بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چمدان هایش را بسته است تا به آمریکا برود و یک بار دیگر چانه زنی درباره برنامه هسته ای ایران را از سر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وب سایت رادیو فردا در این باره نوشته است: با آغاز سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به آمریکا، نظر به موضع گیری‌های وی علیه مذاکرات هسته‌ای شش قدرت جهانی و جمهوری اسلامی ایران، انتظار می‌رود که مسئله برنامه اتمی ایران در روزهای آینده بار دیگر مورد توجه قرار گیرد. نتانیاهو روز یکشنبه یازدهم اسفند برای دیدار از آمریکا و گفت‌وگو با مقام‌های این کشور راهی واشینگتن شد. نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه دوازدهم اسفند با حضور در کاخ سفید با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دیدار می‌کند. نتانیاهو قرار است روز سه شنبه، سیزدهم اسفند، با حضور در همایش «آیپک»- لابی آمریکایی حامی اسرائیل- در این نشست سخنرانی کند. همایش «آیپک» کار خود را از روز یکشنبه یازدهم اسفند آغاز می‌کند.

رادیو فردا همچنین در گزارش دیگری به اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اعطای 12 میلیارد به یک مدیر اشاره کرده است و در ادامه این گزارش نوشته است: مسئله تخلفات مالی، سوءاستفاده‌ها، و اختلاس‌ها در ایران به‌ویژه در سال‌های ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد همواره خبرساز بوده‌است به طوری که حسن روحانی، رییس جمهور روز هشتم اسفند در سومین روز سفر خود به هرمزگان با اشاره به پرونده بابک زنجانی و «دادن نفت خام به او» از «نبود اخلاق» در این امور انتقاد کرد.

سایت رادیو دویچه وله آلمان در گزارشی به تاثیر قرارداد ژنو در رفع تحریم ها پرداخته و نوشته است: ایران مدت‌هاست که با بحران دارو مواجه است. داروها کمیاب و گران هستند و تامین آن از خارج با مشکلات ناشی از تحریم‌های بین‌المللی مواجه است. در کنار تحریم‌های بین‌المللی، سوءمدیریت، عدم‌اختصاص ارز و مصرف نادرست دارو، دیگر عواملی هستند که به بحران دارو در ایران دامن زده‌اند. اکنون با امضای توافق‌نامه ژنو میان ایران و غرب در ۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۳ و لغو بخشی از تحریم‌ها، روزنه‌ی امیدی برای کاهش بخشی از مشکلات در تامین داروهای مورد نیاز ایرانیان به‌وجود آمده است. تسهیلات بوجود آمده در اثر کاهش تحریم‌ها هم امکان افزایش واردات دارو را فراهم آورده و هم راه را برای سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت داروسازی ایران باز کرده است. قطع ارتباطات بانکی ایران با دنیای خارج، واردات دارو و مواد اولیه‌ی صنعت داروسازی را مشکل ساخته بود. در اوج بحران تامین دارو در ایران، رسانه‌ها از ورود یک شرکت بزرگ داروسازی آمریکا به بازار داروسازی کشور خبر داده‌اند. این اقدام پس از لغو بخشی از تحریم‌های ایران از سوی آمریکا در پی توافق ژنو صورت گرفته است.

وب سایت بی بی سی فارسی هم در گزارشی به اخبار ضد و نقیض درباره آزادی گروگان های ایرانی در پاکستان پرداخته است. این رسانه در این باره نوشته است: گزارش‌های ضد و نقیضی درباره وضع مرزبانان به گروگان گرفته شده به وسیله گروه شبه نظامی جیش العدل در استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است.پیش‌تر، در پی انتشار گزارش‌هایی درباره نیروهای سپاه مرزی پاکستان، سرتیپ پاسدار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران خبر آزادی مرزبان‌های ایرانی را تایید کرده بود.اما تازه ترین گزارشی که به وسیله منابع غیررسمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، حاکی از عدم آزادی مرزبانان ایرانی است. یک گروه منسوب به جیش العدل، با انتشار بیانیه ای در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک، خبر آزادی گروگان‌های این گروه را تکذیب کرده است.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    33 2
    اين نتانياهوي بزدل بدجور ترسيده انگار، از يه طرف ميبينه ايران داره ميره كه با دنيا حتي غرب صلح كنه، از يه طرف هم هر روز شديدتر از ديروز داره ميگه بايد اسراييل رو از بين ببريم!، طرف كپ كرده!
    • عمار فاطمی A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      9 0
      ولی من فکر نمی کنم غرب از نتانیاهو و او از غرب جدا باشه