داستان آدم‌های مختلفی که دنبال شهرت هستند

دانیل کلمان این رمان را در 9داستان مجزا اما با یک پایان بندی واحد و البته پیرنگ «شهرت» نوشته و قصد داشته هرج‌ومرج دوران معاصر را در این قصه ها نشان ‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از «اندازه‌گيري جهان» كه نخستين رمان «دانيل كلمان» بود و نويسنده‌اش را به شهرتي جهاني رساند، رمان «شهرت» دومين اثر وي اخيرا با ترجمه «مهشيد ميرمعزي» ترجمه و توسط نشر «مرواريد» منتشر شده است.

دانیل کلمان رمان شهرت را در 9داستان مجزا و هر یک را با سبک خاص خود نوشته است و قصد داشته هرج‌ومرج دوران معاصر را در این کتاب نشان ‌دهد. ضمن اینکه در این رمان، تخیل و واقعیت، کنار یکدیگر قرار دارند و در هم آمیخته اند. طنز، طعنه و شخصیت‌های جالب و درعین‌حال غیرعادی، محتوای این نُه داستان را تشکیل می‌دهند که با هم یک رمان ساخته‌اند و درواقع یک قهرمان خاص ندارد.

در این داستان‌ها نوعی آتش‌بازی خلاقیت، تخیل، گفت‌وگو و نتیجه‌گیری، خواننده را درگیر خود می‌کند. داستان‌هاي «شهرت» كه در سال 2009 منتشر شده‌ بود درباره موضوعاتي چون تلفن همراه، كامپيوتر و اينترنت است و البته موضوع كلي آن شهرت است و اينكه آدم‌هاي متفاوت با مشاغل گوناگون به دنبال شهرت هستند. كلمان برآن بوده تا فرم اين اثر را به شكل فيلم اپيزوديك طراحي كند، رماني بنويسد كه از اپيزودهاي مستقل تشكيل شده ولي تمام‌شان باهم ارتباط تنگاتنگ داشته باشند. به زعم برخي منتقدان «شهرت» شاهكاري كميك و سياه است كه علاوه بر ارائه مفاهيم فلسفي، خواندن آن براي مخاطب لذت‌بخش نيز است.

اين اثر در سال 2009 توانست جايزه سونس فرانسه را از آن نويسنده‌اش كند. در سال 2012 نيز فيلمي بر اساس اين كتاب ساخته شد.

«شهرت» با قيمت 9500 تومان روانه بازار كتاب شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =