ایسنا نوشت:

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در طول حیات خود رو به روی تمام ستمگران تاریخ ایستاده و به برکت خون شهدا قله‌های پیروزی را فتح کرده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی در مراسم اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام که در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی بدون تردید تداوم مکتب والا و حیات بخش عاشورا است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نوزاد چند ماهه انقلاب اسلامی رو به روی تمام ستمگران تاریخ ایستاد و بعد از ۸ سال جنگ نابرابر قله پیروزی را فتح کرد که این‌ها از برکات خون شهداست.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ کدام انسان هوشمندی می‌تواند به اینکه تمام هستی اسلام دستاورد خون شهدای کربلاست تردید ورزد.

وی ادامه داد: بدون شک اگر حادثه کربلا رخ نمی‌داد یک قرن حاکمیت بنی امیه و قرن‌ها ستم بنی عباس از اسلام نامی به یاد نمی‌گذاشت.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم با حقیقت اسلام آشنا شویم نگاه به واقعه عاشورا کافی است که چگونه خدا خون امام و اهل بیت و یارانشان را سرمایه ماندگار امت اسلام کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در اندازه خود تکرار این واقعیت درخشان تاریخ است، گفت: همواره حق با ایثار بندگان صالح خدا تثبیت شده و درتاریخ رخ نموده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: خدا اراده کرده که پیکر مقدس شهدا پیام آور انقلاب اسلامی در پیکر جامعه ایرانی باشد، پس چگونه انتظار داریم نام آن‌ها درخشنده نباشد.

وی تصریح کرد: اقتدار امروز انقلاب اسلامی در برابر مستکبران جهانی را جز زیر سایه این ارواح مطهر و خون پاک و مقدس آنان در واقعیتی دیگر نمی‌توان جست و جو کرد.

وی گفت: ‌بدون تردید ایستادگی در راه شهدا و وفاداری به ارزش‌های متعالی اسلام مسیر عزت و اقتدار کشور را فراهم می‌کند و ما را به قله‌ها می‌رساند.

ابوترابی‌فرد گفت:‌ ما سال‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و موضوعاتی از قبیل تحریم نه تنها نتوانست انقلاب را تهدید کند، بلکه مسیری را برای حماسه‌آفرینی سیاسی باز کرد و اینها به تبرک خون شهداست.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه جامعه ما به نور شهیدان زنده و پابرجا است تصریح کرد: ‌امیدواریم که جوانان با ادامه راه شهدا از منتظران امام عصر (عج) باشند و خدا مربی آنها باشد نه هوا و هوس.

وی خاطر نشان کرد: جالب اینجاست تا زمانی که آخرین اسرای ما در عراق بودند بلا بر آن کشور نازل نشد؛ زیرا شهدا احترام دارند.

وی همچنین در پایان مراسم از خانواده ۶ شهید والا مقام تجلیل به عمل آورد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =