حسین محب اهری می‌گوید اگر مسئولان تئاتر کودک یک صدم حقوقی را که می‌گیرند، کارمی‌کردند، اتفاقات بی‌نظیری می‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بازیگر که این روزها در نمایش «کلوچه دارچینی» نوشته دیوید وود به کارگردانی مریم کاظمی نقش آفرینی می‌کند، گفت: «کاشکی مسئولان تئاتر کودک و نوجوان که برای این کار حقوق می‌گیرند، نمایش «کلوچه دارچینی» را می دیدند.»

حسین محب اهری از مسئولان تئاتر کودک و نوجوان خواست که دیوید وود را به ایران دعوت کنند تا اجرای متن هایش را ببیند و نظرش را درباره دیدگاه گروه‌های تئاتر کودک ایران به نمایشنامه‌هایش بدهد.

این کارگردان تئاتر و تلویزیون ادامه داد: «فکر می‌کنم اگر مسئولان تئاتر کودک یک صدم حقوقی را که برای این مسئولیت می گیرند، برای تئاتر کودک کارمی کردند و به جای حواشی ، دغدغه این تئاتر را داشتند اتفاقات بی نظیری در تئاتر کودک می‌ افتاد.»

حسین محب اهری در بخش دیگری از گفت و گویش با روابط عمومی نمایش «کلوچه دارچینی»بیان کرد: «تئاتر کودک و نوجوان را دوست دارم چون با مخاطبی روبرو هستم که مثل آدم بزرگ‌ها ذهن مغشوش و از قبل تعین شده ، محاسبه گر و سیاستمدارانه ندارد. کودکان با آرامش به تماشای نمایش می نشینند و اثر واقعی و حقیقی را می بینند، ارتباط برقرار می‌کنند و اگر آن را دوست نداشته باشند به راحتی نظرشان را بیان می‌کنند.»

این بازیگر که کار برای سه نسل پی درپی از تماشاگران را با نشاط و سرزندگی مهمان هنرنمایی خود کرده، جدی بودن خود در بازی برای کودکان را یکی از مهمترین ویژگی‌های کارش دانسته و افزود: «بچه‌ها موقع بازی کاملا جدی هستند. وقت خاله بازی و یا حتی بازی مارپله، خیلی جدی هستند. این آدم بزرگ‌ها هستند که بازی را به مسخره می گیرند.»

بازیگر «غول بزرگ مهربان» آموزش تئاتر کودک و نوجوان را یک ضرورت دانسته و تاکید کرد: «شیوه آموزش تئاتر کودک با تئاتر بزرگسال متفاوت است. در تئاتر کودک با مقوله ای وسیع‌تر از نمایش بزرگسال روبرو هستید که در آموزش باید به آن توجه کنید. در این تئاتر باید هم کودک را خوب بشناسید و هم نمایش را.»

این هنرمند تئاتر درباره بازی در نمایش «کلوچه دارچینی» که در مرکز تولید تئاتر کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه است نیز گفت: «این روزها در حال عشق کردن با آین آقای کوکو هستم و لذت می برم که بچه‌ها به او توجه می کنند. به آقای کوکویی که گلویش گرفته و دیگر کوکو نمی کند و باید مداوا شود! چنین داستانی لذت بخش است. وقتی بچه‌ها داد می زنند که برای کوکو عسل بیاورید لذت بخش است.»

او استقبال مخاطبان از این نمایش را نیز قابل توجه عنوان کرده و افزود: «در دو سه روزی که بعد از تعطیلات نوروز این نمایش را اجرا می‌کنیم سالن پر بود . آخر هفته جا برای ورود کس دیگری نداشتیم. اما به اعتقاد من مهمتر از تعداد تماشاگر، ارتباط بچه‌ها با نمایش است. من تا به حال ندیده ام که در نمایشی بدون سعی برای وارد کردن بچه‌ها به نمایش ، بدون کلمات و جملات بی مورد و خارج از نمایش، بدون این که کسی تماشاگر را تهییج کند، بچه ها نیم خیز شوند و در کار با قهرمان های داستان همراه شوند.»

حسین محب اهری کار با مریم کاظمی و گروه تئاتر مستقل را یکی از بهترین تجربیاتش در تئاتر کودک عنوان کرده و ادامه داد: «هیچ گروهی مثل تئاتر مستقل به تئاتر کودک اهمیت نمی دهد و این اهمیت به زور و واسطه ای نیست.برای مریم کاظمی کار جدی جزو بدیهیات تئاتر است و زمانی که تمرین می کند، پر کار و پرتلاش است.به ایشان تبریک می گویم و از اینکه در چهار ، پنج کار  او حضور داشته ام خیلی خوشحالم و امیدوارم که همکاری ام بیشتر و بهتر شود.»

عکس ها : سیامک زمردی مطلق

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =