نامه 186 عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی به رییس جمهور برای تایید حکم ریاست دکتر سبحان اللهی

حدود دو سوم از اعضای هیات علمی دانشگاه خوارزمی در نامه ای از حسن روحانی، رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند تا حکم ریاست دکتر محمدعلی سبحان اللهی را برای ریاست این دانشگاه تایید کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هفته گذشته، جعفر میلی منفرد، معاون آموزشی وزیر علوم از تایید نشدن حکم یکی از روسای پیشنهادی رضا فرجی دانا برای یک دانشگاه خبر داد. پس از این گفته شد که حکم دکتر محمدعلی سبحان اللهی برای دانشگاه خوارزمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید نشده است.

اکنون 186 عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی (حدود دو سوم اعضای هیات علمی این دانشگاه) در نامه ای به رییس شورای علالی انقلاب فرهنگی، خواسته اند حکم ریاست دکتر سبحان اللهی تایید شود.

در متن این نامه چنین آمده است؛

جناب آقاي دکتر حسن روحانی، رئیس محترم جمهوري اسلامی ایران و رئیس محترم شوراي عالی انقلاب فرهنگی

با سلام و احترام

تحقّق آرمانهاي والاي نظام اسلامی ما در بخش علوم، فناوري و آموزش عالی در گرو سپردن امور اجرایی و برنامه ریزي به مدیرانی است که در کنار تمشیت کارهاي جاري دانشگاهها، رویکردي برنامهمحور و توسعهاي داشته باشند و شیوهاي جهادي، قانونمدار، اخلاقگرا، شفّاف و پاسخگو را در مدیریت خویش در پیش گیرند.

از این رو، هنگامی که در روزهاي پایانی دي ماه سال 1392، استاد ارجمند جناب آقاي دکتر محمدعلی سبحان اللهی به سرپرستی دانشگاه خوارزمی، نخستین نهاد آموزش عالی کشور، منصوب گردید، این امید در میان دانشگاهیان شکل گرفت که ایشان با سوابق درخشانی که در مدیریت جهادي، نمایندگی مجلس شوراي اسلامی، مدیریت ارشد استانی، معاونت وزارت علوم و سازمان مدیریت و برنامه ریزي کشور دارند، این دانشگاه را در مسیر پرافتخار توسعه، قانونمداري و تولید علم قرار خواهند داد.

برنامه ریزي و فعالیت هایی که ایشان در این مدت کوتاه پنجماهه داشتهاند، بیش از پیش دانشگاهیان را به آینده دانشگاه خوشبین ساخته و بهویژه شیوة اعتدالی ایشان موجب شده فضایی از همکاري و اتّفاق میان دانشگاهیان از طیف هاي مختلف فکري و سیاسی شکل گیرد؛ بهگونهاي که اکثریت قریببهاتّفاق دانشگاهیان به حضور ایشان در رأس مدیریت دانشگاه خوارزمی به چشم فرصتی بیبدیل براي پیشرفت و توسعۀ علمی، فرهنگی و اخلاقی می نگرند.

اعضاي هیئت علمی دانشگاه خوارزمی از جنابعالی و سایر اعضاي فرهیخته و ارجمند شوراي عالی انقلاب فرهنگی انتظار دارند با تأیید ریاست ایشان بر دانشگاه خوارزمی، این دانشگاه را یاري دهند تا در آستانۀ صدمین سال تأسیس خود، در پرتو الطاف الهی، رهنمودها و هدایتهاي مقام معظّم رهبري و برنامههاي دولت تدبیر و امید حرکتی را که با سرپرستی ایشان آغاز شده است تداوم دهد و به افقهاي روشن آینده پیوند زند.

با سپاس

اعضاي هیئت علمی دانشگاه خوارزمی

فهرست اسامی امضاکنندگان این نامه را اینجا ببینید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    26 3
    اینجانب و بسیاری دیکر از اعضای هیات علمی دانشگاه از این نامه مطلع نشدیم و الا با کمال میل آن را امضا می کردیم. انتصاب ایشان موجی از امید و نشاط علمی به وجود آورد و در این مدت کوتاه تلاش های ارزنده ای نیز داشته اند.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    20 2
    بسیار جای تاسف است، اگر شورای انقلاب به نظر اکثریت اعضای هیات علمی بی توحه باشد. آیا این بی توجهی از اعتبار این شورا در نزد دانشگاهیان نمی کاهد. آیا محروم کردن کشور از سرمایه های ارزشمند انسانی اش یک عمل ضد فرهنگی نیست؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    2 0
    کاملاً مشخص است که عدم رای شورای انقلاب فرهنگی به سر پرستان دانشگاه ها پیروی از خط مشی سیاسی خاص است و هیچ ربطی به توانمندی های فردی ندارد. بهتر است اکنون که کشور در تمام ابعاد دچار تحول سازنده شده و حداقل این تحول خواهی وجود دارد، یک بازبینی اساسی در اعضای این شورا به عمل آید. بنظر نمی آید افراد موجود از نیاز تحول خواه جامعه آگاهی داشته باشند و اگر هم دارند، همسو با تحولات قرار گیرند. هرچند، حرکت های وزیر علوم نیز نه فقط در شورای انقلاب فرهنگی با مانع مواجه می شود بلکه دخالت های بسیاری افراد و جریان ها نیز مانع بزرگی در اجرای امور بوده است، اما در کل فعالیت های وزیرقابل توجه بوده و امید است طرح استضاح نیز با رنگ و بوی سیاسی که دارد به صلاح ختم شود.