دانشگاه فنلاندی آلتو (Aalto) و مؤسسه آموزش عالی ایرانیان (IBS) برای نخستین بار دوره مدیریت اجرایی (EMBA) را که از سوی فایننشیال تایمز به عنوان یکی از 100 دوره برتر مدیریت اجرایی دنیا معرفی شده ‌است برگزار می‌کنند. این دوره آموزشی پاییز 1393 در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در یک نشست خبری که با حضور علینقی مشایخی، بنیان‌گذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف ، روزبه پیروز، رئیس هیئت مؤسس IBS و رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‏گذاری فیروزه، یاسر کراچیان، مدیر آموزش EMBA در IBS و خانم آنو سیرکیا، نماینده دانشگاه آلتو و جمعی از اصحاب رسانه‌ برگزار شد، اطلاعاتی درباره مؤسسه آموزش عالی ایرانیان و فعالیت‌های آن، و اطلاعات جامعی درباره دوره EMBA که برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود ارائه شد. 

علینقی مشایخی، در این نشست با اشاره به اهمیت تعامل دانشگاه‌های ایران و جهان و تاکید دکتر روحانی، رئیس جمهور ایران به این موضوع، گفت: «همکاری با دانشگاه آلتو که برای نخستین بار و هم‌زمان با تاکید رئیس جمهور به همکاری با دانشگاه‌های برتر جهان اتفاق افتاده است گامی مؤثر در توسعه اقتصادی کشور است. ارتقای سطح کیفی مدیریت همواره باعث توسعه و رشد اقتصادی کشور شده و بهره‌وری را افزایش داده است این افزایش بهره‌وری خود به خود روی دیگر بخش‌های جامعه نیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت.»

مشایخی به اهمیت آموزش مدیریت در فضای اقتصادی معاصر تاکید کرد: «در حال حاضر در عرصه اقتصادی رقابتی سخت میان کشورها وجود دارد و شرکت‌ها و صنایعی در این رقابت موفق خواهند بود که مدیران خلاق‌تر و به روز تر داشته باشند.»

او گفت: «مدیریت باید به دست نخبگان کشور باشد ولی متأسفانه نخبگان ایرانی به تحصیل در رشته‌های مهندسی و پزشکی گرایش دارند. چند سال پیش جامعه به اهمیت تحصیلات مدیریتی پی برد و دانشگاه صنعتی شریف اقدام به برگزاری دوره ام بی ای کرد، ولی با توجه به تعداد زیاد متقاضیان، این دوره به تنهایی پاسخگوی نیاز جامعه نبود و این یکی از دلایل آقای پیروز برای تأسیس مؤسسه آموزش عالی ایرانیان با هدف ارتقای مدیریت کشور بود.» 

در ادامه این نشست روزبه پیروز بنیان‌گذارIBS از اهمیت آموزش مدیریت در ایران با توجه به شرایط بازار جهانی گفت: « نمی‌شود وارد مسابقات جام جهانی فوتبال شد بدون اینکه بازیکنان‏مان فوتبال بلد باشند. ایران در عرصه اقتصادی وارد جامعه جهانی شده و باید مجهز به علم مدیریت باشد تا به رشد اقتصادی دست یابد.»

او تاکید کرد:« توجه به آموزش در عرصه مدیریت یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. بیشتر کشورهای در حال توسعه چون چین و هند به این ضرورت پی برده‌اند و به مدارس کسب وکار خود توجه ویژه‏ای دارند. IBS نیز با توجه به این روند و نیاز بخش خصوصی به آموزش در حوزه مدیریت با حضور جمعی از استادان داخلی و خارجی، به صورت یک مؤسسه غیر انتفاعی فعالیت خود را آغاز کرد. »

به گفته پیروز یکی از مهمترین ویژگی‌های IBS حضور برخی از مهمترین استادان ایرانی مقیم خارج از کشور در این مؤسسه است. او اعلام کرد: «دوره‌های مؤسسه IBS با همکاری برخی از استادان مطرح دانشگاه‎‌های مهم دنیا مثل دانشگاه اینسه‌اد (INSEAD) و مدرسه کسب و کار لندن (London Business school) در تهران برگزار شده است و دوره EMBA آلتو نیز با حضور استادان فنلاندی برگزار می‌شود.»

خانم آنو سیرکیا، نماینده دانشگاه آلتو نیز در این نشست به فعالیت دانشگاه آلتو در 10 کشور جهان اشاره کرد: « دوره مدیرت اجرایی آلتو به عنوان یکی از 100 دوره برتر مدیریت اجرایی جهان از همکاری با مؤسسه IBS و حضور در میان مدیران ایرانی خوشحال است. ایران کشوری با منابع انسانی ارزشمند و تحصیل‌کرده است و برای آلتو حضور در چنین کشوری بسیار ارزشمند است.»

او تاکید کرد:« یکی از فلسفه‌های آلتو اهمیت به تنوع جنسیتی در دوره‌های آموزشی است و آلتو بسیار علاقمند است که در آموزش نسل جدیدی از زنان مدیر در ایران نقش داشته‌ باشد.»

یاسر کراچیان مدیر آموزش EMBA در IBS نیز در پایان این نشست گفت:« این دوره دو ساله مختص مدیران ارشد ایرانی است و با حضور استادان برتر بین‌المللی برگزار می‌شود.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    5 2
    رشته ام بی ای رو از دانشگاه شریف گرفتند، آموزش انگلیسی این رشته رو در علوم فنون ممنوع کردند حالا واقعا فکر می کنید میزاند اساتید بنام مدیریت احرایی بیاند ایران دوره برگزار کنند. اول چند اسم دهن پرکن مطرح می کنند مدیران جو زده ایرانی هم یا از جیب خودشون یا از جیب سازمانشون هزینه می کنند بعد که دوره برگزار میشه میبینی سرفصل های 30 سال پیش مدیریت داشنگاه تهران تدیس میشه
  • sam A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 6
    شرایط و زمان ثبت نام را لطفا اعلام کنید
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    7 0
    اگر مدیر کارآمد داشتیم که کشور به اینجا نمی رسید.