۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
این بازی شماست؛ نگذارید ایدز به شما گل بزند!

محبوبیت فوتبال به کمک پیشگیری از ایدز درجهان آمده و کارزار "بزن به هدف " جدیدترین ابتکار UNAIDS برای افزایش آگاهی مردم در زمینه‌ی ایدز در سطح جهانی است. که قرار است در طول جام جهانی فوتبال در برزیل اجرا شود.

 فکری ساده‌ که قدرت پیشگیری را نشان می دهد . این کارزار مراقبت دروازه‌بان از دروازه را به نمادی از مراقبت فرد از خود در برابر بیماری تشبیه می‌کند. هدف این کارزار استفاده از محبوبیت و جاذبه‌ی قدرت ورزش جهت ترویج پیشگیری از  HIVخصوصا در میان جوانان است.

این کارزار در جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی با شعار "از سووِتو تا باهیا" راه‌اندازی شد تا پلی بین این دومنطقه بسازد. این کارزار اطلاع رسانی به موضوعاتی مانند پیشگیری و آزمایش HIV و قرار دادن 15 میلیون نفر زیر پوشش داروهای ضد ایدز(ARV)  تا سال 2015 می پردازد.

این برنامه چه هدفی دارد؟

-به صفر رساندن موارد جدید ابتلا بهHIV ، به صفر رساندن تبعیض، به صفر رساندن مرگ‌های ناشی از ایدز

-بالا بردن آگاهی عمومی در زمینه ایدز در جهان

-بسیج رسانه‌های ملی و بین المللی

-بسیج دنیای ورزش و فرهنگ برای مقابله با ایدز

-شتاب دادن به موضوع  پیشگیری از HIV ، خصوصا در میان جوانان

سوت آغاز کی زده شد؟

2010

کارزار "کارت قرمز به ایدز" در جام جهانی آفریقای جنوبی با هدف افزایش آگاهی، تقویت پاسخ جهانی به ایدز و شتاب بخشیدن به مبارزه با HIV  در آفریقا خصوصا بین جوانان، رونمایی شد.

این برنامه با موفقیت  و حمایت 28 کاپیتان تیم ملی حول موضوع "حذف انتقال HIVاز مادر به کودک" برگزار شد.

2011

در چارچوب کارزار"کارت قرمز به ایدز"فعالیت‌های حمایت جویانه‌ای در خلال جام جهانی بانوان در کشور آلمان اجرا شد.اینبار هفت کاپیتان تیم ملی با پیوستن به کارزار "کارت قرمز به ایدز"  حمایت خود را از هدف                                                                                                       "حذف عفونت جدید HIV بین کودکان" اعلام کردند.

2013

  • کارزار "بزن به هدف " در خلال جام ملت‌های آفریقا در آفریقای جنوبی رونمایی شد.

        •  UNAIDS و کنفدراسیون فوتبال آفریقا تفاهم نامه‌ا‌ی را با هدف استفاده از محبوبیت فوتبال در زمینه پیشگیری از ایدز امضا کردند.

  • UNAIDS و همکاران اجراییش پیام‌های پیشگیری ازHIV را به‌وسیله‌ی صفحات نمایش بزرگی ،در ورزشگاه‌های محل اجرای بازی‌ها، منتشر کردند. کاپیتان‌ تیم‌های ملی کشورهایی مانند غنا، الجزایر،کنگو،اتیوپی و نیجر با پیامی مشترک بازیکنان ،طرفداران فوتبال و جوانان را به پشتیبانی از این کارزار فرا خواندند.
  • کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و منطقه‌ی کارائیب (CONCACAF)و UNAIDS تفاهم نامه‌ای با هدف بسیج دنیای فوتبال در مقابله با ایدز را در پاناما امضا کردند. این تفاهم نامه در خلال مسابقات زیر 17 سال CONCACAF امضا شد. در طول جام طلایی CONCACAF که در لس آنجلس و شیکاگو برگزار شد کاپیتان‌ تیم‌های شرکت کننده متعهد شدند تا آگاهی در زمینه‌‌یHIV را در جامعه‌ی فوتبال بالا ببرند. علاوه بر این قبل از شروع بازی پرچم کارزار "بزن به هدف" در وسط زمین بازی در معرض دید بیش از 58000 تماشاچی حاضر در ورزشگاه و تماشاگران تلویزیونی قرار گرفت .
  • کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و UNAIDS در تلاشی مشترک، کازار این پروژه را در پاراگوئه، ترویج کردند. امضای این تفاهم نامه اجلاس ویژه‌ی ویژه‌ی هیئت رئیسه‌ی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و در حضور رییس این کنفدراسیون صورت گرفت.

کارزار جهانی چه می کند؟

شهرداری سالوادور واقع در ایالت باهیای برزیل در اوت 2013 تفاهم نامه‌ای را با UNAIDS به منظور همکاری های مشترک در غالب کارزار "بزن به هدف" امضا کردند و شهر سالوادور ستاد جهانی این کارزار خواهد بود.  کارزار با مشارکت مقامات بالا پایه‌ی آفریقای جنوبی،به عنوان برگزار کننده‌ی جام جهانی 2010 و برزیل به عنوان برگزار کننده‌ی جام جهانی 2014 به همراه نمایندگان فیفا و مهمانان بین المللی در سطح جهانی رونمایی خواهد شد.

شروع کارزار در طی مراسمی رسمی در ژوئن 2014 با حضور ستارگان فوتبال، رسانه و مقامات بلند پا‌یه‌ی دولتی در شهر سالوادور کلید خواهد خورد.

شهرهای میزبان

میزبان اصلی این کارزار شهر سالوادور است و12 شهری که میزبان بازی‌های جام جهانی 2014 هستند به عنوان شعب این کارزار فعالیت خواهند کرد UNAIDS.، وزارت بهداشت برزیل و همکاران این طرح، با شهردارهای این 13 شهر جهت ارائه‌ی تست HIVو لوازم پیشگیری، پیام‌های اطلاع رسانی و فعالیت‌های فرهنگی همکاری خواهند کرد.

برنامه فعالیت‌ها شامل موارد زیر است:

  • توزیع لوازم پیشگیری به طرفداران فوتبال
  • ارائه‌ی آزمایش داوطلبانه‌ی HIV در پاتوق‌های ویژه‌ی طرفداران واقع در شهرهای میزبان توسط واحدهای سیار وزارت بهداشت که با علامت کارزار"بزن به هدف" نشانه گذاری شده‌اند.
  • همکاری جهت ارائه‌ی اطلاعات و خدمات سیار به جوانان در زمینه‌ی پیشگیری از HIV
  • درگیر کردن ستارگان فوتبال و افراد مشهور جهت تبلیغ کارزار
  • برنامه‌ی اطلاع رسانی در سطح کشور شامل: تارنما و شبکه‌های اجتماعی
  • تهیه پیام‌های ویدئویی اختصاصی از طرف ستارگان و افراد مشهور جهت نمایش روی صفحات بزرگ در پاتوق طرفداران
  • مسابقات فوتبال خیابانی و سایر فعالیت‌ها در شهرهای میزبان برای جلب مشارکت جوانان به خصوص جوامع محروم
  • برقراری ارتباط با فعالیت‌های مرتبطی که در سایر کشورها همزمان با جام جهانی برگزار می‌شود
  • ارتباطات بین‌المللی و توسعه‌ی رسانه‌ای

 

252 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =