تسنیم نوشت:

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: بحث اصلی مذاکرات دوجانبه روز پنچ شنبه با امریکا در ژنو بر روی اختلافاتی بود که وجود دارد و اینکه چگونه می شود دیدگاههای دو طرف را به یکدیگر نزدیک کرد.

سید عباس عراقچی پس از پایان مذاکرات دوجانبه با طرف امریکایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در پاریس با بیان اینکه یک دور گفتگوی دو جانبه با هیات امریکایی داشتیم گفت: هدف از این گفتگوها بررسی اخرین وضعیت مذاکرات و چگونگی نزدیک کردن اختلافات و تفاوت دیدگاهها بود.

عراقچی با تاکید بر اینکه در گفتگوهای پنج ساعته امروز بحث های خوبی انجام شد افزود: قرار شد این گفتگوها در ماههای اینده هم ادامه یابد.
وی گفت: در کنار این گفتگو در حال طراحی گفتگوهای دیگری با دیگر اعضای 5+1 هستیم زیرا در شرایط کنونی احساس می کنیم تا اغاز دور بعدی مذاکرات، به یک سری بحث های ریزتری میان ما و بقیه کشورهای عضو 5+1 به صورت دو جانبه نیاز است .

وی افزود: از هم اکنون تا برپایی مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر شهریور یک سری جلسات دو جانبه برگزار خواهد شد و پس از ان امیدواریم که نتیجه این رایزنی های دو جانبه به برگزاری دور دیگری از مذاکرات در حاشیه مجمع عمومی با اعضای گروه 5+1 منجر شود.
وی در این حال گفت: این موضوعات ایده هایی است که مطرح شده است اما هنوز نهایی نشده است.

عراقچی درباره مکان مذاکرات دوجانبه هم گفت: تاکنون مکان مشخصی نهایی نشده است اما از انجا که با کشورهایی مختلفی باید رایزنی کنیم ممکن است در پایتخت ان کشورها برگزار شود و یا اینکه ما از انها در تهران میزبانی کنیم .
تیم مذاکره کننده کشورمان که دیشب وارد ژنو سوئیس شده بود امشب ژنو را به مقصد تهران ترک خواهند کرد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه بعنوان تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و ویلیام جوزف برنز معاون ارشد وزیر خارجه امریکا و وندی شرمن مدیرکل سیاسی وزارت خارجه امریکا سرپرستی این مذاکرات را به عهده داشتند .
این مذاکرات، نخستین دور مذاکرات در دوره تمدید مذاکرات جامع هسته ای است که پس از مذاکرات وین 6 ( دوم تا 19 جولای ) برگزار می شود.

ایران و 1+ 5 در مذاکرات وین 6 و در دوره توافق جامع به دلیل برخی اختلافات بویژه درباره میزان غنی سازی اورانیوم نتوانستند به توافق برسند از این رو زمان دوره مذاکرات جامع هسته ای برای رسیدن به توافق نهایی و نیز توافق اولیه ژنو را به مدت چهار ماه تا 24 نوامبر 2014 تمدید کردند.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =