مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 14 اسفند 1392

رئیس پلیس اینترپل کشور آخرین وضعیت پرونده علی عیاشی را تشریح کرد و به مهر گفت: اساساً در عرصه بین الملل تعقیب و دستگیری مجرمان فراری بر اساس اعلان قرمز آن کشور به پلیس بین الملل (اینترپل) انجام می شود. هم اکنون 190 کشور جزو اینترپل هستند که اجازه داشته و در برخی موارد ملزم هستند متهمانی را که برای آنها اعلان قرمز انجام شده است دستگیر و او را به کشور اعلان کننده، تحویل دهند.
سرهنگ مسعود رضوانی ادامه داد: پس از صدور حکم قضایی در کشور مرجع اعلان قرمز به دبیرخانه کل اینترپل اعلام می شود و آنها بر اساس آن اعلان به کشورهای عضو اعلام می کنند تا متهم تحت تعقیب و دستگیر شود.
رئیس پلیس بین الملل کشور با اشاره به آخرین پرونده علی عیاشی کلاهبردار میلیاردی تحت تعقیب، اظهار داشت: پس از صدور اعلان قرمز برای این فرد، وی در کشور ترکیه دستگیر اما به دلیل عدم همکاری و دلایل مختلف آزاد شد. وی پس از آزادی از دست پلیس ترکیه به یونان متواری شد که بار دیگر در آن جا دستگیر شد اما با استفاده از ابزار مختلف و سوء استفاده بار دیگر توانست آزاد شود. این فرد با استفاده از وکیل خبره و راهکار حقوق بین الملل زمینه فرار خودش را فراهم کرد. این در حالی است که برخی عوامل و رویکردهای جبرانی نیز باعث شد این فرد به کشورمان تحویل داده نشده و این کشورها مامن و پناهگاه مجرمان شوند.
وی افزود: البته این کشورها باید بدانند که سرمایه این افراد در مسیر ناصحیح در این کشورها بکار گرفته می شود و عوارض خوبی برای آنها ندارد. متاسفانه در مورد پرونده عیاشی هیچ همکاری و تعاملی از سوی یونان انجام نشده است.
علی عیاشی متهم است در دهه 80 در قالب فروش لیزینگ خودرو صدها میلیارد تومان از مردم جنوب کشور به ویژه استان خوزستان کلاهبرداری کرده است.

 

13 ایرانی بعد از 5 روز سرگردانی در اقیانوس نجات یافتند
نیروهای یک فروند کشتی استرالیایی 13 ایرانی سرگردان در آب های بین المللی را نجات دادند.
به گزارش ایرنا، رسانه های استرالیا اعلام کردند کشتی جنگی داروین استرالیا در مسیر خود برای پیوستن به نیروهای بین المللی عملیات کننده بر علیه دزدان دریایی این 13 نفر را نجات داده است.
این کشتی از پاکستان عازم محل ماموریت خود برای مقابله با دزدان دریایی بود.
بنابر گزارش یک ارگان دفاعی استرالیا، افراد نجات یافته اعلام کرده اند، پس از غرق شدن کشتی خود، به مدت پنج روز بر روی لاشه قایق در آب های بین المللی سرگردان بوده اند.
کشتی جنگی استرالیایی پس از مراقبت های پزشکی و تامین غذا و آب، این افراد را تحویل یک کشتی پاکستانی داده است تا به ساحل منتقل کند.

 

غیور مردان ناو گروه 29، حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی را ناکام گذاشتند
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دو گروه دزدان دریایی در تنگه باب‌المندب به نفتکش ایرانی حمله کردند که با قدرت دریایی نیروهای ما مواجه شده و پا به فرار گذاشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری از درگیری ناو گروه 29 نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی خبر داد و گفت: ناوگروه 29 نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ حضور دارد و در دوازدهم اسفند 92 دو گروه دزدان دریایی در تنگه باب‌المندب به نفتکش جمهوری اسلامی حمله کردند که با قدرت دریایی نیروهای ما مواجه شده و پا به فرار گذاشتند.
دریادار سیاری افزود: اولویت کاری نیروی دریایی، تدابیر مقام معظم رهبری است و حضور در دریاهای آزاد به معنای پیام صلح و دوستی و تأمین امنیت اقتصاد کشور است. اجرایی کردن تدابیر رهبری نظام و فرماندهی معظم کل قوا در عرصه دریا، امنیت را برای دریاها تأمین کرد و ما دیپلماسی دفاعی را که هم در زمان جنگ و هم صلح باید فعال باشد، تحکیم بخشیده‌ایم.

 

انهدام باند سارقان و مالخران خودرو با 200 فقره سرقت
ماموران پلیس آگاهی غرب استان تهران با دستگیری دو سارق و دو مالخر موفق به کشف 200 فقره سرقت شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ منصور خدادادی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده عدم صلاحیت از دادسرای شهرستان ملارد به همراه خودروی سرقتی، متهم جهت تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت. متهم در بازجویی پلیس به همدستی فردی دیگر اعتراف کرد که در ادامه تلاش های ماموران، متهم فراری با یک پراید مسروقه در شهرستان کرج دستگیر شد.
سرهنگ  منصور خدادادی افزود: با دستگیری متهم ردیف دوم، وی در بازجویی پلیس به 200 فقره سرقت پراید در شهرهای اندیشه، فردیس و شهریار اعتراف کرد. با تلاش ماموران آگاهی دو مالخر اموال مسروقه پراید در ملارد و سرآسیاب دستگیر و سه عدد کپسول سی ان جی و ال پی جی ،تعدادی لاستیک و قطعات خودرو کشف شد.
با دستگیری سارقان و مالخران اموال مسروقه،پرونده به مرجع قضایی ارجاع و متهمان به قرار مناسب روانه زندان شدند.


دستگیری برادر شوهری که ایمیل زن‌داداش خود را هک کرد
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری پسر شروری که با هک کردن ایمیل زن برادر خود، اقدام به اذیت و آزار شاکیه کرده بود، خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ کاکوان گفت: در پی طرح شکایت زن جوانی مبنی بر هک و نفوذ ایمیل وی پرونده ای در دادسرای رسیدگی به جرایم اینترنتی تهران تشکیل و بنا به دستور مقام قضایی به این پلیس ارجاع و در دستور کار قرار گرفت.
کاکوان در ادامه افزود: ماموران در اولین گام از رسیدگی به پرونده و در خلال تحقیقات پلیسی از شاکیه دریافتند شخصی ناشناس با بدست آوردن رمز ایمیل شاکیه و عوض کردن رمز آن کنترل ایمیل شاکیه را بدست گرفته است.
وی با بیان اینکه با انجام تحقیقات اولیه از شاکیه مشخص شد که ایجاد و انجام تنظیمات اولیه ایمیل شاکیه توسط برادر همسرش انجام شده و او از پسورد ایمیل آگاهی داشته است، اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضایی متهم به این یگان احضار و نهایتاً با انجام تحقیقات فنی و پلیسی به جرم خود اعتراف کرد و اعلام داشت: که از اعتماد شاکیه سوء استفاده کردم و هدفم اذیت و آزار روحی و روانی شاکیه بود.
رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

 

سقوط پسر نوجوان به داخل چاهک آسانسور
بی احتیاطی پسر جوان، سقوط وی را به داخل چاهک آسانسور ساختمان تجاری در حال ساخت در خیابان نازی آباد رقم زد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، نگهبان یک ساختمان تجاری در حال ساخت با شنیدن صدای ناله از چاهک آسانسور و مشاهده سقوط فردی در آن، در تماس با سامانه 125 آتش نشانی تهران این حادثه را اطلاع رسانی کرد و از این رو ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه 95 و گروه امداد و نجات 6 را ساعت 18:41 سه شنبه شب به محل حادثه در خیابان نازی آباد، خیابان جعفری اعزام کرد.
علی اکبر فرمانی، رئیس ایستگاه 47 در این باره گفت: در محل حادثه نوجوانی 16 ساله بنام سپهر از طبقه اول یک ساختمان تجاری در حال ساخت به مساحت 285 متر مربع به داخل چاهک آسانسور سقوط کرده و از ناحیه پا و ستون فقرات دچار آسیب دیدگی شده بود که به دلیل شدت این آسیب دیدگی قادر به حرکت نبود.
آتش نشانان پس از دسترسی به مصدوم و انجام اقدامات ایمنی با ثابت کردن این نوجوان در برانکاردهای ویژه وی را به خارج از چاهک انتقال داده و برای درمان در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند.

 

آتش سوزی کارگاه کفاشی
آتش سوزی کارگاه کفاشی در خیابان زمزم با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ساعت 17:30 عصر دیروز سه شنبه طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک کارگاه کفاشی واقع در خیابان زمزم، خیابان میرزایی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران اقدام به اعزام همزمان نیروهای 2 ایستگاه 81، 28 و خاور تنفسی ایستگاه 38 را به محل آتش سوزی کرد.
غلامرضا قاسمپور، رئیس ایستگاه 28 گفت: در محل حادثه یک ساختمان مسکونی 4 طبقه دیده می شد که در قسمت زیر زمین آن کارگاهی به مساحت تقریبی 45 متر تعبیه شده و محل انباشت چسب و لوازم اولیه کفاشی بود که به علت نامعلوم طعمه آتش شده و با دود فراوانی در طبقات همراه بود.
آتش نشانان ابتدا با قطع جریان برق و گاز ساختمان ایمن سازی های اولیه را انجام داده و با استفاده از تجهیزات آبرسانی و دستگاه تنفسی، عملیات مهار و خاموش کردن آتش را آغاز کردند و گروهی دیگر به جستجوی افراد محبوس شده در طبقات پرداختند. آتش نشانان با تلاش خود توانستند از سرایت شعله های آتش به طبقات مسکونی بالا جلوگیری کرده و آتش را در مدت کوتاهی مهار و خاموش کردند.

 

کارگاه مبل سازی در آتش
آتش سوزی کارگاه مبل سازی در بزرگراه آیت ا.. سعیدی خسارت مالی بر جا گذاشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، سه شنبه شب در پی اطلاع رسانی شهروندان مبنی بر آتش سوزی گسترده در یک کارگاه مبل سازی و احتمال محبوس شدن کارگران در آن ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران اقدام به اعزام همزمان نیروهای ایستگاههای 38، 87، تانکر آب ایستگاه 38 و نجاتگران ایستگاه 38(نجات 5) به محل حادثه در بزرگراه آیت اله سعیدی، شهرک اسماعیل آباد خیابان ایثار کرد.
مهدی فتحی، افسر آماده منطقه چهار عملیات در این باره گفت: در کارگاهی به مساحت تقریبی 250 متر مربع که مملو از چوب، تخته و مصنوعات چوبی شعله های آتش به بیرون زبانه می کشید به طوری که دود ناشی از سوختن آن از فاصله دورنمایان بود.
آتش نشانان پس از رسیدن به محل، بلافاصله با رعایت نکات ایمنی و قطع جریان برق، توسط لوله های آبدهی از دو جهت اقدام به خاموش کردن شعله های سرکش آتش کرده و توانستند در کوتاهترین زمان ممکن آتش سوزی را فرو نشانده و از سرایت آن به کارگاههای همجوار جلوگیری کردند.

 

آتش سوزی کارگاه پرداخت کاری در علی آباد
آتش سوزی کارگاه پرداخت کاری در علی آباد با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، هنگامیکه کارگران متوجه شعله های فراوان آتش از دستگاه پرداخت کاری شدند سراسیمه و نگران از سامانه 125 آتش نشانی تهران درخواست کمک کردند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاه 90 و 83، خاور حامل دستگاههای تنفسی ایستگاه 21 را ساعت 12:14 ظهر امروز چهارشنبه به خیابان علی آباد جنوبی، بلوار شهید برادران دستواره، خیابان باستانی پور اعزام کرد.
سعید مهدی جوشقانی، رئیس ایستگاه 83 گفت: این آتش سوزی در یک کارگاه پرداخت کاری سه طبقه به وسعت 250 مترمربع مملو از اسیدهای گوناگون، سیلندرهای اکسیژن و استیلن، کارتن و... رخ داده بود و شعله های آتش از ضلع شمالی کارگاه در حال سرایت به تمام قسمتهای کارگاه بود، در حالیکه تلاش های کارگران برای خاموش کردن آتش بی ثمر مانده بود.
آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل حادثه با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی، دستگاههای تنفسی و دو رشته لوله آب رسان آتش را مهار و قبل از گسترش کاملا خاموش کردند.
جوشقانی خاطرنشان کرد: سرعت عمل آتش نشانان و جلوگیری از سرایت آتش به انبار کارتن در طبقه سوم مانع از بروز خسارت مالی بیشتر شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =