فارس نوشت:

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا در اوایل هفته پیش‌رو در سراسر کشور روند افزایشی می‌یابد، گفت: طی سه روز آینده شاهد وزش باد و گرد و غبار در برخی مناطق کشور خواهیم بود.

امین حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: طی سه روز آینده برخی از مناطق واقع در شمال غرب شاهد رعد و برق و بارش باران و گاهی همراه با رگبار پراکنده خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز سرعت وزش باد در آذربایجان شرقی قابل توجه خواهد بود، افزود: طی سه روز آینده در دامنه‌‌های مرکزی البرز و سواحل شمالی کشور به خصوص در ساعات بعدازظهر و شب، شاهد افزایش ابر، رعد و برق همراه با رگبار پراکنده خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در سه روز آینده مناطق واقع در غرب و جنوب غرب کشور شاهد وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: رگبار و رعد و برق در سه روز آینده در زابل و سیستان و بلوچستان ادامه می‌یابد و موجب کاهش دید در مناطق شرق، شمال شرق و نواحی مرکزی کشور می‌شود.

نقشینه با اعلام اینکه خلیج فارس و دریای عمان طی سه روز آینده مواج خواهد بود، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود امروز خراسان رضوی، همدان، یزد، قم، اردبیل، اصفهان، ایلام و کرمانشاه و هرمزگان شاهد وزش باید همراه با گرد و خاک باشند.

وی درباره وزش باد در تهران با اعلام اینکه طی امروز پایتخت وزش باد با سرعت معمولی را تجربه خواهد کرد، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود در سه روز آینده وزش باد در برخی از مناطق واقع در غرب، جنوب غرب حوزه خلیج فارس و همچنین سمت شرق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی ادامه یابد.

نقشینه همچنین به روند افزایش دمای هوا در کل کشور اشاره کرد و گفت: دمای هوا در کل کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیش رو افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود آسمان تهران طی روز جاری نیمه ابری باشد و بارش‌های پراکنده در دامنه‌های البرز متمرکز شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =