رسانه های فارسی زبان خارج از کشور به انعکاس اخبار مختلف از ایران پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین بخش قابل توجهی از این اخبار مربوط به اتفاقات مربوط به زندان اوین و جابجایی رئیس سازمان زندان ها بود. اما جدای از این اخبار ، اخبار دیگه ای هم در این رسانه ها منعکس شد.

انصراف 9 درصدی مردم از دریافت یارانه

رادیو دویچه وله آلمان با اشاره به اظهارات شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در گزارشی نوشت که تنها ۹ درصد ایرانی‌ها برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکردند. این رسانه همچنین نوشت: دولت روحانی در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها از افرادی که نیازی به یارانه ندارند خواهش کرده بود که برای کمک به حل مشکلات اقتصادی از ثبت‌نام برای ادامه دریافت یارانه خودداری کنند. به‌گفته معاون اجرائی رئیس‌جمهور، در پاسخ به این درخواست تاکنون حدود ۹ درصد جمعیت ایران برای ادامه دریافت یارانه ثبت‌نام نکرده‌اند. همچنین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر که تا فروردین‌ماه سال‌جاری یارانه دریافت می‌کرده‌اند، از ادامه دریافت آن انصراف داده‌اند.

افزایش قیمت دلار و سکه

رادیو فردا هم به مسئله قیمت دلار و سکه در تهران پرداخت و نوشت:قیمت ارز و سکه در بازار آزاد ایران روز چهارشنبه، سوم مهر، افزایش یافت و طبق گزارش‌ها هر دلار حداقل سه هزار و ۳۲۵ تومان به فروش رفته است. این در حالی است که برخی منتقدان٬ دولت را به عدم مدیریت این شرایط متهم می‌کنند. نوسانات قیمت در بازار ارز در حالی طی هفته گذشته ادامه داشت که برخی منتقدان و خبرگزاری‌ها انگشت اتهام را به سوی دولت و بانک مرکزی نشانه رفته‌اند.

انتقاد آمریکا از عضویت ایران در یک کمیته سازمان ملل

رادیو فردا همچنین در گزارش دیگری نوشت: ایالات متحده آمریکا ، در بیانیه‌ای از انتخاب ایران برای عضویت در کمیته سازمان‌های غیردولتی سازمان ملل شدیدا انتقاد کرد. یک سازمان غیردولتی نیز روز انتخاب ایران را «روز سیاه حقوق بشر» نامید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه خود با انتقاد شدید از عضویت ایران در این کمیته این اتفاق را «نتیجه‌ای نگران‌کننده» خواند. در بیانیه سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در این باره آمده است: «نامزدی بلامنازع ایران، کشوری که مقاماتش مدام مدافعان حقوق بشر را بازداشت و شکنجه... می‌کنند، نتیجه‌ای بسیار نگران‌کننده است.»

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =