امیرمحبیان در روزنامه شرق نوشت:

تغییرات در رفتار جبهه پایداری نسبت به دولت چند دلیل اساسی و مهم دارد. این جریان درصدد هست با تخریب دولت، اول طرح خودش در جامعه، دوم ایجاد انفعال بین جریان اصولگرایی، سوم ایفای نقش پیشتاز بین نیروهای انقلابی، چهارم کنار زدن دولت و در نهایت طرح خودش به عنوان جایگزین دولت را دنبال کند. به همین جهت نمی‌توان تغییر رویکرد پایداری را ساده‌انگارانه خواند و از کنار آن گذشت.

موفقیت تغییر رویکرد جریان پایداری به سه عامل مهم بستگی دارد که به نظر می‌رسد در شرایط فعلی اتفاق این موارد نزدیک است. انفعال جریان اصولگرایی در مقابل رفتار اخیر پایداری‌ها یکی از همین عوامل محسوب می‌شود که در حال حاضر به صورت نیمه منفعل و نگران‌کننده است. همچنین برخورد آگاهانه یا ناآگاهانه دولت نیز در موفقیت موضع‌گیری پایداری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه نیز جریان دولت نشان داده غیر متمرکز و دارای اشتباه رفتار می‌کند، لذا هرچه زودتر باید دولت در جهت جبران آن برآید.

ریسک‌پذیری و انرژی پایداری‌ها در استمرار مخالفت با دولت سومین عامل مهمی است که در این هفته‌های اخیر، جریان پایداری با حداکثر خطرپذیری پا به این عرصه گذاشته است. بنابراین شرایط خوبی برای این رفتارهای پایداری مهیا شده ولی این شرایط پایدار نیست و به زودی باعث تشکیل جریانی در بطن جامعه علیه این پایداری‌ها می‌شود.

البته موفقیت جبهه پایداری نیز نمی‌تواند نتایج خوبی را رقم بزند چراکه با توجه به قرابت این جبهه با جریان اصولگرایی، موفقیت آنان باعث می‌شود تا تصویر «عقل ستیزی» از اصولگرایان در جامعه منعکس بشود در حالی که چنین برداشتی از واقعیت اصولگرایی به دور است.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یا لثارات الحسین A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    آقای محبیان. جبهه پایداری یه اشکال گنده داره که مانع از جدی گرفتن این جبهه میشه. بخاطر همین اشکال هم اینها هر چقدر زور بزنن جز یه اقلیت کوچکی را نمیتونن جذب کنن. اون اشکال هم بر میگرده به درک و تصور غلطی که اینها از ولایت فقیه دارن. برداشت جبهه پایداری از ولایت فقیه بیشتر به تفکر اهل تصوف از مرشد كل ,شبيهه تا برداشت شیعیان از ولایت. اگر امام صادق در عصر و زمان ما بودند شما مشاهده میکردین که جبهه پایداری حتی برای اصلاح و آرایش سر هم مزاحم ایشان میشدند تا در همین موضوع پیش پا افتاده هم از ایشان اجازه بگیرند. اسمش را هم میگذاشتند ولایتمداری. چنین رفتارهایی را از این گروه کم ندیدیم در مجلس قبل. خیالتون راحت باشه. کژ اندیشیهای جبهه پایداری نمیذاره اینها به جایی برسن. فقط هیاهوی زیادی دارن.
  • سامان A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    67 10
    اینکه اصول گراها خودشون رو از جبه پایداری و اون طرز فکر جدا کنن خوبه اما از این میترسم که اشتباه و مسئولیت های خودشون رو قبول نکنن و همه چیز رو به گردن احمدی نژاد و جبه پایداری تنها بندازند نباید یادشون بره این تفکر پوپولیستی عوام فریبی زائده طرز تفکر خودشون اصن من مفهوم اصول گرا و اصول گرای افراطی رو نمی فهمم همیشه تلاش در حفظ اصول و تاکید بر اون افراط گرایی رو در خودش بوجود میاره به نظرم این رویه کوتاه مدت و جبه پایداری های دیگری در اصول گرا به وجود می آیند ...
  • ايراني A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    90 15
    پايداري خطرناك تر از جريان فتنه براي كشور است رهبري دستور دهد بساطشان چيده مي شود . مشكلات زيادي را براي مردم و دولت ونظام به وجود آورده اند .