محمد خاکپور یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران نگران است. نگران بی توجهی مسئولان فوتبال به پشتوانه سازی.

 

کریم اعظمی :تیم ملی فوتبال ایران خردادماه 93 برای چهارمین‌بار حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. ایران در حالی راهی برزیل خواهد شد که خیلی‌ها معتقدند شاگردان کارلوس کروش شانس زیادی برای موفقیت در جام جهانی ندارند. در این میان محمد خاکپور مدافع اسبق تیم ملی هم معتقد است که ایران نباید به امید موفقیت در جام جهانی راهی برزیل شود و باید اهداف دیگری را دنبال کند. خاکپور در خصوص حضور ایران  در جام جهانی و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می‌دهد.

 

آیا شما به نتیجه گرفتن ایران در جام جهانی خوش‌بین هستید؟

من حضور ایران در جام جهانی را از یک دیدگاه دیگری مورد بررسی قرار می‌دهم. من تیم ملی را در آن حدی نمی‌بینم که در جام جهانی بتواند موفق باشد. این تورنمنت مهم برای کشورهایی مثل ایران مانند یک دانشگاه است که می‌توانیم برویم در آنجا خیلی چیزها را یاد بگیریم تا تجربه‌ای شود برای آینده. ملاک ما در این بازی‌ها نباید بردن یا باختن باشد.

 

یعنی باید ناامید باشیم؟

اصلا بحث ناامیدی مطرح نیست. شما می‌دانید که کشورهایی مثل ژاپن و کره چند سال قبل وضعیتی مثل ایران داشتند. آنها اما به جام جهانی رفتند و خیلی چیزها را یاد گرفتند. ژاپن و کره آنقدر پیشرفت داشتند که خودشان را از آسیا جدا کردند و حتی میزبانی جام جهانی را به دست آوردند. حتی بعضی از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین هم چنین وضعیتی داشتند. ما باید جام جهانی را مثل یک دانشگاه بدانیم ولی متاسفانه در ذهن مردم ما یا بعضی‌های دیگر، چیزهای دیگری عبور می‌کند و این به فوتبال ما کمک نمی‌کند.

 

به نظر شما روند آماده‌سازی تیم ملی نگران‌کننده نیست؟

ما کار خاصی انجام ندادیم و برنامه‌ریزی نکردیم و به جای اینکه به فکر تقویت تیم ملی و شخصیت دادن به این تیم باشیم، به این فکر می‌کنیم که چگونه کی‌روش را دوباره در تیم ملی نگه داریم. ما فقط زمان را از دست می‌دهیم و در جام جهانی هم باید دنبال تقدیر و دعاهای مردم باشیم.

 

شما قبل از جام جهانی 98 فرانسه اردوها و بازی‌های بسیار خوبی را پشت سر گذاشتید. در مورد آن زمان صحبت می‌کنید؟

به نظر من تیم 98 تا زمانی که مرحوم ایویچ هدایت ایران را برعهده داشت از لحاظ جسمانی خودش را خیلی خوب آماده کرد. او یوگسلاوی را خیلی خوب برای ما آنالیز کرد ولی متاسفانه اخراج شد و دیگر فرصت نداشتیم تا از راهنمایی‌های او برای بازی با آمریکا و آلمان استفاده کنیم.

 

به نظر شما میانگین بالای سنی بازیکنان تیم ملی نگران‌کننده نیست؟

می‌تواند نگران‌کننده باشد. اگر ما نگران آینده هستیم باید بازیکنان جوان را هم به جام جهانی ببریم تا آنها برای تورنمنت‌های بعدی آموزش ببینند. اگر هم قرار است نظر دیگری داشته باشیم پس بهتر است با همین بازیکنان بازی کنیم. بسیاری از بازیکنان در سال‌های آخر بازیگری‌شان هستند و ما اگر واقع‌بین باشیم مطمئنا بازیکنان جوان را به برزیل خواهیم برد تا در سال‌های آینده به درد تیم ملی بخورند.

 

شما قبلا گفته بودید که  تیم ملی شایسته حضور در جام جهانی نبود،‌ درست است؟

بله این حرف را زدم و دلیلش این است که ما چیزی نکاشتیم تا آن را درو کنیم. من حضور تیم ملی کشورم در جام جهانی خیلی خوشحالم و آرزو می‌کنم که عملکرد آبرومندانه‌ای داشته باشیم ولی باید حقیقت‌ها را در نظر بگیریم. شما می‌بینید که تیم ملی ما هیچ وقت زیبا بازی نمی‌کند و هیچ تفاوتی با سال‌های گذشته ندارد. اگر بخواهیم بحث نتیجه را در نظر بگیریم، کی‌روش موفق بود که تیم ملی را به جام جهانی برد ولی او هیچ تغییری در تیم ملی به وجود نیاورد. در این 3 سال خیلی کم دیدیم که تیم ملی حرکت تاکتیکی خاصی انجام دهد و بیشتر کارها روی حرکات انفرادی یا ضربات ایستگاهی بود.با تمامی این حرف ها امیدوارم با انرژی مثبت وارد جام جهانی شویم.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    74 18
    خاکپور عزیز،کو گوش شنوا؟فعلا دور،دور مسخره بازیه.بعداز افتضاح در جام جهانی،فردوسیپور و کفاشیان و تاج جاشون رو میدهند به دادکان یا صفایی فراهانی عزیز.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      4 1
      فردوسی پور؟!
    • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      4 1
      فردوسی پور؟؟؟ چه ربطی داره؟؟
  • محمد IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    13 0
    کفاشیان محکم به میز چسبیده
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    5 15
    جای هارت و پورت و خوش گذرانی تو امریکا بیا به فوتبال کشورت کمک کن اگر مردی وگرنه ساکت شو