ترافیک نیمه سنگین در 8جاده/ 5 جاده مسدود است/ بارش برف در خراسان رضوی ادامه دارد

ترافیک در جاده های هراز، چالوس- کرج، فیروزکوه، بندرعباس- سیرجان، انار- سیرجان، اصفهان- شیراز، کاشان- اصفهان و آزادراه قم- تهران نیمه سنگین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پلیس راهور، برابر آخرین اخبار دریافتی در استان خراسان رضوی (جاده های مشهد به کلات و قوچان به درگز ) بارش برف اعلام شد و ترافیک در جاده هراز (محدوده پارک جنگلی آمل و از نارنجستان تا تونل شماره 1 ) جاده چالوس کرج (محدوده مرزن آباد )، فیروزکوه (از قائم شهر تا شیرگاه ) هرمزگان (جاده بندرعباس سیرجان ) کرمان (جاده انار به سیرجان )و در استان اصفهان (جاده های اصفهان شیراز و کاشان اصفهان ) در استان قم (آزادراه قم تهران رفت و برگشت ) نیمه سنگین اعلام شده است .سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار است.

جاده کرج- چالوس یکطرفه می شود
پلیس راه استان البرز طی صدور اطلاعیه ای از یکطرفه بودن جاده کرج - چالوس خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است به منظور تسهیل در عبور و مرور و تأمین نظم و امنیت در جاده ها با توجه به تعطیلات پایان هفته و اتمام تعطیلات نوروزی جاده کرج -چالوس از میدان امیر کبیر در کرج تا تونل کندوان در استان البرز امروز 12 فروردین ماه از ساعت 17 الی 24 مسدود است.
همچنین تردد در جاده مذکور از تونل کندوان به سمت کرج در ساعت اعلامی به صورت یکطرفه امکان پذیر خواهد بود.

اطلاعیه مرکز مدیریت راههای کشور در 12 فروردین 93
مرکز مدیریت راه های کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه های هوشمند ترددشمار برخط و گشت های شعب راهداری سراسر کشور در حال حاضر به استثنای جاده های مسدود و ممنوع ذیلا ذکره شده، مابقی جاده های کشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.
طی 24 ساعت گذشته کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از 982 ترددشمار در محورهای برون شهری نسبت به روز قبل از آن 8.3 درصد کاهش را نشان می دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین 11 درصد اوج تردد بین ساعت 16 الی 17 و کمترین ترد بین ساعات 6 الی 7 صبح صورت گرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمایند.

جاده های دارای بیشترین تردد طی 24 ساعت گذشته
آزادراه کرج- تهران، آزادراه تهران- کرج، آزادراه قزوین- کرج، جاده های لاهیجان- آستانه، ایلخچی- تبریز، آزادراه قم- تهران،  جاده مشهد- چناران، مرودشت- شیراز، قائمشهر- بابل، آزادراه تهران- قم دارای بیشترین تردد طی 24 سال گذشته بودند.

جاده های مسدود تا اطلاع ثانوی به دلیل رویدادهای غیرمترقبه
1- جاده شمشک- دیزین (جاده اختصاصی حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین) واقع در استان البرز، به دلیل بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است. البته همه روزه امکان تردد از تهران به جاده شمشک تا پارکینگ بالا، از ساعت 7 لغایت 17، همینطور از کرج به جاده دیزین تا پارکینگ پایین به طور 24 ساعته میسر است.
2- جاده شهداد- نهبندان، مقطع واقع در استان کرمان به دلیل وقوع سیلاب از کیلومتر 60 تا 73 تا اطلاع ثانوی مسدود است.
3- جاده پونل- خلخال (از سه راهی پونل تا ورودی جاده زندانه) مقطع واقع در استان گیلان به دلیل بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است.

ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده ای
1- جاده اصلی قم- گرمسار و بالعکس، واقع در استان های تهران، سمنان و قم به دلیل تمدید عملیات راهسازی تا مورخ 21/3/93 مسدود و مسیر جایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم- تهران، برای وسایل نقلیه سنگین جاده قدیم قم- تهران و در ادامه برای کلیه خودروها جاده امام رضا(ع) به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.

ممنوعیت تردد به تفکیک با اولویت وسایل نقلیه
1- در جاده کرمان- راین- حسین آباد- جیرفت (ساردوئیه- جیرفت)، واقع در استان کرمان به دلیل مداخله با ترافیک شهری و تردد در جاذبه های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی، تردد خودروهای سنگین و حاملین فرآورده های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین جاده ترانزیت کرمان- دهبکری- جیرفت، معرفی می شود. تردد وسایل نقلیه سواری در جاده فوق بلامانع است.

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در جاده ها همزمان با روز طبیعت/ وضعیت ترافیکی جاده های کشور


فرمانده پلیس راه کشور با اعلام آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور به مهر گفت: تردد موتورسیکلت همزمان با روز طبیعت در تمام جاده های کشور ممنوع است.
سردار محمدرضا مهماندار در تشریح آخرین وضعیت جاده های کشور اظهار داشت: ترافیک جاده هراز از شب گذشته به علت بارش برف سنگین بود و عده زیادی از مسافران به ویژه تهرانی ها قصد بازگشت داشتند. در حال حاضر ترافیک این جاده نیمه سنگین است ضمن اینکه جاده چالوس نیز دارای بار ترافیکی نیمه سنگین اما روان است.
وی افزود: بارش برف در بیشتر جاده های استان خراسان شمالی ادامه داشته و تردد در جاده اسالم به خلخال و ماسوله نیز تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
به گفته فرمانده پلیس راه ترافیک در جاده فیروزکوه محدوده شیرگاه، جاده اصفهان- تهران، اصفهان- شیراز، بندرعباس- سیرجان و انار به سیرجان در استان کرمان نیمه سنگین است.
وی گفت: بهتر است مسافران با توجه به پیش بینی های هواشناسی طی امروز و فردا که هوا مناسب تر است به شهرهای خود باز گردند و سفر را به روزهای پایانی موکول نکنند. ضمن اینکه به علت بارش برف و باران در روزهای پایانی هفته جاده ها لغزنده می شوند و خطر متوجه رانندگان است.

مهماندار از رانندگان خواست برای تردد در جاده های کوهستانی لباس گرم، خوراکی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و در جاده های دو طرفه نیز از گرفتن سبقت خودداری کنند. ضمن اینکه با توجه به لغزنده بودن جاده ها با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی از ممنوعیت تردد موتورسیکلت همزمان با روز طبیعت در جاده ها خبر داد و افزود: تردد از کرج به کندوان از ساعت 17 تا 24 امروز ممنوع است اما جاده یک طرفه نیست ضمن اینکه برای تخلیه بار ترافیکی تردد از میدان امیرکبیر تا مرزن آباد از ساعت 12 ظهر تا 24 ممنوع بوده و جاده از ساعت 15 از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه می شود. همچنین در جاده هراز نیز تردد خودروها از ساعت 13 روزهای پنجشنبه و جمعه از رودهن به سمت آب اسک ممنوع است. همچنین از ساعت 15 جاده از آب اسک به سمت رودهن یک طرفه می شود.

ترافیک هراز سنگین و کندوان و فیروزکوه نیمه سنگین است، رانندگان آهسته برانند


رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ترافیک جاده های حوزه استحفاظی پلیس راه استان نظیر هراز سنگین و کندوان (کرج و چالوس) و فیروزکوه نیمه سنگین است، گفت: رانندگان وسایط نقلیه ضمن رعایت راهنمایی و رانندگی از شتاب زدگی و عجله در حین رانندگی پرهیز کنند.
سرهنگ جعفر محمدنژاد به ایرنا گفت: همچنین ترافیک در محور کیاسر به سمت ساری عادی و روان است. به دلیل بارش برف و کاهش دما دو روز گذشته هم اینک جاده های کوهستانی استان لغزنده و شرایط جوی نیمه ابری است و رانندگان وسایط نقلیه باید با احتیاط برانند.
وی از رانندگان وسایط نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از شتابزدگی در رانندگی خودداری و بفرمان ماموران پلیس راه احترام بگذارند.
وی از مردم درخواست کرد از سفرهای غیر ضروری خودداری و هنگام عبور از جاده های کوهستانی و برفگیر، زنجیر چرخ، لباس گرم، سوخت کافی و مواد غذایی به همراه داشته باشند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران به رانندگانی که قصد عزیمت به مناطق کوهستانی مازندران را دارند، توصیه کرد از سالم بودن سیستم گرمایشی و تجهیزات ایمنی خودرو خود اطمینان حاصل کنند و قبل از مسافرت برای آگاهی از مسیر تعیین شده از طریق پلیس راه و راهداری مسیر خود اطلاعات لازم را کسب کنند.
سرهنگ محمدنژاد گفت: ماموران پلیس راه مازندران در تمام راه های منتهی به نقاط کوهستانی و برف گیر حوزه استحفاظی پلیس راه استان مستقر و تمام خودروهای حمل و نقل عمومی، کامیون ها و اتوبوس ها را به لحاظ داشتن زنجیر چرخ کنترل می کنند. 

وی افزود: تلفن مرکز کنترل راه های مازندران با شماره 2182934 - 0151 آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه های استان به طور شبانه روزی است.

بازگشایی جاده کرج - چالوس/ ترافیک نیمه سنگین در جاده هراز
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا از بازگشایی جاده کرج - چالوس خبر داد و گفت: در جاده هراز محدوده تونل تکاور 2 و تونل وانا ترافیک نیمه سنگین است.
سرهنگ حمیدی در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در جاده‌های کشور  به فارس گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی در اکثر جاده های استان خراسان شمالی بارش برف گزارش شده است.
وی در ادامه از بازگشایی جاده کرج - چالوس خبر داد و گفت: جاده کرج - چالوس در استان مازندران که به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود شده بود، صبح امروز سه شنبه بازگشایی شد.
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: در جاده هراز محدوده تونل تکاور 2 و تونل وانا، طول جاده چالوس - کرج، فیروزکوه محدوده شیرگاه، هرمزگان جاده بندرعباس - سیرجان، کرمان جاده انار به سیرجان و اصفهان جاده های اصفهان - شیراز و کاشان - اصفهان ترافیک نیمه سنگین است.
حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: سایر جاده های کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار هستند.

کاهش ترافیک در جاده سوادکوه / مسافران در حال برگشت هستند
عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان سوادکوه با اشاره به کاهش شدت ترافیک جاده سوادکوه نسبت به روز گذشته گفت: مسافران جاده سوادکوه در حال برگشت به مبداء خود هستند.
عین‌الله طالبی با اشاره به ترافیک سنگین و بارش برف روز گذشته در جاده سوادکوه به فارس گفت: در حال حاضر ترافیک در جاده سوادکوه غیر از منطقه پیچ کوبان شیرگاه در ورودی شهرستان سوادکوه به سمت تهران روان است و ماموران پلیس‌راه مازندران و شهرستان‌های استان در حال مدیریت و هدایت ماشین‌ها هستند.
معاون فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه بیشتر مسافران جاده سوادکوه در حال برگشت به مبدا خود هستند، افزود: با توجه به پیش‌بینی بارندگی هوای مازندران، احتمال افزایش ترافیک در حال برگشت وجود دارد.

راه اسالم به خلخال باز است
فرماندار تالش به نسیم آنلاین گفت: راه اسالم به خلخال باز است و در چند روز گذشته تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر بوده و این راه اصلا بسته نشده است.
علی فتح‌اللهی افزود: برف اخیر هیچ خسارت مالی و جانی در تالش نداشته است. با وجود بارش برف تمام راه‌های اصلی تالش باز است.

تردد در گردنه های خراسان شمالی با زنجیر چرخ میسر است
بارش برف و کاهش دمای هوای استان خراسان شمالی باعث یخ زدن جاده های این استان شده و تردد در گردنه های بی یو و اسدلی جاده بجنورد- اسفراین فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به ایرنا گفت: تردد در تمام جاده های این استان با تلاش راهداران نوروزی مستقر در جاده ها و گردنه های برفگیر برقرار است.
علی اصغر بدیعی مقدم افزود: تردد در جاده بجنورد- اسفراین در گردنه بی یو و اسدلی به دلیل کولاک شدید و لغزندگی محور با زنجیر چرخ انجام می شود. تردد در سایر جاده ها به خصوص راه های روستایی استان برقرار شده و رانندگانی که قصد تردد در جاده های این منطقه را دارند باید خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
بدیعی افزود: 22 گروه راهداری مستقر در گردنه های برفگیر جاده های اصلی و روستایی استان خراسان شمالی در منظقه حضور دارند و جاده ها را برای تردد خودروها آماده کرده اند.
اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی هوای استان را در 24 ساعت آینده تمام ابری همراه با بارش باران و برف اعلام کرده که از عصر امروز سه شنبه از شدت ناپایداری به صورت موقت در این منطقه کاسته می شود.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    35 6
    خدا قوت به پلیس راهور/ گرامی !
  • اریایی A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    32 1
    ایشالله همه سلامت از سفر برگردن
  • عليرضا IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    1 1
    تو اخبار نوشتيد در ٢٤سال گذشته درسته؟