ماشينش مياد بيرون،گواهينامه اش را هم 6 ماه ظبط كنيد باز هم رانندگي مي كنه،گير پليس هم بيافته فوقش مي گه همراهم نيست،تا وقتي مجازات براي بعضي ها سطحي باشه باز هم تكرار مي كنند،تازه براي اين چور آدخم ها جوري افتخاره كه طوري رانندگي كردند كه پليس ماشيتنشان را توقيف كرده،الان در خيلي از كشورها براي اين موارد چاره انديشي شده و براي كسي كه اين طور رانندگي ميكنه و جريمه براش تاثير پذبر نيست هم چنين به خاطر به خطر انداختن جان مردم و ايجاد رعب و وحشت ،راننده خاطي را زنداني مي كنند