تسنیم نوشت:

صادق زیباکلام استاد دانشگاه در حاشیه مراسم ختم پدر قوچانی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در جمع خبرنگاران، در مورد دلایل پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: چند دلیل اساسی و خیلی مهم برای پیروزی آقای روحانی وجود داشت. اولین دلیلش رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی، دومین دلیل آن کناره‌گیری آقای عارف، سومین دلیل نامه‌ای بود که از بند ۳۵۰ آمد و از مردم خواسته شده بود که در انتخابات شرکت کنند و به آقای روحانی رای بدهند و یکی از دلایل دیگر آن حمایت صریح و علنی آقایان خاتمی و هاشمی و نیز شاید بالاتر از همه این‌ها سوء مدیریت ۸ ساله اصولگرایان بود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات مجلس اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان با یکدیگر ائتلاف می‌کنند، گفت: قطعا ائتلاف می‌کنند. آن‌ها در انتخابات مجلس لیست مختلف نخواهند داشت و در تمامی حوزه‌ها تقریبا لیست‌شان با یکدیگر به صورت ائتلافی خواهد بود.

زیباکلام در پاسخ به این سوال که عملکرد ۹ ماهه دولت را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: بنده از صفر تا ۲۰ نمره ۱۶ یا ۱۷ می‌دهم، برای اینکه به هر حال مسئله هسته‌ای مهم است و اگر روحانی بتواند کشور را از باتلاق و گرداب هسته‌ای بیرون بکشد، بزرگترین خدمت را به نظام کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که شما به اعتدال چه نمره‌ای می‌دهید، تاکید کرد: به آن هم نمره ۱۶ یا ۱۷ می‌دهم.

زیباکلام در مورد نتیجه‌بخش بودن و سرانجام مذاکرات هسته‌ای گفت: بنده معتقدم که این مذاکرات نتیجه‌بخش است. خیلی شگفت‌زده خواهم بود که اگر مذاکرات هسته‌ای نهایتا به نتیجه نرسد. معتقدم که این مذاکرات به نتیجه خواهد رسید. هم آمریکایی‌ها می‌خواهند به نتیجه برسد و هم بیشتر از آن‌ها، ما ایرانی‌ها می‌خواهیم که مذاکرات به نتیجه برسد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =