ایسنا نوشت:

وزیر اموراقتصادی و دارایی طی دیداری با خانم کریستین اندرسون معاون خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی، خواستار فعال شدن این بانک برای ارتقای همکاری‌های فنی برای تهیه چارچوب مشارکت کشوری و متعاقبا تامین مالی پروژه‌ها شد.

دکتر طیب‌نیا در ادامه اظهار کرد: لازم است این بانک در خصوص اعطای کمک‌های فنی در زمینه‌های محیط زیست، آلودگی هوا، امنیت جاده‌ای و مدیریت بلایای طبیعی کمک‌های فنی به ایران ارایه کند.

وی با اشاره به تحولات اخیر اقتصادی کشور و بهبود ارتباطات و مبادلات تجاری با سایر کشورها و همچنین روابط خارجی را از مهمترین اقدامات دولت دانست و افزود: اولویت دولت یازدهم ارتقا همکاری‌ها با مجامع بین‌المللی به ویژه بانک جهانی است.

طیب‌نیا ضمن تشکر از حسن نیت و اعزام هیات‌های کمک‌های فنی بانک جهانی به ایران، افزود: برخورد ایران با بانک جهانی، همواره یک برخورد صمیمانه بوده و همواره مشارکت فعال در افزایش سرمایه عمومی بانک داشته است.

این گزارش حاکی است، خانم اندرسون نیز طی سخنانی در این دیدار، از جمهوری اسلامی ایران به واسطه شرکت فعال در افزایش سرمایه عمومی بانک جهانی قدردانی کرد.

معاون خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی در ادامه بر ارتقای سطح همکاری‌های بانک جهانی و ایران تاکید کرد.

لازم به ذکر است بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصادی و دارایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون‌های اقتصاد و برنامه و بودجه در این نشست حضور داشتند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ابراهیم ... A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    7 0
    آقای وزیر بیچارمون کردی با این بورس/