امتیاز 5 نفر
چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 13:33:38 چاپ

مالیات بر ارزش افزوده در سال 93، 8 درصد/ تا 23 درصد هم جا دارد

اقتصاد > بازار مالی - مهر نوشت:

رئیس سازمان امور مالیاتی از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به 8 درصد خبر داد و گفت: در سال آینده نرخ این مالیات باید 7 درصد تعیین می شد، اما براساس مصوبه مجلس یک درصد اضافه شده به این نرخ، برای تامین هزینه‌های بهداشت و درمان مردم است.
علی عسکری از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به هشت درصد خبر داد و گفت: ما به عنوان مجری قانون موظفیم این مصوبه را اجرا کنیم.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده نرخ این مالیات باید هفت درصد تعیین می شد، گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک درصد اضافه شده به این نرخ، برای تامین هزینه های بهداشت و درمان مردم است. در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزود، نرخ مشخصی را پیشنهاد نداده ایم بلکه نقاط ضعف اجرای آزمایشی 5 ساله را اصلاح می کنیم.
معاون وزیر اقتصاد از اثربخشی قابل توجه مالیات بر ارزش افزوده در تحقق درآمدهای مالیاتی سخن گفت: 74 درصد از درآمدهای وصولی سالجاری مربوط مالیات بر ارزش افزوده است.
او با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته، نرخ مالیات بر ارزش افزوده تا 23 درصد هم تعیین شده است، گفت: در کشور ما نرخ مالیات بر ارزش افزوده تا پایان برنامه پنجم هشت درصد است و ما هنوز پیشنهاد مشخصی را برای برنامه ششم توسعه ارایه نداده ایم و فعلا اصلاحات دیگری موردنیاز است که انجام شود اما اگر بنا باشد افزایشی صورت گیرد، ممکن است تغییر رویه ای در سایر نرخ ها داشته باشیم.
45231

18 دیدگاه
  • اميد
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 13:42:14
    پاسخ
    4 0

    تا 500درصدم جا داره بيچاره مردم.

  • بی نام
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 13:48:37
    پاسخ
    5 0

    این مالیات ارزش افزوده که روی همه کالاها!! هم اعمال میشه فقط داره به قشر متوسط به پایین فشار میاره. اگه مسئولین میخوان از مالیات بودجه رو تامین کنن چرا از بزرگترین شرکتهای پیمانکاری و سازمانهایی که درآمد میلیاردی دارن مالیات یا نمیگیرن یا به اندازه نمیگیرن؟؟؟!!!!!! لطفن نمایش بدید

  • بی نام
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 14:20:22
    پاسخ
    13 0

    خودت میگی پیشرفته۰۰۰۰ درآمد را هم پیشرفته کنید بعد از مالیات کشورهای پیشرفته صحبت کنید

  • بی نام
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 14:26:54
    پاسخ
    7 0

    فعلا شما سوار هستید و مردم پیاده پس تا اونجایی که می تونید بتازید .

  • بی نام
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 14:30:06
    پاسخ
    12 1

    در کشورهای پیشرفته اگر 23 درصد مالیات میگیرند اندازه 230 درصد خدمات میدند . شما مالیات رو مثل کشورهای پیشرفته میگیرید خدمات رو مثل کشورهای پسرفته ارئه میدید !!!

  • بی نام
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 14:31:07
    پاسخ
    3 1

    خيلي از مغازه ها حتي يک فاکتور درست هم نمي دهند چرا نظارت نمي کنيد؟

  • mgh
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 14:34:27
    پاسخ
    5 0

    قرار بود مالیات بر ارزش افزوده بر روی سود حاصله مازاد بر درآمدی مشخص از فروشنده گرفته شود تا تعادلی ما بین افراد کم درامد و پر درآمد حاصل شود . لیکن این مالیات اضافه دقیقاً در فاکتور فروش ثبت شده و از اقشار جامعه کم در آمد حاصل می شود .!

  • مهندس صنایع
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 15:07:06
    پاسخ
    20 6

    مالیات بر ارزش افزوده باید از فروشنده گرفته شود یعنی از کسی که دارد ارزش افزوده می برد ، نه از مشتری.اگر کسی این رو فهمید.

    • بی نام
      چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 21:36:51
      1 4

      خوبی مهندس ؟؟ مالیات ارزش افزوده از مصرف کننده دریافت میشه

  • دانیال از مشهد
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 15:16:14
    پاسخ
    24 0

    خدا به خیر کنه.

    • بی نام
      پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 00:15:28
      9 0

      چرا کارهای خوب را از کشور های پیشرفته یاد نمیگیر ید ؟؟ مالیات و ...را فقط ؟؟؟!!!

  • بی نام
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 15:19:21
    پاسخ
    16 14

    هنوز طلافروشي ها يک فاکتور درست نمي دهند

  • بی نام
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 15:58:50
    پاسخ
    4 0

    این هزینه ها همش روی گرده مصرف کننده است ، فقط مصرف کننده باید هزینه نهایی رو پرداخت کنه و پدرش دربیاد

  • محمد
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 16:28:08
    پاسخ
    4 1

    این بی عدالتی محض است و عاملی بر تورم روز افزون . دولت باید در هزینه های بی رویه و اسراف گرایی صرفه جویی کند

  • علی
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 16:34:26
    پاسخ
    9 0

    فکر می کنم که از برنامه پنجم توسعه فقط مالیاته که به خوبی داره اجرا می شه. فهم و شعور مردم رو هم در نظر بگیرید با کم کردن مالیات بر این درآمد های ناچیز چرا مالیات بر ارزش افزوده رو هم از مردم می گیرید (مردم نان ندارند بخورند شما نگران بهداشتشونی!!!) اگه خیلی مردید و کاربلد هستید پس چرا نتونستید از طلافروشان مالیاتشون رو بگیرید؟؟؟

  • سعید شیراز
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 17:05:22
    پاسخ
    31 1

    اگه مالیات به روش درست و اصولی صرف هزینه های سلامت جامعه بشه کسی بخیل نیست ولی امان از سوء مدیریت...

  • بی نام
    چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 21:08:36
    پاسخ
    7 0

    مالیات تا۲۳درصدافزایش یابداماکیفیت۲درصدهم بالا رفته؟

  • دلاور
    پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 01:24:10
    پاسخ
    12 0

    نمایندگان مجلس در ماههای پایانی خدمت شایسته ؟؟؟ خود با مصوبات عجیب از همه سو مردم را در منگنه قرار می دهند . این مصوبه هم یک مدل دیگر از این تصمیم های ناپخته است تا به مشکلات اقتصادی مردم در این شرایط بحرانی بیشتر دامن بزنند .

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700