ایسنا نوشت:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری یک نشست بین المللی با همکاری سازمان ملل در رابطه با بحران دریاچه ارومیه و هامون در نیمه ماه مارس خبر داد.

معصومه ابتکار با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم جامعه بین‌المللی را نیز درگیر موضوع دریاچه ارومیه کنیم، افزود: در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص محورهای 19 گانه احیای دریاچه ارومیه داشتیم در خصوص برنامه‌ها به قطعیت رسیدیم و دستورالعمل‌های عملیاتی آن به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست برنامه‌های خود را آغاز کرده که البته باید در نظر داشت این برنامه‌ها را از گذشته به اجرا در می‌آورده‌ایم و اکنون سازمان‌های دیگر نیز باید برای احیای این پارک ملی با یکدیگر همکاری کنند.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص موضوع خراب کردن سدهای بالادست دریاچه ارومیه اظهار کرد: از ابتدا بحث خراب کردن سدها مطرح نبوده و موضوع مهم این است که حجم آب مورد نیاز دریاچه برای احیا وجود داشته باشد تا بتوانیم در کنار برنامه‌های اشتغال و کشاورزی، وضعیت دریاچه را بهبود بخشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اعلام وزارت نیرو مبنی بر طولانی شدن زمان احیای دریاچه ارومیه و افزایش آن از پنج سال به 15 سال اظهار کرد: نمی‌توان برای احیای این دریاچه زمان مشخصی را تعیین کرد که به همین دلیل است برنامه‌های بلند مدتی را برای بهبود پارک ملی ارومیه طرحی کرده‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود.

ابتکار تاکید کرد همچنین امیدواریم که وضعیت بارندگی‌ها بهتر شده و بتوانیم با سایر دستگاه‌ها همگرایی بیشتری برای این میراث ملی داشته باشیم.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =