۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای ناطق نوری در مجلس ختم مرحوم حاج ابوالفضل حاجی حیدری، با تحلیل های متفاوتی ازسوی سیاسیون و اصحاب رسانه مواجه شد.


از جمله جناب آقای حسین شریعتمداری، در ستون یادداشت روز کیهان مورخ چهارشنبه هفتم اسفندماه به طرح انتقاداتی از این سخنرانی پرداختند. انتقادات ایشان به سه علت محتوا، وزن روزنامه و پیشینه ایشان در طرح انتقادات اینچنینی، خود محل انتقاد است و متن ذیل نقدی به مطلب آن مدیر مسئول محترم می باشد.


مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان، با ذکر یک جمله از حجت الاسلام ناطق نوری، مبنی بر اینکه"هم اکنون یکی از بدبختیهای کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی ترمزها هستیم"، به آن عکس العمل نشان داده و می افزاید: مادام که برای"تندروی" و "بی ترمزی"مصداق و نمونه ای ارائه نشود، نمی توان درباره آن به قضاوت نشست.

آقای ناطق تاکید می کند که هم اکنون کشور ما گرفتار تندروها و بی ترمزهاست، بنابراین تعریف مشخصی از تندروی دارد و افراد و جریاناتی را می شناسد که به عقیده او برای کشور،"بدبختی" و "گرفتاری" به بار آورده اند! و اگرچه آدرس و نشانه ای از تندروها و بی ترمزهای مورد نظر خویش ارائه نکرده ولی با توجه به مواضع اخیر وی و گرایش سیاسی جدیدی که احتمالا پیدا کرده می توان حدس زد، چه کسانی را تندرو و بی ترمز می دانند . لذا، آقای شریعتمداری با این استدلال که آدرس و نشانه ای ازتندوری ارائه نشده است، به حدس و گمانه زنی روی آورده و شخصا سعی در پیدا کردن آدرس تندروها نموده و جالب اینکه در این مسیر منزل خود را یافته اند.
باید به آقای شریعتمداری یادآور شد که همانطور که ذکر کرده اید، آقای ناطق نوری تعریف مشخصی از تندروی دارد و اگر مطالب
گفته شده را تمام و کمال در "وجیزه" خود می آوردید، این تعریف برای خوانندگان آن روزنامه نیز مشخص می شد و حاجتی به حدس و گمانه نبود. متن کامل این بخش از سخنرانی آقای ناطق نوری، آنگونه که در بسیاری جراید و در خبرگزاری ایسنا آمده است، چنین است:

"انسان های باتقوا تندرو نیستند، معتدل هستند. الان یکی از بدبختی های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی ترمزها
هستیم. حال چه چپ، چه راست باشد. تندروی و نامتعادل حرکت کردن به کشور و انقلاب ضربه می زند. ما میزان داریم و میزان
ولی فقیه و ولی امر مسلمین است. معنا و ابعاد ولایت فقیه نیز بیان شده است. اوامر ولی، مولوی و ارشادی است و اینکه تکلیفمان درمولوی و ارشادی چیست نیز بیان شده است. حال برخی کاسه های داغ تر از آش هستند که اینها زمان امیرالمؤمنین هم بودند و آخرسر هم جزو خوارج شدند."


همین چندسطر که مدیر مسئول محترم از چاپ کامل آن در یادداشت خود خودداری ورزیده اند،کاملا مبین منظور و خط فکری گوینده  بوده و آدرس و نشانه مناسبی از معیار تندروی و بی ترمزی، اعم از چپ و راست، به دست می دهد و نیازی به گمانه های کیهانی و آدرس یابی های شخصی ندارد. باید از آقای شریعتمداری پرسید مشکل شما با آدرس داده شده چیست و چرا از درج کامل آن در یادداشت خود اجتناب کرده اید؟ غیر از این است که مایلید اذهان خوانندگان محترم را نه به منظور اصلی گوینده، بلکه به آدرس ساخته و پرداخته خود سوق داده و نتیجه گیری مطلوب خویش را بنمایید؟

شما در ادامه نوشته خود مجددا و احتمالا برای هزارمین بار طی چندسال اخیر وقایع سال 88 را از زاویه و با نگاه مشهور و مختص خودتان خلاصه نویسی کرده و متعاقبا" تمام تلاش خود را جهت گنجاندن سخنان آقای ناطق نوری در بستر وقایع سال 88 به کار بسته اید. درحالیکه بحث تندرویها و بی ترمزیهامحدود به آن وقایع نیست که سعی در ارتباط دادن این دو به یکدیگر دارید. چه پیش از آن و چه پس از آن، چه در دوره زمامداری اجرایی و تقنینی اصلاح طلبان و چه در زمان مشابه برای اصولگرایان، افراطی های دو طرف که یک وجه مشترک دارند و آن هم این است که چشم دیدن هیچ گرایش و طیف دیگری را ندارند و آرزویشان این است که ریشه غیر همفکرانشان در فضای سیاسی و فکری کشور از بن زده شود، لطمات زیادی را به کشور زده و بحرانهای گوناگونی را خلق کرده اند.

امروز هم افراط و تفریط هاچون گذشته و بلکه بیشتر دیده می شود و یکی از اصلی ترین عوامل رشد بداخلاقی های سیاسی سالهای اخیر نیز همین افراط و تفریط ها هستند که چون آفتی جلوی پیشرفت صحیح و سریع کشور را گرفته اند. کافی است نگاهی به موضوعات، نقدها و تحلیلهای مندرج در وبسایتها، نشریات و بلندگوهای افراطی جناحهای اصلی کشور بیندازید تا ببینید که چگونه تمام اهتمام خود را نه در جهت پیشرفت و آبادانی کشور، سعادت مردم، و پیاده سازی اسلام واقعی، بلکه در جهت اغراض سیاسی خویش و حذف کامل طرف مقابل به کار گرفته اند.


متأسفانه این روش استدلالی و این مشی شناخته شده آقای شریعتمداری در ممزوج کردن واقعیات با گمانه ها و به هم آمیختن قطعیات با احتمالات، و متعاقبا نتیجه گیری مطلوب و تعیین تکلیف کردن برای افراد، افکار، و گروهها، به کرات منجر به بروز همان تندوری هایی شده است که میتواند کشور را با آسیب جدی روبرو کند و صد البته که کرده است.


جناب شریعتمداری، یک خطای شما این بوده است که در سالهای اخیر به حدی تندروی کرده اید که دیگر نمی توانید آن را انکار کنید.لذا خطای دومی را مرتکب می شوید که همانا توجیه، تکریم و تشویق تندروی است. نوشته اید که واژه بی ترمز اولین بار در دورانجنگ تحمیلی توسط دشمن خارجی و دنباله های داخلی آنها به کار گرفته شد و سپس دلیل می آورید که شما هم به گونه ای بر این باورید که بسیجی بی ترمز است. جناب آقای شریعتمداری، باور حضرتعالی غلط بوده و نیاز به اصلاح جدی دارد. اگر واژه"بی ترمز"در دوران جنگ تحمیلی از سوی دشمن و ایادی داخلی آنها به بسیج و بسیجیان نسبت داده شده بود، جوابشان آنست که خیر، بسیجی بی ترمز نیست، بسیجی واقعی هم گاز دارد و هم ترمز و به موقع از هردوی آنها استفاده می کند.

آیا این بزرگترین ظلم در حق مفهوم بسیجی نیست که به دفاع غلط از آن بپردازید؟ چرا برای توجیه رفتار سیاسی خود و برخی دیگر، از بسیجی مایه می گذارید و بدتر آنکه مفهوم بسیجی را به غلط تئوریزه میکنید؟ مشکل شما با ترمز داشتن چیست؟ آیا نه این است که ترمز داشتن بخشی از رفتار عقلانی و منطقی بشر است؟
شما در بخش دیگری از "وجیزه" خود خطاب به آقای ناطق نوری می نویسید: "حضرتعالی و بسیاری از مسئولان و صاحب منصبان
دیگر، پست و مقام و زندگی آرام و بی دغدغه خود را مدیون فداکاری و پاکبازی کسانی هستید و هستیم که آنان را "تندرو "
می نامید!". جناب آقای شریعتمداری! این یک مغالطه آشکار و تأسف انگیز است که شوربختانه سالهاست در فضای سیاسی کشور تزریق می شود. برخلاف این مغالطه، حساب آنانی که همه ما مدیون فداکاری و پاکبازی آنها هستیم از حساب کسانی که امروز در کشور تندروی و بی ترمزی میکنند، کاملا" جداست. اما در کمال تأسف، بخش قابل توجهی از بی ترمزهای امروزی که متأسفانه خاستگاه جناح راستی هم دارند، مدتهاست که دست به مصادره اعتبار بسیجیها، رزمندگان، جانبازان، شهدا، و خانواده شهدا زده و نماینده خودخوانده این عزیزان شده اند و البته که از این اعتبار حظ اکمل را نیز برده و می برند. این در حالی است که خط فکری و رفتاری بسیاری از این عزیزان، کوچکترین قرابتی با افراط و تفریط نداشته و ندارد.

حساب تندروهای جناح چپ نیز که مدتهاست معین است و روزهایی که شعار "توپ، تانک، بسیجی دیگر اثر ندارد" سر می دادند، همین ترمز مورد بحث را بریده بودند. تندروهای هر دو جناح چپ و راست، هرکدام در مقطعی منجر به پاره پاره شدن طیفهای سیاسی و ایجاد انزجار بسیاری از توده های مردم از یکدیگر شده و بحرانهای اجتماعی و سیاسی را در کشور ما رقم زده اند. هنر آن است که بتوان حداکثر توده های مردمی و طیفهای سیاسی را در کنار هم نگه داشت و از تعامل سازنده آنان در جهت پیشرفت و اعتلای کشور و سعادت عامه مردم بهره گرفت.

این بی هنری است که اقلیتی حضور و ظهور جریانهای غیرهمفکر را برنتابند و تصور کنند که یک اندیشه خاص و یک اقلیت سیاسی از کیفیت و کمیت لازم برای هدایت صحیح کشور و مردم برخوردار است. با تأسف، شما هم گاهی در این بی هنری ها نقش هایی ایفا می کنید. بنابراین جناب آقای شریعتمداری، از یک سوی، موضع و منظور آقای ناطق نوری کاملا" روشن است و نیازی به "گمانه زنیهای کیهانی" حضرتعالی ندارد. ایشان به حضور همه طیفها و سلیقه ها در صحنه سیاسی و اجرایی کشور معتقد بوده و هست و فقط افراط و تفریطی ها را، چه چپ و چه راست، عامل "بدبختی" و "گرفتاری" کشور میداند. بعلاوه، این اعتقاد، باور جدیدی نیست که شما را پریشان " گرایش سیاسی جدید" او کند. زیرا که در تاریخچه فعالیت اجرایی و سیاسی وی از ابتدای انقلاب تاکنون، مجموعه ای از تعامل و همکاری نزدیک با افرادی از طیفهای مختلف دیده می شود. اگر جز این فکر می کنید که از "وجیزه" تان پیداست که این گونه است، معلوم میشود که برخلاف تصورتان آقای ناطق نوری را نه حالا و نه هیچوقت نمی شناخته اید.

از سوی دیگر، شمامعتقدید و مکررا نیز نوشته و گفته اید که جناح اصلاح طلب، از صدر تا ذیل، نباید به فضای سیاسی ایران برگردد. نگاه ویژه حضرتعالی به معتدل های جناح اصولگرا مانند آقایان حسن روحانی، حسن خمینی، و خود آقای ناطق نوری هم که بر همگان روشن است و در همین "وجیزه"تان نیز کنایه ای به آنها داشته اید. لذا موضع سیاسی حضرتعالی نیز در منتهاالیه سمت راست جناح راست،جایی در همسایگی افراطیها و با فاصله از مرزهای اعتدال قابل تعریف است. همین مرزی که علیرغم میل شما فعلا" مردم کشورمانآن را برگزیده اند و برای مدتی باید آن را تحمل کنید. در نتیجه، نقطه اصلی اختلاف حضرتعالی با امثال آقای ناطق نوری و انگیزه اصلی تحریر "وجیزه" کذایی و برخی دیگر از نقدها و تحلیل های شما در روزنامه کیهان نیز همین فاصله است.

به عبارت دیگر،شما با امثال آقای ناطق نوری اشتراک جناحی کمی دارید، و این امری پذیرفته است. اما آنچه پذیرفته نیست این است که از دایره انصاف خارج شده و با خود معیارپنداری، به خوانندگان خود القا کنید که کسانی که با شما سنخیت سیاسی و فکری ندارند به "مفسدین فی الارض" و "وطن فروش" ها نزدیک شده اند و حضرتعالی و برخی دیگر در زمره "نیروهای پاکباخته و متعهد نظام و حزب الله همیشه پا به رکاب اسلام و انقلاب" هستید.
با وجود آنچه گفته شد، باز هم جای شکرش باقی است که شما با وجود سرعت زیاد در تعیین تکلیف برای "همه"، برخلاف کسانی که به دفاع از آنان برخاسته اید، هنوز قائل به استفاده از نیش ترمزی هستید. برای مثال این حداقل احترام و اندک انصافی که نه همیشه اما اکثرا" در نوشته ها و گفته هایتان رعایت میکنید، مثالی از ترمز داشتن شماست و بابت آن باید از شما سپاسگزار بود.
در پایان اشاره به سخن آغازین شما خالی از لطف نیست، آنجا که از آقای ناطق نوری بعنوان دوست و برادر یاد کرده و عنوان کرده اید که ایشان را می شناسید. گذشته از میزان شناخت شما از ایشان که به آن اشاره شد، مطمئنا" و متقابلا" آقای ناطق نوری نیز با فتوت و جوانمردی که از وی سراغ داریم شما را دوست و برادر خود میدانند. البته چه نوع دوستی، از خودشان بپرسید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    18 1
    تندی ارزش نيست
  • علی اصغر A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    23 3
    شریعنمداری کلا رئیسه!!!!!!!!
  • بی نام FI ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    38 2
    نيش ترمزش هم خالص و از روي احترام نيست، از روي احتياط است
  • علی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    42 2
    به نام خدا،هر چند که انتقاد دارم از خبرهای این سایت،اما،از روشنگری نگارنده این خبر ممنونم، آقای شریعتمداری کمی انصاف هم بد نیست.التماس و دعا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    40 5
    برابر قلمداد کردن تندروهای اصلاح طلب و اصولگرا اصلاً درست نیست. اولاً تندروهای اصلاح طلب یک هزارم آسیبی که تندروهای اصولگرا در قالب تحریم و فروپاشی اقتصادی و فساد بی سابقه به کشور وارد کردند رو ایجاد نکردن. ثانیاً تندروهای اصلاح طلب به دلیل نقض حقوقشون و عدم تحمل نظام سیاسی و نابرابری که در معرضش بودن دست به حرکات تند زدن و همه هم در زندان یا تبعید گرفتار شدن ولی این تندروها و بی ترمزای اصولگرا که اینهمه هزینه رو دست کشور گذاشتن و ارقام فساد اقتصادیشون دیگه از دایره شمارش خارج شده کی و کجا بابت کارهاشون محکوم و مجازات شدن؟
    • بهار EU ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      4 2
      خانم یا آقای بی نام! فراموش نکنید تندروهای اصلاح طلب از قماش همان هایی هستند که در اوایل انقلاب پونز به پیشانی مردم فرو می کردند( که دست بر قضا، همین آقای ناطق جلوی آن تندروی ها ایستاد و انگ اسلام آمریکایی را به جان خرید!)و در دوران سازندگی کشور با بی حرمتی به بزرگان و استخوانهای انقلاب، راه را برای هر گونه افراطی گری هموارتر کردند!! در ضمن، هنوز هم همگی شاهد نتایج تندروی اصلاح طلبان امروز و تسخیر کنندگان دیروز هستیم!!! به حافظه تاریخی تان مراجعه کنید، لطفا!!
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    85 2
    خیلی خوب بود . کاش تاثیری هم برجناب شریعتمداری بگذارد
    • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
      48 5
      حاج حسین تاثیرناپذیر است!!
    • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      5 0
      نرود میخ آهنی...
  • علیرضا A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    57 2
    واقعا لذت بردم. آفرین.
  • بی نام RO ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    14 1
    عالی ولی شریعتمداری قبول نداره
  • آرش A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    18 2
    احسنت
  • شهره A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    21 2
    واقعا که ترمز بریده است. دمتون گرم.
  • لبو فروش A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    4 51
    -برای اونای که مقاله ی کیهان رو نخوندن- من مقاله ی آقای شریعتمداری رو خوندم و لذت بردم. نوشته بود اگه پست و مقام و خانه های چند صد متری بالاشهر و سایر چیزای چرب و چیلی دیگه باعث مىشه بعضی ها از حرکت در مسیر انقلاب بایستد، بسیجی با این چیزا توقف نمیکنه و ترمز نمیگیره.
    • دكتر حسيني IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      16 1
      دوست لبو فروروش! نگاهي به دارايي هاي حسين خان شريعت مدار، شما را متنبه خواهد كرد كه همه از يك قماشند، اما اين چه ربطي به حرف آقاي ناطق و جناب مغزي دارد؟ واي به حال مردمي كه حتي در ارزيابي حق و حقيقت با معيارهاي سياسي و جناحي وارد مي شوند. جناب معزي! بسيار اخلاقي، متين، حساب شده و منصفانه نوشتيد. دست مريزاد.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      3 0
      کسیکه ترمز نگیره یه روز مجبور میشه دیه بده(عذاب وجدان ناشی از کشتن یه آدم بیگناه هم رووش)
  • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    24 1
    منظور نگارنه از پاراگراف آخر دوستی خاله خرسه بود همین
  • چگوارا A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    6 41
    روسیه و آمریکا دارن سر ماه و مریخ دعوا میکنن اونوقت ما الان باید تازه واژه ی "افراط" رو واسه حجة الاسلام هامون تعریف کنیم. عده ای از مردم کوفه که مولا علی(ع) رو یاری نکردن میگفتن علی(ع) افراطی هست، آخه چقدر جنگ چقدر ریختن خون مسلمانان؟ آقای معزی! خوارج شیخشون ابوموسی اشعری هم از همین قماش بود، مالک اشتر رو افراطی میدونست. بخدا امثال شما ترمز انقلابید، وقت و استعداد و انرژی مردمو دارین هدر میدین وگرنه بعد35سال ما هم میتونستیم به ماه و مریخ فکر کنیم. از دانشگاه آمریکا چمران چریک میاد بیرون از حوزه علمیه قم معزی عافیت طلب...
    • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
      34 2
      خیییلی لذت بردم.جناب شریعت مدار دیگه خیلی هول شده خودشو مالک و ناجی مردم ایران و ایران میدونه.میخوام جواب این چگوارا رو هم بدم که خودش یه افراطیه همین امثال شریعت مدارا نمیخوان ایران پیشرفت کنه هراز چند گاهی از این بازیها درمیارن تا باعث اغتشاش و تشویش اذهان بشن.خیلی سوختین که جناب معزی جوابتون رو دادن به هر حال واقعیت تلخه ربطی به چمران ومعزی نداره تا امثال شریعت مدارا هستن و نفس میکشن ما نمیتونیم به ماه و مریخ فکر کنیم .شماهم از حیاط خونت میتونی ماه رو ببینی.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
      17 1
      عزیز جان اصلا خوندی؟ حالت خوبه؟ یه سری به اخبار بزن ببین از خود سپاسگزار بودن و محق دانستن نفس بینوا در سوریه و عراق و افغانستان و ... چه کرده! آبروی اسلام رو به خطر انداخته و دست به حرام هم زده! برادر جان حرفهای ناطق تایید کننده معیار رهبر و مولایمان هست و متوجه نمیشم مشکل شما و البته شریعتمداری با معیاربودن رهبری چیه؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    25 1
    نرود میخ اهنین درسنگ .
  • امیر IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    19 1
    احسنت واقعاحرف دل ماراگفتیدمتشکریم
  • بی نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    35 2
    کیف کردم عالی بود بالاخره یکی جواب این آدم رو داد.
  • یک زن بسیجی IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    22 1
    اتفاقا امثال نویسنده طرفداران ومروجان حقیقی ولایت فقیه ورهبری هستند.مرحبا به حوزه علمیه با این دانش آموختگانش
  • ما بسیجیان اصلی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    28 2
    عجب روزگاری شده،در خط اعتدال وانصاف حرکت کردن میشود ضد ارزش و تندی و افراط میشود ارزش.اقای معزی محترم شجاعت پاسخ به حضرات کذایی را تبریک میگویم.خدا پشت وپناهتان
  • ای کاش من هم یک بسیجی بودم IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    19 1
    تشکر آقای معزی.شماها عمار هستید نه صاحبان منافع کذایی.
  • فاطمه IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    17 4
    من عاشق نظام ورهبری هستم صحبتهای آقای شریعت مداری همیشه من را آزار میدهد امیدوارم ایشان کمی معتدل شوند.این رفتار ایشان ضرر به نظام است.
  • یک فدایی ولایت A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    9 6
    اقای معزی حمایت از اقای ناطق نکردی، تقویت تفکر اسلامی کردی.تشکر
  • مهک A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    13 1
    هرکه وهرچه باعث نآرامی ،گرانی تورم ،فساد،بی عدالتی،عقب ماندگی ،یک جانبه گرایی شود محکوم است
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    11 1
    من که کامنتم زیر خبر کیهان چاپ نشد. شاید نویسنده این مقاله پارتی اش قوی بود که مقاله ازش چاپ می کنند.
  • بهار EU ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    10 1
    ای کاش همه مثل نگارنده این مقاله، انصاف ،که جایگاهی بالاتر از عدالت هم دارد، را رعایت میکردند!
  • جمال IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    3 16
    اگر هزاران بار دیگر در نکوهش عمل فتنه گران وطرفداران آنها سخن گفته شود باز هم کم است خوبه نوبسنده مطلب به این نکته توجه داشته باشند
    • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      4 0
      جمال خان،اگر میلیاردها بار دیگر در نکوهش خسارت ها و بدبختی هایی که دول نهم ودهم به مملکت وارد کردند سخن گفته شود،بازهم کم است.
  • آیت A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    9 0
    ماحصل حمایت های کیهان و... از تندروی و بی ترمزی غیر منطقی ، 8 سال اشتباه کاری ، سعی و خطای بسیار بسیار پرهزینه ، اقتصاد بحران زده ، اختلاسهای بی حساب و کتاب ، بی قانونی مقامات قانونی ، اختلاف و دو دستگی شدید بین مردم ، ناامیدی و سرخوردگی جامعه و در اواخر ایجاد اختلافات عمیق و دشمنی بین قوای سه گانه و... شد. و بقول یک جامعه شناس اگه خدای نکرده این روند چند سال دیگه طول می کشید نیازی به حمله نظامی و هزینه های جنگ نبود و خوبخود مقصود دشمنان قسم خورده محقق می گردید !!! حالا چطور شده تندروها حافظه شون از دست دادند و حمایت های بی حساب کتابشون از دولتهای 9و 10 و نتیجه های مصیبت بار آن - را فراموش کرده (البته خودشون به فراموشی زده اند) و باز از تندروی حمایت می کنند ؟ عجیبه !!
  • حسن از لندن GB ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    4 1
    خيلي عالي واقعا خيلي منطقي و روشنفكرانه بود اميدوارم اقاي شريعمتداري اين نوشته را بخوانند تا شايد مقداري از تندروي و بي ترمزي ايشان در نگارشهاي خود كاسته بشود در اين مقطع از زمان ما به اتحاد و يك دلي نياز داريم و وقت تسويه حساب و يا حزب گرايي نيست خبرانلاين ممنون از اينكه درج كرديد و لطف كنيد بيشتر از مقاله هاي جناب اقاي معزي روشنفكرانه در سايت درج كنيد
  • احمد IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    3 2
    اگر هزاران بار هم فتنه گران رای بیاورند دلیل حقانیت آنان نیست . وقتی به مولا پیشنهاد کردند که از پیگیری توطئه های طلحه و زبیر دست کشد فرمود : من مانند کفتار نیستم که در برابر توطئه دشمن به خواب روم و در پایان هم فرمود : از زمان رحلت پیامبر همواره حق من را ربوده اند. بنابر این کوتاه آمدن در برابر اصحاب فتنه و میدان دادن به آنها ، خود را به خواب زدن است. اینها شدیدا خطرناکند
  • رضا A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    5 0
    بسیجی اگر ترمز نداشت قطعا بعد از قبول قطعنامه باید در مقابل امام می ایستاد که همه می دانیم نایستاد. بنده خدا آقای ناطق هم که در سخنانش تبعیت از ولی فقیه را تبیین کرده، پس دعوا سر چیست؟ حاج حسین هم همچون سایت های هتاک ارتباط و مراوده ی آقای ناطق را با اصلاح طلبان معتدل بر نمی تابد ولی چون آدم محجوبی! است روی گفتنش را به صورت مستقیم ندارد. برای همین به در و دیوار می زند. آقای ناطق تا بوده همین بوده آنهایی که او را بر نمی تابند کمی در احوال خودشان غور کنند. او آدم معتدلی بوده همیشه.
  • احمدبخشعلی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    8 2
    سلام واقعاخیلی زیبابود کثرالله امثالکم خداوندبه شماطول عمرباعزت عنایت کند