مریلا زارعی: با اشک‌های خانم پیرانی، من هم اشک ریختم

مریلا زارعی، در فیلم «هناس»، بازیگرِ نقشی است که بر اساس زندگی شهره پیرانی، همسر داریوش رضایی‌نژاد از شهدای ترور هسته‌ای شکل گرفته است. او در نشستی خبری، پس از نمایش این فیلم در جشنواره فجر گفت: «من اولین بار بود که این فیلم را می‌دیدم ولی با اشک‌های خانم پیرانی اشک ریختم و خوشحال شدم که صاحب این کاراکتر از فیلم راضی است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست رسانه‌ای «هناس» با حضور هنرمندان و عوامل، پس از نمایش آن در خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر (برج میلاد)، برگزار شد.

حسین دارابی (کارگردان)، محمدرضا شفاه (تهیه‌کننده)، سیاوش کردجان (تدوینگر)، احسان ثقفی (نویسنده)، آرش قاسمی (صداگذار)، سولماز غنی، بهروز شعیبی، مریلا زارعی، امین میری و کوثر حیدری (بازیگران) در این نشست حضور داشتند. همچنین شهره پیرانی، کسی که قصه‌اش‌ در این فیلم به ترسیم کشیده شده است نیز از حاضران در این نشست خبری بود.

حسین دارابی، درباره سوژه این فیلم گفت: «پرداخت چنین سوژه‌هایی بسیار سخت است. ما فکر کردیم بهترین حالتی که با آن می‌توان به فضا نزدیک شد، همین نگاه شهره پیرانی است و هدف ما ترسیم تشویش درون زن چنین همسری بود.»

این کارگردان درباره ریتم کند قصه فیلم سینمایی «هناس» توضیح داد: «ما با فیلمی بیوگرافیک عاشقانه طرف هستیم. فضای چنین اثری ایجاب می‌کند که ریتم قصه کند باشد و به آرامی پیش برود. اما من فکر می‌کنم موفق شدیم که ضرباهنگ کار جوری پیش برود که ریتم قصه خسته‌کننده نباشد.»

او درباره پایان‌بندی فیلم «هناس» گفت: «من هم قبول دارم که این فیلم چند پایان دارد ولی این موضوع به ماهیت تلخی قصه برمی‌گردد. ما از این که پایان تلخ داشته باشیم اجتناب کردیم.»
ثقفی نویسنده فیلم «هناس» درباره چند وجهی شدن داستان فیلم گفت: ما سعی کردیم روایتی را که از سمت خانواده رضایی نژاد و خانم پیرانی مشاهده شده را پرداخت کنیم و به ماجرای امنیتی ورود نکردیم.

مریلا زارعی درباره نقش خود در فیلم «هناس» گفت: «خانم پیرانی بیش از حد تصور به ما عشق دادند و حتی او دست من را باز گذاشت تا هر زمانی که سوالی داشتم از او بپرسم و من هم گفتم که با توکل برخدا من در درون ایشان گوهری به نام عشق پیدا کردم و با همان احساس پیش می‌روم. من اولین بار بود که این فیلم را می‌دیدم ولی با اشک‌های خانم پیرانی اشک ریختم و خوشحال شدم که صاحب این کاراکتر از فیلم راضی باشد.»

مریلا زارعی: با اشک‌های خانم پیرانی، من هم اشک ریختم

بهروز شعیبی، بازیگر نقش اول مرد «هناس» که چندین کار را هم کارگردانی کرده است، درباره حضورش در این فیلم گفت: «بازیگری و کارگردانی، دو مقوله جدا از هم هستند اما هرکدام‌شان انتخاب‌هایی هستند که از دل علاقه برمی‌آیند و فیلم «هناس» از جهت سوژه ملتهبی که به آن می‌پردازد، برایم سوژه‌ای محترم است و دوستش داشتم.»

همچنین سیاوش طهمورث درباره چالش‌های نقش خود توضیح داد: «من تصور می‌کنم قبل از هر سوال باید دیدگاهای‌مان به هم نزدیک شود. موضوع مهم برای من گیر کردن میان تعهد و عشق بود. باید دید در مقابل این تعهد، انتخاب کاراکتر چه خواهد بود و ترسیم چگونگی ماندگار شدن این شخصیت در تاریخ چیزی بود که نظر من را به خود جلب می‌کرد.»

این بازیگر در ادامه گفت: «چیزی که برایم عجیب است، این است که من سی و چند سال در این عرصه در حال فعالیت هستم اما تاکنون به حضور در افتتاحیه یا اختتامیه جشنواره دعوت نشده‌ام.»

کوثر حیدری، بازیگر خردسال این فیلم درباره نقش خود گفت: «خوشحال هستم که در کنار تمامی عوامل در این فیلم کار کردم. من این نقش را بسیار دوست داشتم و به عوامل گفتم که من به شما قول می‌دهم که سربلندتان کنم.»

در پایان این نشست، محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده «هناس» درباره موضوع این فیلم توضیح داد: «فیلم «هناس» داستانی برگرفته از زندگی واقعی است. المان‌ها در زندگی‌ واقعی دیده می‌شوند و هدف ما رسیدن به حقیقت عشق جاری در دل این داستان است. این داستان ریشه در واقعیت داشت اما پرداخت نهایی از ما بود.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =