استاندار تهران گفت که این در بحث های اخیر در مورد تفکیک جنسیتی تابع سیاستهای دولت است.

سید حسین هاشمی  در نشست خبری خود  با خبرنگاران، درباره اقدامات اخیر در شهرداری تهران مبنی بر جدا سازی جنسیتی به خبرآنلاین گفت: ما تابع دولتیم ودولت هم سياستي مبني بر تفكيك جنسيتي مشابه اتفاقي كه در شهرداري تهران افتاد، ندارد.

وی همچنین گفت: همانطور كه وزير محترم تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفته اند، در إدارات و همچنين اشتغال مشكلات و معضلات مهمتري داریم.

 

ورود زنان به استادیوم

هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی، گفت: در این حوزه تابع سیاست‌های کلی هستیم اما معین شده بود که تعدادی از خبرنگاران و اعضای فدراسیون با سقف مشخصی در استادیوم حضور داشته باشند. چارچوب‌هایی در کشور داریم که نمی‌توانیم آن را زیر پا بگذاریم و باید با سیاست‌های هوشمندانه‌ای در این راه قدم بگذاریم.

وی در این خصوص افزود: حضور زنان در مسابقات والیبال نمونه‌ای از اجرای این کار بود و امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می‌شود در چارچوب تعریف شده‌ای این مسیر را به شکلی جلو ببریم که نه فدراسیون جهانی ایجاد مشغله کند و در عین حال با این روش در چارچوب‌های خود عمل کنیم.

 

قطع آب مشترکان پر مصرف تهرانی

هاشمی در مورد قطع آب در تهران نیز گفت: آب مشتركاني كه مصرف بالايي دارند، قطع مي شود.

وی گفت: ما با ١٣-١٤ ميليون جمعيت، بايد  مصرف را مديريت كنیم البته اميدواريم كه در پاييز نزولات بيشتر باشد. 

هاشمی همچنین گفت: حدود ٥٠ درصد از آب سد هاي اطراف استان تهران در بخش كشاورزي صرف مي شود، اين درحالي است كه حدود ٨٥ درصد از زمين هاي كشاورزي اطراف استان با شيوه سنتي آبياري مي شوند. طبق هماهنگي با سازمان جهاد كشاورزي استان، اولويت بر توسعه آبياري مكانيزه گذاشته شد. در همين رأستا تاكنون ١٠ هزار هكتار از زمينهای كشاورزی استان به آبياری مكانيزه مجهز شده اند.

وی در مورد طرح تصفیه فاضلاب تهران گفت: برنامه ما، تصفيه فاضلاب تهران است كه اگر اين اتفاق بيفتد، بخش بزرگي از مشكلات آبي استان تهران در بخش كشاورزي در دو سه سال آينده برطرف مي شود. 

به گفته استاندار، در تهران 800 میلیون متر مکعب فاضلاب تولید می‌شود که فقط 200 میلیون متر مکعب آن تصفیه می‌شود.

گفتني است؛ طبق اعلام قبلي وزارت نيرو، آب مشتركين پر مصرف از صبح امروز به مدت ٧ ساعت قطع مي شود.

 

رايانه اي شدن انتخابات حرف و حديث ها را از بين مي برد

هاشمی در مورد رایانه‌ای شدن انتخابات آتی مجلس هم گفت: این موضوع سیاست وزارت کشور است و باید در این حوزه آمادگی داشته باشیم، جلسات مختلفی برای این موضوع تشکیل شده با این کار بسیاری از حرف و حدیث‌هایی که در برگزاری انتخابات مطرح می‌شود از بین می‌رود. استان تهران کاملا آمادگی اجرای این چنینی را دارد و امیدواریم که این سیاست عملی شود.

وی در مورد سیاست‌های استانداری برای انتخاب فرماندار اظهار کرد: ما تلاش کرده‌ایم تا از هر دو جناح استفاده کنیم فقط با این رویکرد که افراد 10 سال سابقه کار، رشته مرتبط و خوشنامی داشته باشند و سیاست‌های دولت را بپذیرند. همچنین از نیروهایی که کارمند وزارت کشور بودند نیز استفاده کردیم.

 

آلودگي هوا از گذشته وجود داشته

هاشمی در رابطه با معضل آلودگی هوا هم گفت: از زمانی که یادمان می‌آید مسئله آلودگی هوا وجود داشته اما موضوعی که تفاوت کرده این است که مسئولین نسبت به آلودگی هوا دغدغه پیدا کرده‌اند. موضوع آلودگی هوا در دولت مطرح شده است و استاندار نباید پیش از این ورود کند. اما چون سلامتی مردم از اولویت بالایی برخوردار است، من به عنوان مسئول عالی در استان مسئول طرح آن هستم.

وی افزود: دکتر ابتکار - رئیس سازمان محیط زیست، شورای شهر، شهرداری تهران، اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند که منتج به تشکیل کمیسیون خاص در دولت شد. این کمیسیون متشکل از شخص بنده، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران و 10 نفر دیگر از هیئت دولت است و تاکنون سه یا چهار کمیسیون اصلی و شش کمیته فرعی برای پیگیری مسئله آلودگی هوا برگزار شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه عامل عمده آلودگی هوا خودروست گفت: بنزین یکی از بحث‌های جدی بود که با جایگزینی بنزین سوپر در تهران مسئله آلودگی هوا تا حدی حل شد. در ماه‌های اخیر اغلب روزها سالم و حتی چند روز پاک داشتیم که در مقایسه با سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه خودروهای فرسوده عامل دیگر در آلودگی هواست گفت: 8600 تاکسی فرسوده پیکان در تهران کار می‌کند و 22 هزار تاکسی فرسوده سمند و پراید نیز در تهران فعالیت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری تجمعات اظهار داشت: با راهپیمایی و تجمع در درون نظام موافقیم اما باید تشکل‌ها مجوز داشته باشند چرا که جلوی حرکت‌های بدون مجوز را می‌گیریم.

 

گزارش نگران كننده اي در مورد عفاف و حجاب نداشتيم

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که تشکیل کمیته حجاب و عفاف در استانداری تهران بر اقدامات دستگاه‌های دولتی هم نظارت می‌کند، اظهار داشت: حجاب و عفاف از اعتقادات ماست و دستگاه‌های اجرایی نیز باید این موضوع را رعایت کنند.
وی تصریح کرد: وظیفه کمیته حجاب و عفاف بررسی این موضوع در دستگاه‌های اجرایی است و تاکنون گزارش نگران‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

 

مشكل زيرساختي در مسكن مهر داريم

استاندار تهران همچنین در خصوص مسکن مهر با توجه به آغاز فصل مدارس یادآور شد: امیدواریم با اقداماتی که صورت گرفته و تعهدات دستگاه‌های ذی‌ربط در پردیس و پرند مشکلی برای فضای آموزشی نداشته باشیم اما باید گفت که برای آینده نگران هستیم و این موضوع را در دولت نیز مطرح کردیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت اراده قوی دارد تا این پروژه‌ها را به اتمام برساند، گفت: وزارت راه و شهرسازی به طور جدی پیگیر این مسئله است تا بتوانیم نقیصه‌ها را کمتر کنیم اما برای بحث‌های زیرساختی واقعا مشکل وجود دارد.

 

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    2 1
    کارمندان هزار مشکل دارن با اينگونه طرحها فقط با اعصاب وروان و شخصيت اونا بازي ميشه
  • اسمال طلا IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    2 0
    تاكنون ١٠ هزار هكتار از زمينهاي كشاورزي استان به آبياري مكانيزه مجهز شده اند. یعنی از کی تا کنون؟ از زمانی که دولت یازدهم روی کارآمده؟ از زمان احمدی نزاد؟از زمان خاتمی؟ از ابتدای انقلاب؟ از عصر قاجار تا کنون؟ آخه این چه جور آمار دادنه؟