مرحله دوم از اردوی تیم‌ملی وزنه‌‌برداری ایران از روز ششم فروردین ماه آغاز شده است، اردویی متفاوت که به گفته بهمن زارع سرمربی تیم‌ملی از بهترین اردوهای وزنه‌برداران بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛زارع درباره این اردو می‌گوید: «از ششمین روز سال جدید اردو را آغاز کرده‌ایم. این دومین مرحله از اردوی آماده‌سازی ماست که با حضور 14 نفر در حال برگزاری است. ما تصمیم گرفته‌ایم اردوی دیگری را هم در یکی از شهرستان‌های ایران برگزار کنیم. 2، 3 شهر را انتخاب کرده‌ایم که پس از نهایی شدن محل آن را اعلام می‌کنیم.»

زارع با بیان اینکه نخستین هدف آنها آمادگی وزنه‌برداران برای بازی‌های آسیایی اینچه‌اون است، ادامه می‌دهد: «بازی‌های اینچه‌اون به نوعی مسابقات جهانی است. تیم‌های قدرتمندی مثل کره، ژاپن و قزاقستان هم در این رقابت‌ها حضور دارند. ما باید مرحله به مرحله جلو برویم و طبق آن چیزی که هدفگذاری کرده‌ایم، عمل کنیم. هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی اینچه‌اون کره‌جنوبی است و 45 روز پس از این مسابقات باید عازم مسابقات جهانی قزاقستان شویم. برای همین روزهای حساس و سرنوشت‌سازی پیش‌روی تیم‌ملی قرار دارد و باید مورد حمایت واقع شویم. من به بچه‌ها هم گفته‌ام که الان مرحله مقدماتی است و فاصله زیادی تا روزهای اوج که روز مسابقات است باقی‌مانده است. به آنها گفته‌ام که عملکرد‌شان باید هدفمند باشد. آنچه اهمیت دارد این است که اگرچه وزنه‌‌برداری یک رشته انفرادی است اما ما با کار گروهی به موفقیت خواهیم رسید. وزنه‌برداران، فدراسیون وزنه‌برداری، رسانه‌های گروهی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همگی حلقه‌های این زنجیر هستند و ما با کمک هم می‌توانیم در این مسابقات به موفقیت برسیم. به‌هر‌حال رقابت‌های جهانی در حکم کسب سهمیه المپیک هم به حساب می‌آید و همین موضوع بر اهمیت کار اضافه می‌کند.»

از زارع درباره وضعیت سنگین‌وزن‌ها سؤال کردیم که او این واکنش را نشان داد: «این برکت است که ما در سنگین وزن سه نفر از بهترین‌های جهان را در اختیار داریم. بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی و بهادر مولایی. واقعاً اگر در هر وزنی سه نفر وزنه‌بردار آماده وجود داشته باشد خیلی از مشکلات حل می‌شود.»

با این شرایط آیا کار برای انتخاب از بین این سه نفر سخت نمی‌شود؟زارع می‌گوید: «وزنه‌‌برداری ورزشی رکوردی است. از همان اول هم به بچه‌ها گفته‌ام که رقیب‌های شما همه رکوردداران جهانی هستند. تیم‌ملی ما به جایگاهی رسیده است که همه در دنیا حساب ویژه‌ای رویش باز می‌کنند. وزنه‌‌برداری ایران به کلاس جهانی رسیده است و ورزشکاران هم با کلاس وزنه می‌زنند. به همین دلیل نگاه‌ها باید جهانی باشد. از الان هم خیلی زود است که درباره ترکیب و انتخاب نفرات حرفی زده شود. ما در مراحل مختلف شرایط را کنترل می‌کنیم. با این حال همان‌طور که گفتم وزنه‌‌برداری، ورزشی رکوردی است و هر وزنه‌‌برداری که بهتر باشد عازم مسابقات خواهد شد.»

اما وضعیت این روزهای قهرمان المپیک و جهان چطور است؟آیا بهداد سلیمی به مرز ایده‌آل آمادگی رسیده است؟ «او مدت‌ها از تمرینات تیم‌ملی دور بوده است اما خیلی انگیزه دارد و با انگیزه بالایی تمرین می‌کند. وزنه‌برداران ما جوان هستند اما همگی تجربه بالایی دارند. این اتفاق خوبی است که بچه‌های ما با تجربه هستند و با انگیزه تمرین می‌کنند.»

 

 

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =