خانه ملت نوشت:

مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری طی بیانیه ای اعلام کرد: حفر تونل گلاب 2 غیرقانونی، فاقد مجوز 215، مجوز زیست محیطی و بقیه مجوزها بوده که هرچه سریعتر باید توسط شورای عالی آب تعطیل شود.

مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در بیانیه ای برغیرقانونی بودن حفرتونل گلاب 2 تاکید و خواستار تعطیلی این پروژه توسط شورای عالی آب شدند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

پیرو بیانیه شماره یک این مجمع در رابطه با دعوت از مردم استان در روز پنج شنبه جهت استماع پیگیریهای قانونی مبحث آب استان در چهارراه بازار شهرکرد، به اطلاع مردم استان می‌رساند مجمع نمایندگان استان همچنان بر اجرای قانون و اقدام کارشناسی انتقال آب بین حوزه‌ای تاکید و اعتقاد داریم روش انتقال آب تونل بهشت آباد توجیه اقتصادی، کشاورزی و زیست محیطی نداشته و باید تغییر و به تصویب شورای عالی آب برسد و همچنین حفر تونل گلاب 2 غیرقانونی، فاقد مجوز 215، مجوز زیست محیطی و بقیه مجوزها بوده که هرچه سریعتر باید توسط شورای عالی آب تعطیل گردد.

بر همین اساس گردهمایی روز پنجشنبه مورخ 28/1/93 را در راستای اطلاع رسانی به مردم شریف دانسته و هرگونه تحرک و شعارهای تنش‌زا و تجمع غیرقانونی در این خصوص را محکوم و ضمن احترام برای مردمان استانهای همجوار از متولیان‌ آ‌ب کشور تقاضای رسیدگی به مشکلات را داشته ضمن اینکه از ابزارهای قانونی در اختیار از قبیل سوال و استیضاح استفاده خواهیم کرد تا به حقوق قانونی مردم استان جامه عمل بپوشانیم. ضمناً از پیگیریهای دولت ، استاندار ، شورای صیانت از آب استان و مردم شریف استان تشکر می‌شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    17 10
    من نمیدانم کجای این کار عدالت است که اب شرب چهار محال وبختیاری را برای سود بیشتر برنج کاران و کارخانه داران اصفحان ببرند واین استان را به کویر تبدیل کنند. مردم چهارمحال و بختیاری مردم بخشنده ای هستند وبا انتقال اب برای تامین اب شرب یزد مشکلی ندارند ولی در این مورد مسولین بهتر است که صبر مردم چهارمحال وبختیاری را امتحان نکنند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    12 5
    آيا اين به معني آغاز جنگ بر سر آب در داخل مرزها نيست؟
  • سامانی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    17 6
    زنده باد نمایندگان شجاع چهارمحال و بختیاری ازجمله آقای زمانیان نماینده مردم شهرکرد و سامان به امید روزی که هیچ استان زیاده خواهی برای حفظ منافع خود به استان های همجوار دست درازی نکند الهی آمین
  • ali GB ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    22 5
    خواهش مي كنم از نابودي كارون و كارونيان جلوگيري كنيد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    11 2
    صنعت رو ببرید جایی که آب است... نه آب را ببریم جایی که صنعت است . تا کی می خواهید به استانهای محروم ظلم کنید