هاشمی رفسنجانی در دیدار با مهدی خزعلی: بعضی تندروی های ابتدای انقلاب طبیعی بود

نسیم آنلاین نوشت:

هاشمی رفسنجانی در دیدار با مهدی خزعلی گفت: در مقوله فرهنگ باید بر اساس معیارهای اسلامی و با رعایت اعتدال فعالیت کرد.شاید نسبت به بعضی از قوانین انتقاد داشته باشیم، ولی بی‌قانونی و عدم توجه به قانون با هیچ منطقی سازگار نیست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح روز چهارشنبه در دیدار ب نویسندگان و مسؤولان سرای اهل قلم، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی خواند و گفت: مطمئناً در مقولة فرهنگ به خاطر جامعیت آن، نگاه ها متفاوت است و باید بر اساس معیارهای اسلامی و با رعایت اعتدال برنامه ریزی و فعالیت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح اوضاع اوایل انقلاب و طبیعی دانستن بعضی از تندروی ها، گفت: شخصیتی مثل امام راحل به عنوان رهبر انقلاب در مقاطع مختلف جلوی افراطیون را می گرفتند و نمی گذاشتند فضای عمومی جامعه تحت تأثیر قرار گیرد.

او با بیان گوشه هایی از اوضاع افغانستان، عراق، سوریه و مصر، گفت: تندروی همیشه مخلّ امنیت و سبب نا امنی است و بدنه جوامع که متشکّل از اقشار مختلف است، همیشه از تندروی ها گریزان و از تندروها متنفر است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، پایبندی به قانون را مهم و برای جامعه ضروری دانست و گفت: شاید نسبت به بعضی از قوانین انتقاد داشته باشیم، ولی بی قانونی و عدم توجه به قانون با هیچ منطقی سازگار نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبوری در مقابل مشکلات را دستور خداوندی در قرآن دانست و گفت: اگر رابطه انسان ها با خدا عابدانه و صمیمانه باشد، خداوند نیز بندگانش را رها نمی¬کند.

او گفتار و رفتار امام را آیینه ای برای راهنمایی جامعه دانست و گفت: شخصیتی در آن سطح همیشه به خدا توکل می کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: توکل بر خدا به انسان توان می بخشد که بزرگترین سرمایه برای درک زندگی است.

در آغاز این دیدار آقای دکتر مهدی خزعلی و چندتن از حاضران به بیان دیدگاه های خویش درباره مسایل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پرداختند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    کوچکترین محدودیت در مقوله فرهنگ به هیچ بهانه ای از طرف اکثر مردم قابل قبول نیست.فرهنگ یک موجود زنده است که همزمان با زندگی مردم ومرور زمان باآنهانشو ونما میکنه وچکش میخوره وبالا وپایین میشه.هرگونه دخالت درآن به بهانه های مختلف از طرف حکومت تعادل را به ضرر فرهنگ ومردم بهم میزنه.کاش آقای هاشمی تعریف خود را از اعتدال در فرهنگ بیان میکردند.چه کسی باید این اعتدال را تشخیص بده؟آیا جز خود مردم؟
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    هاشمی، مهدی خزعلی و دیگر اهالی سرای قلم را دوست دارم و محترم می دانم. من الله توفیق حامد
  • ملت A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    32 9
    تندروی در هیچ زمینه ای درست نیست.