خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه به احمتال زیاد میزان قیمت بنزین بین 800 تا 1000 تومان در نظر گرفته شود، گفت: افزایش نرخ حامل های انرژی موضوع جدی نیست اما متاسفانه بر کل اقتصاد اثر می گذارد و دولت می تواند آثار منفی ناشی از این افزایش قیمت را کنترل کند.
علی محمد احمدی با بیان اینکه دولت هنوز نظر قطعی خود را درباره نرخ بنزین و گازوئیل اعلام نکرده است، گفت: حساسیت جامعه بیشتر برای نرخ بنزین و گازوئیل است و دولت بدون افزایش قیمت بنزین نمی‌تواند درآمد 48 هزار میلیارد تومانی از محل اجرای مرحله دوم هدفمندی را محقق کند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه میانگین مصرف بنزین 65 تا 70 میلیون لیتر در روز است، گفت: لذا بخش عمده درآمد دولت از محل افزایش قیمت بنزین است.

او با بیان اینکه قطعا قیمت بنزین آزاد 700 تومانی فعلی حداقل 20 درصد افزایش می یابد به طوری که در بهترین حالت قیمت بنزین آزاد حدود 840 تومان می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: البته احتمالا دولت هنوز به جمع بندی برای بررسی سناریوهای مختلف قیمت بنزین نرسیده است اما تعیین نرخ گذاری حامل های انرژی بر اساس قانون بر عهده دولت است و مجلس در این زمینه ورود نمی کند.

احمدی گفت: با توجه به اینکه دولت در نظر دارد نرخ بنزین را با شیب ملایم افزایش دهد به احتمال زیاد میزان قیمت بنزین بین 800 تا 1000 تومان در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه یک تورم روانی و یک تورم ناشی از هزینه وجود دارد، گفت: تورم ناشی از هزینه معمولا در ماه های تیر و مرداد که سامانه های تولید شکل می گیرد حاصل می شود، اما تورم روانی متاسفانه همیشه در ماه های نخستین سال وجود دارد که دولت باید آن را مدیریت کند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی یک موضوع جدی نیست اما متاسفانه برکل اقتصاد اثر می گذارد، این در حالی است که در دنیا اگر متوسط قیمت یک حامل یا بخشی افزایش یابد، شاخص عمومی قیمت‌ها به یکباره افزایش نمی‌یابد؛ لذا تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین روانی است که اگر دولت این تورم را کنترل کند می تواند آثار منفی ناشی از افزایش قیمت حامل ها را نیز از بین ببرد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    4 7
    840 تومن همش؟ آزاد رو بکنید 34 هزار تومن، به سهمیه‌ای دست نزنید.
  • جو بین دان IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    5 4
    خب خدارو شکر
  • mojtaba IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    10 1
    999 تومن هم زیر 1000 تومنه.