دوشنبه 20 آذر 1396
شنبه 24 اسفند 1392 - 08:10:06 چاپ

عباس عبدی:اصلاح طلبان تاثیرگذار نیستند/کسانیکه می گفتند دولت نهم از لپ لپ درآمده اشتباه خودرابپذیرند

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - سایت 24آنلاین به نقل از ویژه نامه روزنامه اعتماد نوشت:

عباس عبدی در گفتگو با ویژه نامه روزنامه اعتماد گفته است که به خاطر رنجش اصلاح‌طلبان، بیش از 6 ماه است که در مصاحبه‌ای شرکت نکرده و تحلیلی منتشر نکرده است.


عباس عبدی در این گفتگو تصریح کرده است: من بیش از شش ماه است که هیچ‌ گفت‌وگو و یادداشتی به نام خود منتشر نکرده‌ام دلیل آن نیز این بود که به این نتیجه رسیدم، نوشتن یا بیان برخی نکات موجب رنجش خاطر دوستان می‌شود لذا بهتر است مدتی سکوت کنم. بلکه حساسیت‌های آنان کمتر شود. الان هم هنوز تصمیم ندارم که به وضع گذشته برگردم.
عبدی درباره اینکه چرا بعد از انتخابات گذشته هنوزگشایش سیاسی چشمگیری ایجاد نشده می‌گوید: آیا مسئولیت آن را باید متوجه دولت کرد؟ تا چه حد خواست رای‌دهندگان اولیه به روحانی تحقق این هدف بوده است؟ متاسفانه عده‌ای که رسانه دارند، گمان می‌کنند مردم همان چیزی را می‌خواهند که آنها بیان می‌کنند. مگر موتور رای دادن به روحانی از شمال تهران یا از طبقه متوسط رو به بالا شروع شد که وظیفه گشایش چشمگیر سیاسی را برای دولت تعریف کرده باشیم؟ حتی اگر این وظیفه و هدف بسیار مطلوب هم باشد.
وی همچنین  تخطئه احمدی‌نژاد و میراث وی توسط  اصلاح‌طلبان را مورد سرزنش قرار داد و با نابخرد خواندن آنها گفت: آنان که گمان می‌کردند آن دولت از لپ‌لپ بیرون آمده، به بیراهه رفتند. نه بیرون آمدنش از دل اصلاحات و نه تداومش در سال 88 و نه رفتارش در این هشت سال اتفاقی نبوده و موجب رفع مسئولیت از دیگران نمی‌شود. اگر دیگران (اصلاح‌طلبان)  که این همه ادعا دارند هیچ نقشی در این اتفاقات نداشتند، بهتر است همه ادعای خود را پس بگیرند و اقرار کنند که نیروهایی ضعیف و فاقد اثرگذاری هستند و اگر این ادعا را پس گرفتند، به تبعات آن نیز ملتزم باشند.
عبدی ادامه می دهد: رفتار غلط نیروهای اصلاح‌طلب و نابخردی آنان در سال‌های 84 و 88 و حتی پیش از آن، یعنی از سال 81 منشا این مشکلات بوده است. مساله مملکت احمدی‌نژاد‌ها نیستند، مساله مملکت اصلاح‌طلبان هستند که باید هشت سال بگذرد تا به اشتباه سال 84 اقرار کنند ولی هنوز هم نمی‌گویند که آن اشتباه راهبردی بود یا تاکتیکی؟ و باید چهار سال دیگر هم درباره اشتباهات 88 سخن بگویند و هشت سال دیگر هم درباره اشتباه سال 92 و معلوم نیست که چگونه می‌توان با این اشتباهات سخن از تجربه احمدی‌نژاد زد؟

17302
23 دیدگاه
  • هلیا
    شنبه 24 اسفند 1392 - 08:30:14
    پاسخ
    127 16

    از فردا صبح جناب عبدی رو میتوان در مصاحبه های شبکه خبر . خبرگزاری فارس. برنامه افشاگر !!! دیروز امروز فردا و شناسنامه به کرات زیارت کرد !!!!!

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 08:43:39
    پاسخ
    48 7

    جل الخالق عجب رویی!!!!!!!!!!!!!

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 08:50:20
    پاسخ
    108 15

    اصولگرایان چه خوششان بیاید چه نیاید اصلاحطلبان پایگاه مردمی دارند، و همه تلاش اصولگرایان برای تخریب اصلاحات بی فایده است.

    • بی نام
      شنبه 24 اسفند 1392 - 12:27:06
      5 3

      اگر ایشان یکروز بابت اشغال سفارت و تبعات بعد از ان عذرخواهی کردند میتوانند از کسان دیگر چنین در خواستی داشته باشند.وقتی صحبت از اثرات ان هنرمندی اقایان و خانمها میشود یک جمله کلیشه ای دارند:(ظرف زمانی) در رابطه با دیگران میشود کفر لاینغفر ! ان برخوردها با هاشمی و تندرویها درست بود؟هر چند ایشان phdسفسطه دارند.

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 09:28:14
    پاسخ
    46 4

    حتما خودت تاثیرگذاری عایا؟!

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 09:36:05
    پاسخ
    60 6

    نازززززززززززززززی عزیزم

  • زندیه
    شنبه 24 اسفند 1392 - 09:50:20
    پاسخ
    42 4

    جناب آقای عبدی مگر جنابعالی یکی از اصلاح طلبان بانفوذ نبودی که چنین بر دیگران می تازی و گویا تمامی اشتباهات توسط دیگران صورت گرفته و جنابعالی نقشی نداشتی، این واقعیت را باید پذیرفت که همه نه مقصر بلکه فاقد دانش مدرن سیاسی بودند

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 10:13:16
    پاسخ
    15 22

    افرين

  • شهاب
    شنبه 24 اسفند 1392 - 10:33:22
    پاسخ
    58 11

    اگه شش ماه ديگه هم مصاحبه نميكردين ،‌ يا اگه كلا" ديگه مصاحبه نميكردين هم مورد خاصي پيش نميامد عزيز دل برادر.

  • مهندس
    شنبه 24 اسفند 1392 - 10:42:33
    پاسخ
    45 11

    واقعا وقاحت وپرروئی هم حدی داره

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 11:00:43
    پاسخ
    32 10

    ما که نفهمیدیم ایشان چه گفت؟

    • بی نام
      شنبه 24 اسفند 1392 - 13:48:00
      1 1

      آخه برای شما نگفته خودتو اذیت نکن

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 12:12:55
    پاسخ
    0 1

    احمدي نژاد محصول سوء مديريت اصلاح طلبان و روحاني محصول سوء مديريت روحاني،وهاشمي جديد،محصول رفتار تند افراطيون است.سياست اين است.

  • مبارز
    شنبه 24 اسفند 1392 - 12:26:20
    پاسخ
    1 5

    احسنت حرف درست همین بود بچه مدرسه ای ها رو ببین چه گر گرفتن

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 12:33:38
    پاسخ
    1 4

    حرف حق تلخه متأسفانه

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 12:40:19
    پاسخ
    1 1

    بالاخره 8 سال احمدی نژادی بودی یا نه ؟؟؟ پس باید مسوولیت 8 سال بدبختی و هرچ و مرج مالی وجانی در کشور را امثال شما بپذیرید!

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 13:08:07
    پاسخ
    24 3

    اصلاح طلبان در مملكت ما هيچ گاه قدرتي نداشته و ندارند، بنابراين هيچوقت اشتباه نكرده اند، فقط قدرت نداشته اند!

  • من
    شنبه 24 اسفند 1392 - 13:14:41
    پاسخ
    9 3

    بیخیال تو را به خدا آقای عبدی . این حرف ها را نزن لطفا ، 8 سال بعد میگی اشتباه کردم ها عزیزم . اصلاح طلب ها غالب مردم ایران را تشکیل می دهند و مطمئنا تاثیر گذار .

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 13:42:49
    پاسخ
    1 1

    این بردار سابقا انقلابی دو مشکل اساسی دارد اول با هاشمی بعد با خودش و تمام دردش هم این است که چرا هاشمی تغییر موضع داده و به سمت مردم امده همین اقا عامل تندروی اصلاح طلبان شد حالا میگویید من نبودم روزنامه سلام و...... یادمان نرفته به خدا

  • پوریا
    شنبه 24 اسفند 1392 - 13:49:05
    پاسخ
    3 1

    من اشتباه خودم رو پزیرفتم . بله دولت نهم از سک سک در آمده بود نه لپ لپ

  • بی نام
    شنبه 24 اسفند 1392 - 14:39:11
    پاسخ
    1 3

    جناب عبدی چون در این دولت سهمی ندارند ، سعی در تخریب همه اصلاح طلبان دارند. وقایع ۸۴ و ۸۸ بدلیل کم دانشی و زیاده خواهی افرادی چون جناب عبدی بوده است . و چون افرادی مثل ایشان در این دولت نقشی ندارند ، به لطف خدا این دولت عاقبت به خیر میشود

  • بی نام
    یکشنبه 17 فروردین 1393 - 11:28:40
    پاسخ
    1 1

    درودبراحمدی نژاد

  • غلوم
    یکشنبه 4 خرداد 1393 - 09:02:03
    پاسخ
    1 0

    این درود که تو گفتی از صدتا بدوبیراه بدتر بود؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x