روزشمار انتخابات 92/خاتمی می آید یا نمی آید؟/ به نفع کسی کنار نمی کشم

اردیبهشت سال پیش برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز پرکاری بود و هریک سخنرانی یا برنامه تبلیغاتی خاص خود را داشتند.

به گزارش خبرآنلاین، بحثی که در آن روز ها بسیار جلب توجه می کرد بحث حضور یا عدم حضور سید محمد خاتمی یا علی اکبر هاشمی رفسنجانی بود. حجت الاسلام دعایی درباره احتمال نامزدی هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار عقیده کرد: آقای خاتمی قطعا کاندیدا نمی‌شود و آقای هاشمی را هم بعید می‌دانم. خود سید محمد خاتمی هم در این روز در جمع تعدادی از وکلا گفت: باز هم تأکید می کنم اگر فردی را مردم بخواهند که بیاید، ولی نگذارند و به هر قیمتی جلو او را بگیرند آیا امیدها به یأس تبدیل نمی شود؟

در همین حال محسن مهرعلیزاده از نامزدهای اصلاح طلب گفت که  اگر خاتمی یا هاشمی بیاید، من قطعا از دور انتخابات کنار می کشم.

از سوی دیگر حسن روحانی پس از سخنرانی خود در مرکز دایره المعارف اسلامی در جمع خبر نگاران با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی قطعا نمی آید گفت: به نفع کسی کنار نمی‌روم. من مستقل آمده‌ام و مستقل می‌مانم اما هر جناحی که از من حمایت کند، از او تشکر می‌کنم.

در سوی دیگر ، در حالی که موسی پور دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان سازوکارهای رسیدن به کاندیدای واحد را مطرح می کرد، علی اکبر ولایتی از نامزدهای اصولگرا و عضو ائتلاف 1+2  اعلام کرد که نظر سنجی علمی رکن اساسی رسیدن به نامزد واحد است.

غلام علی حدادعادل هم که به ساری رفته بود در جمع مردم این شهر گفت: ملت ایران در انتخابات به جای آشفتگی سیاسی باید حماسه سیاسی خلق کند.

مصطفی پورمحمدی هم در آذربایجان شرقی درباره عکس‌العملش در صورت رد صلاحیت شدن و یا رای نیاوردن گفت: به نظر شورای نگهبان احترام خواهم گذاشت و اگر رای نیاورم، آن شب خواب راحتی خواهم داشت.

مصطفی چمران هم که هنوز معلوم نبود می خواهد کاندیدا بشود یا نه گفت: تا پیش از آغاز ثبت نام اعلام عمومی نمی کنم و سفرهایم تبلیغاتی نیست.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیج همیشه فارس ES ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    26 7
    عاشقتم خاتمی دوست داشتنی...درود بر روحانی و هاشمی