فردا سومین سالگرد فوت ناصرحجازی است و خداداد عزیزی می گوید: «ناصر خان... همیشه جایش خالی بوده هست. حتی وقتی بود، جایش خالی بود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهاجم سال های نه چندان دور فوتبال ایران، درباره رفتاری که با ناصرحجازی در فوتبال ایران شد، توضیح می دهد: «من فکر می کنم با او رفتار خوبی نشد، چه زمانی که فوت کرد و چه زمانیکه زنده بود. ناصرخان همیشه واقعیت ها را می گفت و به کسی باج نمی داد. او آدم رک بود و حرفش را پوست کنده می زد. به خاطر همین خیلی ها از ناصرخان خوششان نمی آمد. او به هر کسی باج نمی داد. ناصرخان از کسی تعریف و تمجید نمی کرد، به خاطر همین خیلی ها با او دشمنی کردند.»
عزیزی ادامه می دهد: «متاسفانه الان که ناصرخان نیست خیلی ها از او تعریف تمجید می کنند. همه شده اند دوستان او. اما زمانیکه در قید حیات بود، همین دوستانش به او کم محبتی کردند.»
خداداد عزیزی هم همواره صراحت لهجه داشته و شاید خیلی ها هم به همین خاطر او را دوست نداشته باشند. عزیزی در این باره می گوید: «دو چیز در فوتبال هست که آدم های فوتبالی، غیر فوتبالی، سیاسی، سرشناس، ناشناس و... دنبالش هستند. اول شهرت و بعد پول. الحمدالله من هر دو را دارم. هم شهرت دارم و هم از نظر مالی دستم به دهانم می رسد. برای همین نگران نیستم که بعدها ممکن است چه اتفاقی بیفتد. اصلا می خواهد چه شود؟ به من تیم ندهند؟ الان چند سال است نداده اند اتفاقی افتاده؟ یا می خواهند زیر آبم را بزنند. باشد بزنند. کار من فوتبال است و مردم به من محبت دارند، بقیه چیزها دیگر زیاد مهم نیست.»
حتی بعد از مرگ ناصرحجازی رفتار خوبی با او نشد. بارها ساعت مراسم تدفین و دور آخر او عوض شد. خداداد هنوز این اتفاق ها را یادش نرفته است: «یک عده می دانستند مردم چقدر ناصرخان را دوست دارند. حتی پرسپولیسی ها او را از ته دل دوست داشتند. در فوتبال ما اسطوره کشی عادی شده است. به نظر من این چیزها عادی است. ما در زمان حیات هم اسطوره هایمان را می کشیم. اگر واقعا با صداقت مراسم را برگزار می کردند، اتفاق عجیب و غریبی می افتاد. مردم ناصرخان را خیلی دوست داشتند و حضورشان تاریخی می شد. اما انگار یک عده دوست نداشتند چنین مراسمی برگزار شود.»
احمدرضا عابدزاده هم جزو چهره های محبوبی است که در فوتبال ایران به حقش نرسید. خداداد عزیزی این را تائید می کند و می گوید: «ببیند اسطوره کشی هست دیگر. ما با امثال حجازی، دایی و عابدزاده بعد از خداحافظی چه رفتاری کردیم؟ برای دایی بازی خداحافظی گذاشتیم؟ او که اینهمه به فوتبال ما خدمت کرد. اگر شناسنامه فوتبال مان را ورق بزنیم علی دایی از نظر شهرت و کارنامه در فوتبال ایران اول است. حتی در آسیا هم او آن بالاهاست. دایی جایی بازی کرده که سطحش بالا بوده. با همین کریم باقری چه رفتاری کردیم؟ بازی خداحافظی اش را گذاشتیم در امارات که با شیخ های عرب خداحافظی کند؟ این یا عمدی بود یا سهوی و یا نابلد بودن کار.»
حرف های آخر خداداد عزیزی هم درباره تیم ملی است و وضعیت این روزهایش: «تیم ملی باید همینطور ادامه بدهد. به امید خدا بتوانیم تا جام جهانی با این اردوها آماده شویم. ولی به نظرم اگر تیم ملی بتواند در جام جهانی آبرومندانه بازی کند، کافی است حالا حذف زیاد مهم نیست. مردم هم قطعا این را می دانند و توقع زیادی از تیم ملی ندارند. قرار نیست بچه های ما 7،8 تا به هر تیم بزنند و صعود کنند. مردم این چیزها را درک کرده اند. امیدوارم فقط آبرومندانه بازی کنند.»
او درباره وضعیت لباس های تیم ملی هم می گوید: «من که پیراهن ها را ندیدم آب رفته باشد. ولی یادم هست در جام جهانی پوما به ما کلی لباس داد و 5 هزار یورو هم به فدراسیون فوتبال داد. ولی الان ما تنها تیمی هستیم که می خواهیم با آل اشپورت در جام جهانی بازی کنیم. این قرارداد را مسئولان فدراسیون فوتبال بسته اند و باید خودشان درباره اش حرف بزنند.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =