۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۲

اعتماد نوشت:

 مشاور ارشد رییس‌جمهور گفت: «همه افرادی که سرپرستان آنها برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند از این پس یارانه دریافت خواهند کرد.»

اکبر ترکان که درباره شرایط روز و چگونگی تعامل دولت با مردم از مسیر فعالیت‌های اقتصادی و راه‌های بهتر شدن این تعامل گفت‌وگو می‌کرد درباره دلایل روش اتخاذ شده گفت: این کاری بود که باید انجام می‌شد. دولت مطابق مصوبه مجلس باید به کسانی یارانه دهد که نیازمند و خواستار دریافت یارانه باشند.دولت چه کاری می‌توانست کند؟ واقعیت این است که دولت آمار دقیقی از میزان و شمار خانوارهای فقیر دراختیار ندارد.آنچه دولت در اختیارش بود آمارهای مربوط به هفت میلیون نفر از افراد خیلی ضعیف از نظر درآمدی است که تحت نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی‌اند. این هفت میلیون نفر از کمک‌های دو نهاد یاد شده استفاده می‌‌کنند. همچنین هفت میلیون نفر افراد ضعیف نیز شناسایی شده‌اند که کمیته امداد و بهزیستی منابع کافی برای پرداخت به آنها ندارند.

ترکان درباره اینکه آیا توانایی شناخت افراد پردرآمد هم وجود نداشت، گفت: در این باره اختلاف‌نظر وجودداشت. به طور مثال وقتی در دولت گفته شد که صاحبان درآمدهای سه میلیون تومان در ماه جزو گروه‌های پردرآمد محسوب شوند، معاون اجرایی گفت شاید این افراد بدهی و قسط داشته باشند و یا آنها مستاجرند و فقط درآمدشان این رقم است.

مشاور ارشد رییس‌جمهور دولت یازدهم، از طرف دیگر به موضوع تکافوی درآمدهای دولت برای پرداخت یارانه اشاره کرد که به شدت تحت فشار است. دولت در سال 92 حدود 42 هزار میلیارد تومان یارانه به خانواده‌ها داد اما فقط 28 هزار میلیارد تومان درآمد از طریق اجرای قانون یارانه‌ها به دست آورده بود. این وضعیت نمی‌توانست و نمی‌تواند ادامه یابد. در حال حاضر با توجه به قیمت‌های جهانی نفت و گاز و میزان مصرف داخل، ارزش سوخت مصرفی ایران فقط در دو عنصر یاد شده 140 میلیارد دلار است که رقم فوق‌العاده‌یی است. دولت الان سوخت را با قیمت هر دلار 2500 تومان دراختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.ترکان اظهار امیدواری کرد طرح‌های عمرانی دولت امسال از رخوت خارج شود و اقتصاد از رکود بیرون آید.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    18 3
    دولتي كه كار نكرده خسته شده ؟ اميدي نيست وضعيت اقتصادي و فرهنگي كشور بهبود يابد . خدا به داد مردم برسد.
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    12 9
    تركان ديگه كيه ؟ چه ربطي به وي داره ؟
  • 1 A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    11 2
    همان طور كه اعلام شد سايت براي انصراف از گرفتن يارانه باز خواهد ماند.منطقا بايد براي تقاضاي يارانه هم باز باشد.كساني كه به هر دليل جامانده اند.از آن مهم تر در صورت عدم تحقق وعده ها براي صرف يارانه ،افراد بايد امكان گرفتن اين حق خود را داشته باشند.
  • هموطن EU ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 2
    "معاون اجرایی گفت شاید این افراد بدهی و قسط داشته باشند و یا آنها مستاجرند و فقط درآمدشان این رقم است"..... خب این اومده رو این درآمد انواع واما رو گرفته و طبعا خونه چند میلیونی رو اجاره کرده... اینا باید حذف بشن
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    20 1
    پس چرا مردم را برای ثبت نام تهدید کردید؟
  • sadegh A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    11 0
    كاش این حرف را قبل از این زده بود تا ما انصراف ندهیم ، من اشخاصی را با در آمدهای بالای پانزده میلیون تومان در ماه را می شناسم كه درخواست یارانه كرده اند.
  • نصیری RO ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    8 5
    لطفا برای کسانی که نتوانستند ثبت نام کنند چند روز مهلت ثبت نام دهید.ما نیاز داشتیم وثبت نام نکردیم ونمیدانستیم که اینجوری میشود،حالا ما ماندیم وناراحتی سخت خانواده، که چرا ما از این جمعیت یارانه گیرنده باز مانده ایم.شاید مثل من تعداددیگری هم باشند..لطفا همان کونه که راه انصراف را باز گذاشته اید راه ثبت نام را هم هر چند در زمان محدود بگشایید.خدایتان کار گشایی کند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    3 1
    با سلام حتما راه ثبت نام را باز بگذاريد چون خانواده هاي واقعا نيازمندي هستند كه به دليل جدا كردن سرپرست خانواده گروهي را ثبت نام كرده اند ولي راه ثبت نام اعضاي ديگر بسته شده است اگر مي خواهيد عدالت را رعايت كنيد به مردم فرصت لازم براي ثبت نام بدهيد بعد آمار واقعي انصراف دهندگان را بگيريد
  • ايراني IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    1 0
    من ثبت نام كردم اما برايم پيامك نيامد. به كجا بايد مراجعه كنم؟
    • حسین بیرامی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
      0 0
      با سلام و خسته نباشید من یه گرفتاری خانوادگی داشتم خودم هم سرپرست خانواده هستم و اجاره نشین نتوانستم ثبت نام کنم نمیدونم چیکار کنم و به کجا مراجعه کنم خواهش میکنم منو راهنمایی کنید با تشکر