ما دل‌مان خوش است به این وزیر، خدایا سلامت دارش!

یک حُسن بزرگ دارد وزیر ارشاد دولت تدبیر و امید و آن، این است دهن که باز می‌کند حرف بزند، هم برای اهل فرهنگ و هنر و اندیشه، امید دارد و هم طوری خبر می‌دهد که آدم فکر نمی‌کند مثل بعضی از وزرای قبلی، نیم ساعت قبل به این موضوع فکر کرده و وجه تدبیرش هم مشخص است.

کاش آن نمایندگانی هم که در بهارستان، کارت زردشان را دست‌شان گرفتند تا به این وزیر اخطار بدهند در این عملکرد مدبرانه و امیدوارانه شراکتی مجدانه داشتند تا ما هم دل‌مان خوش بشود که آوانتاژ دادن‌شان به وزیر قبلی، از سرِ امیدواری به بهبود اوضاع بوده نه نادیده گرفتن مشکلات اهل فرهنگ.

در صحبت‌های اخیر علی جنتی، چند نکته مهم بوده که اجرایی شدن‌شان، خیلی از قصه‌های پر از آبِ چشم اهل هنر را[به قول فردوسی] حل می‌کند. اولی تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های مختلف هنری بوده با حضور هنرمندان همان حوزه نه مثلاً فلان آقا یا خانم موجه و متدین و متخصصی که مدرک‌اش در رشته آبیاری دیمی‌ست و بیاید، بنشیند و برای سینما و ادبیات و تئاتر یا هر هنر دیگری، راه ِ حل ارائه دهد. دوم درباره اقتصاد هنر بوده و صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران که در مورد اولی گفته که از اول هم مدنظرش بوده و از مشاوران صاحب‌نظر استفاده کرده و درباره دومی گفته:«در هیأت امنای این صندوق، بزرگ‌ترین بانکداران و اقتصاددانان کشور را عضو کرده‌ایم و چهار یا پنج نفر تحصیل کرده اقتصاد را هم به عضویت هیئت مدیره آن درآورده‌ایم تا این صندوق را به جایی برسانند که کمکی به حوزه فرهنگ و هنر باشد.» به نظرم همین سه مورد اگر اجرایی شود، بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات، با زنجیره‌ای از اتفاقات خوب حل می‌شود البته امیدوارم برای همین صحبت‌ها هم چند دست نرود داخل جیب که دنبال کارت زرد بگردند. می‌دانید که اصلاً بعضی‌ها از تصادم آب خوش با گلوی اهل هنر، دچار دغدغه‌ی فکری می‌شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =