تمرکز کوآلکوم روی توسعه دوربینهای سه بعدی گوشی های هوشمند

موج سه بعدی شدن تصویر روی دوربین گوشی های هوشمند و تبلت در راه است و کمپانی کوآلکوم تصمیم گرفته تمرکز بیشتری روی این موضوع با پردازنده های نسل 805، 808 و 810 داشته باشد.

 

تراشه های نسل بعدی موسوم به اسنپ دراگون تعاریف سیستم حسگرهای دوبل را به خوبی جواب داده و آنچه در اچ تی سی وان M8 دیده می شود آغازی بر این ماجراست تا بتوان دنیای سه بعدی را روی گوشی های هوشمند توسعه داد.

کوآلکوم قصد دارد مرجع طراحی برای پردزانده هایی باشد که با سیستم چنین دوربین هایی همخوانی داشته و به گفته تیم یاتس مدیر ارشد بخش دوربین و تصویرسازی کوآلکوم، محصول اسنپ دراگون 805 می تواند شروع خوبی برای این ایده باشد.

اسنپ دراگون805 هم زمان می تواند دو تصویر را از لحاظ دیتایی در دو راه شبیه هم پردازش کرده وتصویر سازی کند. همچنین قابلیت هم زمان ضبط ویدئو با فرمت 4K30 Ultra HD و گرفتن عکس 16 مگاپیکسلی با 15 فریم بر ثانیه را نیز دارد و می تواند چنین حجمی از تصویر سازی بر اساس دیتای ورودی را از طریق یک جفت حسگر تعبیه شده به راحتی پاسخ دهد.

کاری که اچ تی سی در سیستم دوربین خود موسوم به دوو Duo Camera روی M8 انجام داده زوج ساختن دو حسگر است که روی قابلیت اسنپ دراگون 801 پیاده سازی شده و سه بعدی سازی با دو حسگر هم زمان به واقعیت تبدیل شده و M8 قابلیت فریم سازی به صورت سه بعدی و pseudo را پیدا کرده است.

حال کوآلکوم قصد دارد چنین تعریفی را روی پردازنده خود توسعه دهد تا با کاهش نویز تصویری روی سه بعدی سازی، تصاویر با کیفیت تری را به عنوان خروجی روی دوربین گوشی و تبلت عرضه کند.

بنابراین پردازنده های نسل بعدی اسنپ دراگون 808 و 810 که با همکاری کوآلکوم و Lytro توسعه می یابد، می تواند انقلابی در این زمینه تصور شود.

منبع: اسلش گی یر

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    8 0
    خوبه