مهر نوشت:

رئیس پلیس راهور کشور، با اشاره به تصادفات اسکانیا در کشور گفت: در حال حاضر خودرو اسکانیا به دلیل نقص فنی شماره‌گذاری نمی‌شود.

سردار اسکندر مومنی صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، دلایل عدم شماره‌گذاری این خودرو را نقص فنی آن اعلام کرد و گفت: تا زمانی که رفع نقص نشود، شماره‌گذاری این خودرو انجام نمی‌شود.

وی به تصادفات اسکانیا اشاره و اضافه کرد: عمده‌ترین دلایل نقص فنی خودرو مربوط به کارخانه سازنده است و بر اساس قانون هر خودرویی که ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کند، شماره‌گذاری می‌شود.

وی اظهار داشت: با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی، در مجموع در کشور ۱۵ هزار مورد تخلفات بالای یک میلیون تومانی ثبت شد که ۴۵ درصد تخلفات پرداخت شد.

وی درباره نصب سیستم‌های هوشمند در محورهای کشور افزود: طبق تفاهمی که با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد، انشاء الله درحوزه برون شهری ۳۰ هزار کیلومتر از جاده‌های پرتردد کشور به سامانه هوشمند متصل می‌شود.

سردار مومنی گفت: در محورهای پرترد مشهد - ساری، رامسر، رشت، تبریز، جلفا و محورهای اصلی مازندران مانند کندوان و هراز طرح نصب سیستم هوشمند در حال اقدام است.

وی با اشاره به طرح تابستانه پلیس راهور گفت: رویکرد این است که از توان نیروها کامل استفاده کنیم و در ایام تابستان تا یک سوم به بخش‌های نیرو اضافه می‌شود ولی رویکرد اصلی استفاده از دوربین‌های هوشمند برای کنترل تخلفات است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    3 0
    زشت ترین حرکت سبقت از شانه خاکی در جاده هاست
  • بی نام US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    3 0
    این دوربین های هوشمند را باید در کوچه و خیابانهای فرعی تهران نصب کنید چون مردم قانون گرا باید هر روز از دست راننده های بی انظباط که کم هم نیستند زجر بکشن.در این خیابانها هر کس میخواد دوبله و یا سوبله در جاهای پر تردد پارک میکنه. و یا ماشینهایی که برای مغازه های فروش مواد غذایی جنس میارند راه را میبندند و یا بسیاری از مغازه ها پیاده رو و خیابان جلو مغازه را برای خودشام تملک کرده و میبندند و اعتراض کنی خیلی هم حق به جانب جواب میدهند........اینها است که اولویتهای مشکل مردم هست .