یکشنبه هوا سرد می شود/ پیش بینی باران برای استانهای شمالی از ۱۰ فروردین

سازمان هواشناسی اعلام کرد که روز یکشنبه با ورود یک سامانه بارش در نیمه غربی کشور، امکان بارش باران در سواحل غربی دریای خزر و بخش‌های مرکزی زاگرس وجود دارد که در ارتفاعات سبب بارش برف شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نقشه های سازمان هواشناسی نشان می دهد که امروز پنجشنبه در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور ابری و بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد وجود دارد که شدت این بارش‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و شرق فارس بیشتر است.

روز جمعه در استان‌های کرمان و هرمزگان از شدت بارش‌ها کاسته می شود اما همچنان بارش باران به صورت پراکنده پیش بینی می شود.

همچنین از روز شنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور می شود که از اواخر وقت شنبه شمال غرب را تحت تاثیر قرار می دهد و برای همین پیش بینی می شود که شمال غرب بارانی باشد.

نقشه های سازمان هواشناسی نشان می دهد که روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی هوا ۲۰ درجه‌ کاهش یابد که روز یکشنبه با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور، نیمه غربی کشور و بخش‌های مرکزی زاگرس بارانی است.

طبق این پیش بینی کاهش دما در روز یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی کشور رخ می دهد و در نوار شمالی کاهش دما از 15 تا 20 درجه پیش بینی می شود. بنابراین از اواخر روز یکشنبه در استان‌های شمالی (گلستان، گیلان و مازنداران) بارش باران پیش بینی می شود.

47232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =