ذکایی: 10 هزار نفر خواهان شرکت در «آقای گزارشگر» بودند/ این برنامه کنکور ورودی به تلویزیون نبود

برنامه‌ «آقای گزارشگر» در ایام نوروز از شبکه سه پخش شد و حاشیه‌های فراوانی هم داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عده‌ای مدعی بودند که نفس ساخت چنین برنامه‌ای مهم و مثبت بوده اما بعضی افراد هم انتقادات بسیار تندی را مطرح می‌کنند. در همین رابطه روز گذشته با حسین ذکایی تهیه‌کننده ارشد و طراح این برنامه گفت‌وگو کرده و انتقادات را مطرح نمودیم. آنچه درپی می‌آید ماحصل پاسخ‌های ذکایی به سؤالات و انتقادات مطروحه است.

* بعد از فراخوان تلویزیون بالغ بر 10 هزار نفر برای شرکت در این برنامه ثبت‌نام کردند و همین مسئله موجب شد تا برای انتخاب نفرات حاضر در برنامه آزمون غربالگری بگذاریم.

* بدیهی است از بعضی مسابقه‌ها که از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود، ایده می‌گرفتیم اما واقعیت امر این بود که طرح آقای گزارشگر از 2 سال قبل در ذهنم بود. ایده اولیه هم از آنجایی شکل گرفت که می‌دیدم مردم در مهمانی‌ها، خیابان، بازار و... مرتب مراجعه کرده و مدعی بودند خودشان یا فرزندان‌شان می‌توانند بهترین گزارشگر ایران شوند. به هر حال من 12 سال است که در عرصه پخش زنده فوتبال فعالیت می‌کنم، به همین خاطر به فکر ساخت چنین برنامه‌ای افتادم و در خلال آن مشخص شد خیلی از همین دوستانی که مدعی گزارشگری بودند به محض قرار گرفتن مقابل میکروفون دست و پایشان را گم کرده و تمرکز خودشان را از دست می‌دادند.

* ما 4 داور اصلی داشتیم که شامل 2 گزارشگر، یک کارشناس و یک بازیکن قدیمی بود. از گزارشگران قدیمی همچون آقایان کوتی و طبسی‌نژاد هم استفاده کردیم. البته قرار بود بهرام شفیع هم بیاید اما به خاطر گرفتاری‌هایی که برایش پیش آمد، عذرخواهی کرد.

* در رابطه با استفاده از عزیزانی همچون هادی طباطبایی و هوشنگ نصیرزاده و انتقادات مطروحه باید بگویم که آنها به عنوان کارشناس سال‌هاست که در پخش زنده‌ها حضور می‌یابند و با مقوله گزارشگری آشنا هستند. البته قطعاً هر کاری نقاط ضعفی دارد که باید به مرور زمان برطرف شود.

* آقایان زین‌العابدین و آقازمانی در راه ساخت این برنامه واقعاً کمک‌حال‌مان بودند. همچنین مهدی محمدی، خانم زعیمی، عوامل مختلف فنی، تدوین، گرافیک و محمدرضا احمدی نیز خیلی زحمت کشیدند تا کار به موقع به پخش برسد.

* در رابطه با نحوه محاسبه امتیازات مسائلی وجود دارد که باید در قسمت‌های بعدی رفع شود.

* آقای گزارشگر صرفاً یک مسابقه تلویزیونی بود نه کنکوری برای ورود به عرصه گزارشگری تلویزیون. ما هیچ قول و تضمینی نداده‌ایم که نفر اول حتماً باید گزارشگر شود چون مسابقه فوق اصلاً حکم آزمون گزینش را نداشت اما با این وجود اگر افراد برگزیده قابلیت داشته باشند از وجودشان استفاده می‌شود.

* احتمالاً سری جدید آقای گزارشگر با رفع نواقص احتمالی پخش می‌شود. علاوه بر آن می‌خواهیم برای رشته‌های کشتی، والیبال و بسکتبال هم در صورت فراهم شدن شرایط مسابقه آقای گزارشگر برگزار کنیم.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    27 1
    سلام برنامه انتخاب گزارشگر ـ مانند بسیاری از برنامه های رسانه علمی و آکادمی نبود. زیرا باید رواشناس، زبان شناس، موسیقی دان (برای تشخیص نوع صدا) و ... هم حضور داشتند. بیشتر این آقایان، خودشان در گزارشگری مشکل دارند. باورتان نمی شود که بارها فرق وقت اضافه و تلف شده را نمی دانند. پس چگونه باید ممتحن باشند.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    31 2
    داوراتون خیلی بی انصافی میکردن-البته میدونم نظرمو نمیذارین ، ولی خب من نظرمو دادم:)
  • كوروش A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    48 2
    با سلام.با احترام به آقاي خياباني،ميخواستم ببينم ايشون كي غربالگري كرده بودند.كسي كه سوت پايان بازي زده شده بود و هنوز داشت گزارش ميكرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمودرضا IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    28 9
    اقای گزارشگر برنامه جالبی بود منتها نقطه ضعف آن، وجود برخی افراد در میان هیات داوران بود. انصافا گزارش خیلی از افراد، از گزارشگران فعلی صدا و سمیا بهتر بود. البته کار اقای احمدی به عنوان مجری خیلی خوب بود. ایشان در حال حاضر، بهترین گزارشگر صدا و سیما هستند.
  • ياشار IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    38 3
    اولا خسته نباشيد،دوما اين آقاي خياباني كه به همه از 5 نمره، نمره نيم ميده تاحالا گزارش خودشو شنيده.بخدا اكثر اوقات كه خياباني گزارش ميكنه صداي تلويزيونو قطع ميكنم.بجز بازيهاي بي اهميت .
  • بی نام A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    10 0
    اون خیابانی خدای سوتی چه ... میکرد تو این برنامه یا اون نصیر زاده بی نمک و خود شیفته که همش جوونای بیچاره رو مسخره میکردن .
  • معین A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    7 0
    از این حرصم میگیره که آدمای بی استعداد که ضریب هوشی شون به 50 هم نمیرسه و ما مجبوریم گزارش ها رو هر روز تحمل کنیم (مخصوصا جناب خیابانی) میان و از این افراد ایراد میگیرند و حتی بعضا بهشون توهین هم میکنند