ایسنا نوشت:

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشت: وزارت بهداشت به جای ارائه گزارش به رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و مصاحبه مطبوعاتی با متخلفان استفاده روغن پالم در شیر پرچرب برخورد کند.

در پی تایید و انتقاد " استفاده از روغن پالم در تولید شیر پر چرب" از سوی وزیر بهداشت در روز گذشته، کارخانه‌ لبنی که " مصرف روغن پالم در شیر پرچرب تولیدی‌اش" تایید شده، ادعا کرد که این تخلف از سوی دامداران صورت گرفته و دامداران هم این موضوع را صراحتا رد و اعلام کردند این اقدام در دامداری غیر ممکن است و این کارخانه‌های لبنی هستند که به دلیل فشار مالی مجبور به استفاده از مواد افزودنی در شیر و لبنیات می‌شوند.

در این میان رضا باکری - دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی - طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار برخورد قاطع با متخلفان شده است. متن نامه وی بدین شرح است:

"قطعا جناب آقای وزیر آگاه هستند که اداره کل نظارت بر مواد غذایی از زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئول صدور پروانه‌های ساخت محصولات لبنی است که این انجمن از صدور پروانه ساخت شیر پر چرب با چربی گیاهی و ماست پر چرب با چربی گیاهی با استفاده از روغن پالم توسط آن وزارتخانه بی‌اطلاع است. همچنین از صدور پروانه استاندارد کالاهای فوق توسط سازمان ملی استاندارد ایران.

لذا چنانچه محصولات لبنی فوق بدون صدور پروانه‌های ساخت آن وزارتخانه و سازمان ملی استاندارد، تولید و به بازار عرضه شده باشد به معنای تولید فاقد پروانه تلقی شده لذا آن وزارتخانه مکلف به اعمال قوانین نظارتی خود در تعقیب قانونی، پلمپ خط تولید و معرفی به دستگاه قضایی کشور است و هیچ خطری صنعت لبنیات کشور را از اقدام قاطع تهدید نمی‌کند که آن وزارتخانه ناچار به رعایت اقدامات تدریجی و زمان‌بر شود.

مصاحبه مطبوعاتی و گزارش به رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به جای اقدامات قانونی علیه متخلفان از طرف آن مقام محترم امری غیر متعارف و غیر قابل درک است که نتیجه‌ای جز تشویش اذهان عمومی و آسیب گسترده به صنعت لبنیات کشور ندارد و کمکی هم به این ملت گرفتار نخواهد کرد".

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    24 0
    کو جرات.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    49 0
    هر کوفت و زهرماری دستشون میرسه قاطی لبنیات میکنن بعد میگن به ملت نگید و تشویش ایجاد نکنید تا ما سودمونو ببریم علت گرفتاری این ملت افرادی مثل شمان ، شیر و ماست و کره و پنیر و خامه و... دیگه مثل ده پونزده سال قبل نیستن اصلا مزه شون طبیعی نیست خیلی مزخرف شدن
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    18 1
    نوش جان
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    4 0
    پالم را بيخيال شيد لطف كنيد قيمت شير در 60 كشور جهان را كه گران است با قيمت آن در ايران مقايسه كنيد . ما گرانترين شير چهان را مي خوريم آنهم وايتكس است و پالم تازه كارخانه ها دو قورت ونيمشان باقي است
  • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    5 0
    "ملت گرفتار" رو خوب اومدی...