فارس نوشت:

بر اساس نظرسنجی برنامه "پایش" ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعتمادی به "افزایش کیفیت خودرو" ندارند.
‌ برنامه پایش شب گذشته در سؤال خود اعتماد مردم به وعده خودرو سازان برای افزایش کیفیت خودروها را به نظرسنجی عمومی گذاشت، سؤال این برنامه به این شرح بود: آیا به وعده خودروسازان برای افزایش کیفیت بعد از افزایش قیمت اخیر اعتمادی دارید یا خیر؟

در پایان این نظرسنجی حدود 90 درصد گزینه "خیر" و تنها 10 درصد گزینه "بله" را انتخاب کردند.

برنامه پایش شب گذشته در نظرسنجی خود از خبرگان اقتصادی پرسید: اگر اختیار تام داشتید با صنعت خودروسازی چه می‌کردید؟ 1- سایپا و ایران خودرو را تعطیل می‌کنم 2- امکان ورود خودروسازان جدید به تولیدخودرو ایران را فراهم می‌کنم 3- جلوی دخالت‌های مسئولان حکومتی در اداره خودروسازی‌ها را می‌گیرم‎

نتیجه این نظرسنجی اختلاف دیدگاه نمایندگان مجلس و اقتصاد دانان در موضوع خودرو را نشان می دهد .

در نظرسنجی با این سوال که "اگر اختیار تام داشتید با صنعت خودروسازی چه می‌کردید؟" 65 درصد از خبرگان گزینه اجازه ورود خودروسازان جدید به منظور ایجاد رقابت در بازار، 29 درصد گزینه جلوگیری از دخالت سیاسیون و مسئولان در صنعت خودروسازی و 6 درصد نیز گزینه تعطیل کردن ایران خودرو و سایپا را انتخاب کردند.

همچنین در نظرسنجی دیگری از اقتصاددانان با همین سوال 63 درصد گزینه جلوگیری از دخالت سیاسیون و مسئولان در صنعت خودروسازی، 32 درصد گزینه اجازه ورود خودروسازان جدید به منظور ایجاد رقابت در بازار و 5 درصد نیز گزینه تعطیل کردن ایران خودرو و سایپا را انتخاب کردند.

در نظرسنجی جداگانه ای از نمایندگان مجلس نیز با همین سوال 78 درصد گزینه اجازه ورود خودروسازان جدید به منظور ایجاد رقابت در بازار، 19 درصد گزینه جلوگیری از دخالت سیاسیون و مسئولان در صنعت خودروسازی و 3 درصد نیز گزینه تعطیل کردن ایران خودرو و سایپا را انتخاب کردند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    116 0
    اگر میخواهند رقابت واقعی باشه باید اجازه فعالیت شرکتهای خودروساز دیگر هم داده بشه
    • صدای میهن... A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      36 1
      این نظر سنجی ها این برنامه ها این سخن ها هیچ اعتباری ندارد مگر اعتماد سازی شده که نظر سنجی میگذارند؟ چیزی جز گرانی برای مردم نداشته...اول برادری خود را ثابت کنید بعد راجب ورود خودروهای دیگر حرف بزنید.اگر خودروهای جدید وارد شوند پراید به زیر دو میلیون تومان میرسد.
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    90 0
    خودرو سازها اگر توان كيفي كردن محصول خود رو داشتند تا حالا با صد تا اسم جديد و اپشن محصولشون رو با قيمت سرسام اور به خورد مردم ميدادند. مشكل اينه خودروساز ها اونقدر از اينده بازارشون خاطر جمعند كه حتي زحمت تحقيق و توسعه رو هم به خودشون نميدن چون اين كارا سودشون رو كم ميكنه
  • دانیال IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    89 0
    حق دارن نماینده های مجلس آخه یک پای اصلی خرابکاری در وضعیت خودروی کشور و به وجود اوردن وضعیت فعلی خودشون هستن.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    34 0
    در نظر شنجی باید کاهش تعرفه واردات خودرو را هم لحاظ می کردند که مسبب اصلی ظلم مضاعف خودروسازان به مردم است .
  • حسام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    49 0
    وقتی ایربگ و ای بی اس و شیشه برقی جزو آپشنهای اضافیه چه توقعی از اصلاح این بازار دارین؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    28 0
    شرکتهای خودرو سازی خصوصی بشن و همزمان ورود خودرو با تعرفه معقول و مقبول مثل کشورهای دیگه آزاد بشه...رقابت واقعی بین خودروساز ایرانی و غیر ایرانی باشه... اونوقت کم کم شاهد بالا رفتن کیفیت میشیم...وگرنه سی سال دیگه هم همین محصولات و با کیفیتی پایین تر و با قیمتی گرانتر کماکان تولید میشه..
  • سهراب IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    17 0
    درمهر ماه سال قبل پیش فروش پژوه پارس ثبت نام کردم بیش از یک ماه است بقیه پولش را واریز کردم قرار بود تا اخر تیر خودرو را تحویل دهندولی خبری نیست به سازمان حمایت از مصرف کنندگان زنگ زدم موضوع را بیان کردم یه اقایی که ظاهرا حمی تولید کننده بود نه مصرف کننده جواب جالبی به من داد گفت پول تاخیرش را میدهند .همینواقعا" ما از خودروساز ها به کی شکایت کنیم.
  • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    8 0
    در شهریور گذشته برای تیبا 2 ثبت نام کردم با موعد تحویل بهمن 92 در ماه اخیر نیز مبلغی اعلام شد یری تکمیل پرداختی که آن هم انجام شد فعلا از ماشین خبری نیست و حتی در سایت شرکت سایپا اصلا خصوصیات تیبا 2 نداریم یعنی پول راگرفته اند تاخیر داشته اند و حتی زحمت نکشیده اند که در سایتشان خصوصیات ماشین را بگذارند و مصرف کننده پول کامل وسیله ای را پرداخت کرده که نمی داند چیست
  • کاشکی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    18 1
    با سلام . برادر خانم بنده 8سال قبل از انقلاب جهت تحصیل به کشور فرانسه رفت وپساز سیر مراحل تحصیل وکسب مدارک دزرکنار تدریس در دانشگاه با یک نفر مصری شریک شده ودر امور فروش خودرو در کشور فرانسه فعالیت داشته از وی در خصوص قیمت های خودرو سوال کردم وحاضر است اتومبیلی با کیفیت وکلاس پزو 206 را وکیوم شده در ایران به قیمت 4میلیون تومان تحویل دهد .حال چرا قیمت خودرو در ایران این قیمت است الله واعلم.
    • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
      2 1
      داداش برادرخانمت از این حرف شاخدارتر نمی تونست بزنه؟ آخه 4 میلیون؟از 2 هزار دلار هم کمتر میشه کجای دنیا خودرو دو هزار دلاری درحد 206 می دهند ما بریم اونجا زندگی کنیم؟
  • سید علی A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    15 0
    خودرو سازی که با تغییر یک ابروی چراغ جلو ویا ومثل پیکان وانت با تغییر سپر چند میلیون به قیمت خودرو می افزاید که این فقط یک فقره از شگرد خودرو سازی کشور است وهربار با یک بهانه یا کیفیت را پایین ویا قیمت را بالا می برد می تواند مورد اعتماد باشد؟ یک کاسب میفهمد من چه می گویم ؛اگر می خواهید در بازار فعال باشید حرف اول وآخر را مشتری می زند ولی در صنعت خودرو بدلیل انحصارطلبی وجلو گیری ازحضور رقیبان قدر و عرضه کم وتقاضای زیاد باعث می شود حرف اول وآخر را خودرو سازان وبه تبع آن قطعه سازان داخلی بزنند .مشکل اصلی در این صنعت وجود قدرتهای سیاسی وسهم خواهی هاست وگرنه سابقه ما کجا وکره وچین کجا.امروز ما باید به این کشورها خودرو صادر میکردیم نه آنها
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    12 0
    با جلوگیری از دخالت سیسیون در صنعت خودروسازی، یکی از دو گزینه ی قبل اتفاق می افته : یا خودروسازها اینقدر بی عرضه اند که به تعطیلی کشیده میشن و یا آنقدر فهمشون میرسه که راه رقابت واقعی رو پیش بگیرن و با خودروسازهای معتبر همکاری کنن.
  • علی IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    9 0
    دوست عزیزم به نام کاشکی....... کاملا معلومه که چرا خودرو انقدر گرون عرضه میشه..اونور آب سازمانها و نهادهای مختلف سهمی از قیمت خودرو ندارن ام اینجا کاملا قضیه برعکسه. با یه جستجو لیست تمام بخشهای ذی نفع خودرو سازی رو که از قیمت خودرو سهمی دارن رو میتونید پیدا کنید.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    12 0
    وقتی خودرو سازایی مثل سایپا و ایران خودرو رو با خودروسازهای کره ای یا جاهای دیگه که همزمان با خودروسازای ایرانی مقایسه می کنم و پیشرفت و تنوع محصولی و قیمتهای اونا رو می بینم اگه نگم که دوست دارم در این دو تا خودرو ساز رو باید گل گرفت، حداقلش اینه که یه بازار رقابت ایجاد بشه و خودروسازای دیگه ای وارد عرصه بشن. البته نه صرفاً خودرو ساز ایرانی . چون تنها رقابتی بین خودرو سازای ایرانی ایجاد میشه در خصوص افزایش قیمته
  • ناشناس A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    4 0
    بنظر من برای جلو گیری از این معظل درست نشدنی باید بجای خرج تراشی وحیف ومیل کردن بیت المال توسط افراد بی کفایت وکارنابلد ،هردو کارخانه تعطیل شده وبا پولهای آن ماشین وارد کرد ،به این دلیل که تابحال وجود این دو کارخانه به ضرر ملت وبیت المال وبنفع عده ای خاص بوده،وجلوی ضرر را از هر جا بگیرند منفعت داره.