ایرنا نوشت:

سیدحسین هاشمی گفت: اگر معیشت و اقتصاد مردم را در حدی که نیاز داشته باشند برطرف نکنیم کار فرهنگی در چنین شرایطی بسیار سخت است.

 استاندار تهران روز یکشنبه در پنجمین شورای فرهنگ عمومی استان تهران اظهار داشت: بسیاری از بزهکاری‌ها با سامان گرفتن اقتصاد و معیشت مردم کاهش خواهد یافت بنابراین نباید از بخش اقتصاد غافل شد.

وی بازگشت به فرهنگ ایرانی اسلامی را یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: کشورهای موفق، موفقیت خود را درگرو بازگشت به فرهنگ خویش چه مادی و چه معنوی عنوان کرده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه نگاه گذرا به سال‌های گذشته انقلاب نشان می‌دهد که از نظر سیاسی با مشکل مواجه نیستیم گفت: فراموش کردن گذشته و فرهنگ اصیل خود سبب شده در بخش فرهنگ و اقتصاد همچنان با مشکل روبه رو شویم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران خواستار واگذاری بخش‌های فرهنگی و اقتصادی به مردم شد و افزود: هر جا کار به مردم واگذار شده موفقیت‌آمیز بوده است بنابراین نباید دولتی وارد مسائل شد.

هاشمی یکی از عوامل بروز مشکلات بخش فرهنگ را ناشی از تعدد مراکز فعال در این بخش عنوان کرد و ادامه داد: ۲۰ مرکز درخصوص مسائل فرهنگی فعالیت می‌کنند که باید تجمیع شوند و به صورت یکپارچه عمل کنند.

هاشمی یکی دیگر از مشکلات این بخش را خط کشی‌های غیرضروری سیاسی اعلام و اضافه کرد: این خط کشی‌ها آسیب‌های زیادی به کشور و نظام وارد کرده است.

وی با انتقاد از عملکرد صداو سیما گفت: پخش برخی از برنامه‌های تلویزیون موجب تغییر دیدگاه‌های فرهنگی مردم شده است.

نماینده عالی دولت در پایتخت پخش تبلیغات خارجی از شبکه‌های تلویزیون ایران را یکی از عوامل موثر بر تغییرات فرهنگی برشمرد و افزود: تبلیغات کالاهای خارجی در ذهن کودکان اثرات منفی می‌گذارد.

هاشمی بدون محتوا بودن برخی سریال‌های داخلی را موجب روی آوری مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان کرد گفت: پخش برخی سریال‌ها از شبکه‌های تلویزیونی نیز باعث جذب مخاطبان شده که اینگونه کارها باید بیش از پیش در دستور کار صدا و سیما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استانداری تهران با تمام امکانات موجود در خدمت شورای فرهنگ عمومی است افزود: برای دوری جستن از تنش در استان تهران تعادل را مبنای کار خود قرار داده‌ایم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =