ایسنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در فضای کنونی کشور که تحریم‌ها درحال کاهش است فرصت مناسبی برای گسترش همکاری‌های صنعتی وتجاری شرکت‌های آلمانی با ایران است.

محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار رئیس و اعضای اتاق تجاری و فعالان صنعتی آلمان افزود: ایران درصدد ایجاد سهولت برای بسترسازی مناسب برای سرمایه‌گذاری و تجارت فعالان صنعتی و تعاملات مستقیم برای بازرگانان با خارج است.

وی گفت: ایجاد تسهیل در صدور روادیدها می‌تواند درسرعت و سهولت ارتباطات فعالان صنعتی و تجاری شرکت‌های ایرانی اثربخش باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از جمله فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و شرکت‌های آلمانی می‌تواند در کنار شرکت‌های ایرانی در این مناطق فعالیت کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد تسهیلات لازم در زمینه برقراری گشایش خطوط اعتباری به منظور افزایش ارتباطات تجاری شرکت‌های آلمانی، افزود : سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند در این زمینه مشاوره و کمک‌های زیادی دهد.

در این دیدار هورست اشراگه، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع هانوفر و اعضای همراه وی مطالبی را پیرامون زمینه‌های همکاری در بخش‌های صنایع غذایی و دارویی، فولاد، فعالیت‌های عمرانی، اتوماسیون خطوط تولید، صنایع بهداشتی و پزشکی، همچنین کیفیت محصولات تولیدی ارائه کردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =