رییس جمهوری در پیامی ضمن تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان بویژه مردم متدین و قدرشناس ایران و آرزوی سرافرازی برای همه مردم شریف ایران و امید به تحقق اهداف دولت در جهت افزایش رفاه و آسایش ملت، از خداوند بزرگ توفیق همدلی، همفکری و همکاری در این عید وحدت اسلامی را مسألت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام حسن روحانی چنین آمده است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدلله علی ما هدانا و له الشکر علی ما اولانا

فرا رسیدن فرخنده عید سعید فطر؛ عید توفیق در عبودیت و تهذیب نفس و دستیابی به مقام متقین بر همه مسلمانان جهان به ویژه مردم متدین و قدرشناس کشورمان؛ ایران عزیز تبریک و تهنیت باد.

در روزهای صیام و شبهای قیام این ماه مبارک، مردم مصمم و مشتاق ایران، هم مساجد و مجالس قرآن و مناجات را با زمزمه‌های عارفانه خود پرآوا کردند و هم با حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس، فریاد ستم‌ستیزی و دفاع از مظلوم خود را به گوش جهانیان رساندند.

در روزگاری که مسلمانان جهان از یک سو شاهد کشتار وحشیانه مردم بیگناه غزه توسط رژیم صهیونیستی هستند و از سوی دیگر شعله ور شدن آتش جنگ و نزاع قومی و مذهبی در امت اسلامی توسط دشمنان اسلام را می‌بینند، ایران اسلامی تنها راه ثبات و امنیت منطقه را وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان منطقه می‌داند که با تمسک به اصول ایمان اسلامی و احیاء فضائل اخلاقی دست یافتنی است.

در این لحظات نورانی، انسان سبکبال از گناهان گذشته در نقطه اعتدال تازه قرار می‌گیرد و با امید به فرداهای بهتر، فرصتی حیات‌بخش برای یافتن تدبیری نو و ساختن دنیایی تازه پیدا می‌کند تا در روشنی عقل و امید و با توانی برگرفته از تلاوت و نیایش، روزهای روشن‌تری را آغاز ‌کند.

با آرزوی سعادت و سرافرازی برای همه مردم شریف ایران و امید به تحقق اهداف دولت در جهت افزایش رفاه و آسایش ملت، از خداوند بزرگ توفیق همدلی، همفکری و همکاری در این عید وحدت اسلامی را مسألت می‌کنم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    16 5
    درود
  • مهررای ساغشکی A1 ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 1
    فرا رسیدن عید فطر به همۀ پیروان مذاهب اسلامی تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم اصحاب و پیروان مذاهب اسلامی کمی هم به اصول اخلاقی مورد تایید دین اسلام مثل اخوت، محبت، نزاکت، نجابت، رأفت، شفقت، مرحمت، عدالت، صداقت، عطوفت، رفاقت، لطافت، نظافت، شرافت، مناعت، متانت،... و در نهایت عقلانیت توجه کنند.
  • بی نام US ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 1
    افرین. رسم خوبیه. همیشه سران کشور به روسای کشور مسلمان و ملت شون تبریک می گفتند ولی بع ملت خودمون نه. دست اقای روحانی درد نکنه.