آغاز هفدهمین اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد با سخنان ظریف

مراسم افتتاحییه هفدهمین نشست وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد با سخنرانی وزیر امورخارجه کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس میان دوره ای وزیران امورخارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با تشکر از دولت و ملت الجزایر برای برگزاری این اجلاس افزود: باعث افتخار است که در هفدهمین اجلاس وزیران خارجه این جنبش شرکت کرده و آن را آغاز می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور سطح بالای وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در هفدهمین اجلاس میان دوره ای این جنبش نشان دهنده جایگاه بارز الجزایر به عنوان یک عضو مهم این جنبش در شرایط کنونی جهان است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را برعهده دارد، یادآور شد: برای برگزاری این نشست رایزنی های گسترده ای در سطح بین المللی انجام شده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورک به ریاست ایران نیز تلاش فراوانی برای تدوین اسناد این نشست داشت که نشان دهنده اهمیتی است که این جنبش برای حفظ منافع ملت ها و هدایت آنها به سمت سعادت و صلح جهانی قائل است.

ظریف افزود: مطمئن هستیم با توجه به تحولات در حال رخ دادن، این جنبش تلاش خواهد کرد با وحدت بین اعضا چالش های پیش رو را از میان بردارد.

وی از تمام هیات های شرکت کننده در این نشست و نمایندگان سازمان ملل برای حضور در این اجلاس و برگزاری آن تشکر کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران پیشنهاد کرد که الجزایر ریاست هفدهمین نشست وزرای خارجه را بر عهده گیرد که تمامی هیات های شرکت کننده در این اجلاس با تحویل ریاست آن به این کشور موافقت کردند.

ظریف پس از سخنان خود، ریاست هفدهمین اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را به رمطان لعمامره وزیر امور خارجه الجزایر واگذار کرد.

سپس هیات های حاضر در این اجلاس وارد دستور کار اجلاس برای بررسی اسناد شدند.

اجلاس میان دوره ای وزیران خارجه جنبش عدم تعهد تا فردا هشتم خرداد در الجزیره برپا است.

ظریف قرار است تا ساعتی دیگر با محمد ولد خلیفه رییس مجلس مردمی الجزایر دیدار و گفت و گو کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =