طی سه ماه اخیر حداقل 3 همایش بزرگ اقتصادی در دانشگاه های کشور برگزار شده است.

برخلاف سال های گذشته بازهم دانشگاه های کشور میزبان نخبگان برای بررسی مشکلات پیش روی تولید شده اند. نهاد دانشگاه ها طی 8 سال چندان مورد اعتنای نهادهای تصمیم گیری نبود، در دولت یازدهم فرصت نقش آفرینی بیشتری یافته اند. پس از برگزاری همایشی در دانشگاه اقتصاد علامه تهران، این بار دانشگاه مدیریت تهران میزبان مشاور اقتصادی رئیس جمهور می شود تا مشخص شود، نگاه دولت به نهادهای علمی تغییر کرده است.

مسعود نیلی در همایشی شرکت می کند که احتمالا مهمترین ارزیابی های اقتصادی در آن صورت می گیرد. همایش دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران قصد دارد، چالش های احتمالی که اجرای فاز دوم طرح هدفمندی با ان مواجه می شود، را ارزیابی کند. در این همایش نیلی سخنرانی می کند. از او به عنوان تئوریسین اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها نام برده می شود. پیش از این مسعود نیلی با برگزاری جلساتی در پژوهشکده پولی و بانکی، موانع احتمالی پیش روی اجرای فاز دوم طرح هدفمندی را سنجیده بود.

او برنامه شکست خورده تعدیل ساختاری را نیز در پرونده دارد. با این حال نیلی امیدوار است تا خاطرات برنامه تعدیل را با موفقیت احتمالی فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها از ذهن ها پاک کند. در همایش دانشگاه مدیریت که فردا برگزار می شود، اکبرترکان، داوود دانش جعفری و مسعود نیلی حضور دارند. عبده تبریزی مشاور ارشد وزیر راه و شهرسازی نیز از دیگر سخنرانان این برنامه است.

به گفته منابع نزدیک به دولت سخنرانی های این همایش سیاست های اصلی پیش روی دولت را در زمینه اقتصادی روشن می سازد. جهت گیری این سخنرانی ها نشان می دهد که دولت در آینده چه نگاهی به مذاکرات هسته ای نیز دارد.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =